Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Mystiska felkoder som inte ger någon bra information om vad man gjort för fel:
<Uppladdad bildlänk>

???

Som att ansöka om föräldrapenning hos Försäkringskassan som jag gjorde igår.

Fyllde i allt.
Trycker Signera.
Signerar i BankID
Loopar tillbaka till samma sida utan info.

Trycker Signera.
Signerar i BankID
Loopar tillbaka till samma sida utan info.

Trycker Signera.
Signerar i BankID
Loopar tillbaka till samma sida utan info.

Efter runda 3:
oJ dU HaR gLöMt nÅgrA uPpgIfTEr, FYLL I DESSA.

Fyller i uppgifterna.

Trycker Signera.
Signerar i BankID
Loopar tillbaka till samma sida utan info.

Trycker Signera.
Signerar i BankID

Nu fungerar det..

Har varit samma sedan man fick barn för 6 år sedan.

Har meddelat dem men inga reaktioner.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Som att ansöka om föräldrapenning hos Försäkringskassan som jag gjorde igår.

Fyllde i allt.
Trycker Signera.
Signerar i BankID
Loopar tillbaka till samma sida utan info.

Trycker Signera.
Signerar i BankID
Loopar tillbaka till samma sida utan info.

Trycker Signera.
Signerar i BankID
Loopar tillbaka till samma sida utan info.

Efter runda 3:
oJ dU HaR gLöMt nÅgrA uPpgIfTEr, FYLL I DESSA.

Fyller i uppgifterna.

Trycker Signera.
Signerar i BankID
Loopar tillbaka till samma sida utan info.

Trycker Signera.
Signerar i BankID

Nu fungerar det..

Har varit samma sedan man fick barn för 6 år sedan.

Har meddelat dem men inga reaktioner.

Känner så väl igen mig i den där loopen!
I mitt fall var det reklamblockerare som spökade med sidan. Kan vara värt att dubbelkolla det.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Känner så väl igen mig i den där loopen!
I mitt fall var det reklamblockerare som spökade med sidan. Kan vara värt att dubbelkolla det.

Skulle vara märkligt men ska kolla nästa gång!

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Som att ansöka om föräldrapenning hos Försäkringskassan som jag gjorde igår.

Fyllde i allt.
Trycker Signera.
Signerar i BankID
Loopar tillbaka till samma sida utan info.

Trycker Signera.
Signerar i BankID
Loopar tillbaka till samma sida utan info.

Trycker Signera.
Signerar i BankID
Loopar tillbaka till samma sida utan info.

Efter runda 3:
oJ dU HaR gLöMt nÅgrA uPpgIfTEr, FYLL I DESSA.

Fyller i uppgifterna.

Trycker Signera.
Signerar i BankID
Loopar tillbaka till samma sida utan info.

Trycker Signera.
Signerar i BankID

Nu fungerar det..

Har varit samma sedan man fick barn för 6 år sedan.

Har meddelat dem men inga reaktioner.

Hände mig med en annan site men då jag stängde av min VPN (Mullvad) så fungerade det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Hände mig med en annan site men då jag stängde av min VPN (Mullvad) så fungerade det.

Ingen vpn!

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Är van att få kvalitet när man köper fina torkarblad från Bosch, men fyfan, aldrig haft sämre torkare!! Låter som fan och håller inte rutan ren ens när den var ny. Redan tio gånger bättre med biltemas skit-plast-torkare.

Permalänk
Medlem

Testade positivt för covid dagen innan julafton.

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Testade positivt för covid dagen innan julafton.

Kontrar med vår jävla situation

Fru och bäbis kraschade i början på November och blockade ett antal födelsedagsfiranden

Sen dess har vi inte haft en enda dag där alla var friska. Två månader med totalt två veckor på förskolan

Dessutom är julen inställd pga fjärde vågen feber som nu härjar, hosta som inte går över, muskel och ledvärk, …

Jag känner verkligen med din situation, fy fan för alla moderna sjukdomar och de idioterna som går runt sjuka i samhället och sprider dem!

Slopa karensdagen för sjukdom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Kontrar med vår jävla situation

Fru och bäbis kraschade i början på November och blockade ett antal födelsedagsfiranden

Sen dess har vi inte haft en enda dag där alla var friska. Två månader med totalt två veckor på förskolan

Dessutom är julen inställd pga fjärde vågen feber som nu härjar, hosta som inte går över, muskel och ledvärk, …

Jag känner verkligen med din situation, fy fan för alla moderna sjukdomar och de idioterna som går runt sjuka i samhället och sprider dem!

Slopa karensdagen för sjukdom!

Väldigt många verkar sjuka. Vet inte om det är värre i år men känns så.

Höll mig till och med borta från kontoret den här veckan för att minska risken. Måste fått det i någon affär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Väldigt många verkar sjuka. Vet inte om det är värre i år men känns så.

Höll mig till och med borta från kontoret den här veckan för att minska risken. Måste fått det i någon affär.

Om jag förstått det rätt är det treenigheten som är tillbaka igen precis som förra året:
- RS
- Influensa
- Covid

Så härligt när allt sammanfaller som en lång sekvens med fyra pers som kan smitta varandra i en lång sekvens

Snart dags för nästa varv när de har muterat lite igen

Permalänk
Medlem

Jag hade äntligen lite tid över och tänkte att jag skulle uppleva lite svenskt 80tals nostalgi genom att spela senaste inköpet på Steam, Generation Zero.
Jag startade spelet och var genast tvungen att skapa ett konto på någon obskyr hemsida, stängde genast ner spelet i frustration och gjorde ett återköp.
Varför måste jag skapa ett till j*vla konto på någon sida jag aldrig kommer att besöka. Frustrerande

Visa signatur

Phanteks Eclipse G500A Vit | i9 13900K | RTX 4090 FE | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | DeepCool GAMMAXX L360 A-RGB Vit | 5TB M.2 | X34A |

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Kontrar med vår jävla situation

Fru och bäbis kraschade i början på November och blockade ett antal födelsedagsfiranden

Sen dess har vi inte haft en enda dag där alla var friska. Två månader med totalt två veckor på förskolan

Dessutom är julen inställd pga fjärde vågen feber som nu härjar, hosta som inte går över, muskel och ledvärk, …

Jag känner verkligen med din situation, fy fan för alla moderna sjukdomar och de idioterna som går runt sjuka i samhället och sprider dem!

Slopa karensdagen för sjukdom!

Jag vet inte om den som har småbarn har rätt att klaga på andras smittspridande, givet att själva definitionen av smitthärd och virusgenerator är ett småbarn. Ser söt ut, men är helt livsfarlig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disagio:

Jag hade äntligen lite tid över och tänkte att jag skulle uppleva lite svenskt 80tals nostalgi genom att spela senaste inköpet på Steam, Generation Zero.
Jag startade spelet och var genast tvungen att skapa ett konto på någon obskyr hemsida, stängde genast ner spelet i frustration och gjorde ett återköp.
Varför måste jag skapa ett till j*vla konto på någon sida jag aldrig kommer att besöka. Frustrerande

Har inte jag behövt göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Jag vet inte om den som har småbarn har rätt att klaga på andras smittspridande, givet att själva definitionen av smitthärd och virusgenerator är ett småbarn. Ser söt ut, men är helt livsfarlig!

Ja de är bokstavligen helt sjuka!

Skyller mest på andra dock, vi var våra hemma om de har feber och hostar mycket, verkligen inte alla som gör så. Sett barn med alla möjliga sjukdomar där föräldrarna jobbar ändå… fattar inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Kontrar med vår jävla situation

Fru och bäbis kraschade i början på November och blockade ett antal födelsedagsfiranden

Sen dess har vi inte haft en enda dag där alla var friska. Två månader med totalt två veckor på förskolan

Dessutom är julen inställd pga fjärde vågen feber som nu härjar, hosta som inte går över, muskel och ledvärk, …

Jag känner verkligen med din situation, fy fan för alla moderna sjukdomar och de idioterna som går runt sjuka i samhället och sprider dem!

Slopa karensdagen för sjukdom!

Usch, känner så väl igen detta. Vi har haft liknande sedan slutet på november, alla fem hemma har varit risiga och när man trott att man blivit frisk så kommer det tillbaka. Gärna med en febertopp och några dagar skruttigt mående, såklart är inte detta synkat mellan personerna så det är alltid någon som är risig också. Just nu är sambon risig så julen blir väldigt stillsam i år då ingen vågar sig hit för att fira med oss. Fast det är inte lika illa som april var, jag jobbade totalt en halvdag den månaden pga egen sjukdom och vab för barnen resten av tiden. Förskolan påtalar att efter pandemin är alla virus elakare och fler blir sjuka än vad det var innan, ligger säkert något i det.
Nåväl, nu får jag kanske tid att montera in min julklapp till mig själv som jag köpte via julkalendern här på siten. En ny nätdel piggar ju alltid upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av doctor_N:

Usch, känner så väl igen detta. Vi har haft liknande sedan slutet på november, alla fem hemma har varit risiga och när man trott att man blivit frisk så kommer det tillbaka. Gärna med en febertopp och några dagar skruttigt mående, såklart är inte detta synkat mellan personerna så det är alltid någon som är risig också. Just nu är sambon risig så julen blir väldigt stillsam i år då ingen vågar sig hit för att fira med oss. Fast det är inte lika illa som april var, jag jobbade totalt en halvdag den månaden pga egen sjukdom och vab för barnen resten av tiden. Förskolan påtalar att efter pandemin är alla virus elakare och fler blir sjuka än vad det var innan, ligger säkert något i det.
Nåväl, nu får jag kanske tid att montera in min julklapp till mig själv som jag köpte via julkalendern här på siten. En ny nätdel piggar ju alltid upp.

Vart kopplar du in nätdelen för att den ska pigga upp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Vart kopplar du in nätdelen för att den ska pigga upp?

Givetvis i sibboratorn!

"Norrländsk tradition"

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Är van att få kvalitet när man köper fina torkarblad från Bosch, men fyfan, aldrig haft sämre torkare!! Låter som fan och håller inte rutan ren ens när den var ny. Redan tio gånger bättre med biltemas skit-plast-torkare.

Men köpte Biltema torkarblad för typ två månader sen, tyckte dom verkar fungera helt OK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Men köpte Biltema torkarblad för typ två månader sen, tyckte dom verkar fungera helt OK.

Enligt tidigare erfarenheter så är dom absolut värdelösa, men just nu är dom iaf bättre än dom dyra märkes-torkarna som kostade 600 kr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Enligt tidigare erfarenheter så är dom absolut värdelösa, men just nu är dom iaf bättre än dom dyra märkes-torkarna som kostade 600 kr...

Har nog Bosch nu och tycker inte att de är särskilt dåliga. Ungefär som original, men de har det gemensamt att de lätt börjar hoppa på rutan om det är kallt. Känns lite som delvis ett problem med designen då det blir mycket material ssom blir hårt med aerotorkare. Däremot lät de (Bosch) otroligt mycket när de var nya när de vände på rutan, men detta gick över efter ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Enligt tidigare erfarenheter så är dom absolut värdelösa, men just nu är dom iaf bättre än dom dyra märkes-torkarna som kostade 600 kr...

Mina senaste från Biltema höll i 3år, nu kör jag iofs. bara runt 800-900 mil/år.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

...Måste fått det i någon affär.

Kan ju vara värt att dra ner på antalet side chicks inför jul?

Mitt gnäll!
Vinterdepression. Eller ska vi säga juldepression? För nån vecka sen kom massor med snö och allt blev så härligt krispigt vitt. Att det skulle hålla till jul var ju långsökt. Så det smälte undan och regnade bort. Men så kom det en liten skvätt snö till. Så pass att jag hade 1-2mm snö på gräsmattan, det var iallafall vitt!
Men så kom julaftons morgon. Temperaturen steg, så sju plusgrader och regn under hela eftermiddagen. Kasst. Absolut noll julkänsla.

Det stämmer bättre och bättre för varje år, jag brukar säga att vi har samma väder julafton som vi har midsommarafton. Runt 10 plusgrader och regn.

Permalänk
Medlem

mellandagsrea

Tänkte köpa nya lurar på årets mellandagsrea. Hittade dessa som enligt Netonet fås till "Heroiskt låga priser"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sredder:

Tänkte köpa nya lurar på årets mellandagsrea. Hittade dessa som enligt Netonet fås till "Heroiskt låga priser"

<Uppladdad bildlänk>

Dom har givetvis skrivit fel. Vad jag kan se har deras lägsta pris varit 2290 kr tidigare (och det var Black Week-rabatt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Dom har givetvis skrivit fel. Vad jag kan se har deras lägsta pris varit 2290 kr tidigare (och det var Black Week-rabatt)

Jag trodde oxå så men det är likadant på en massa varor som dom säljer under rean. Känns lite väl systematiskt för att bara vara ett skrivfel på sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Dom har givetvis skrivit fel. Vad jag kan se har deras lägsta pris varit 2290 kr tidigare (och det var Black Week-rabatt)

Skrivet av sredder:

Jag trodde oxå så men det är likadant på en massa varor som dom säljer under rean. Känns lite väl systematiskt för att bara vara ett skrivfel på sidan.

Det är inte fel, utan helt korrekt. Det överstrukna priset är det lägsta priset de senaste 30 dagarna* och eftersom priset var nere på 1990 kr i slutet av Black Week/Cyber Monday, och det inte har gått 30 dagar sedan dess, så blir denna märkliga angivelse konsekvensen. Priset har dock legat högre mellan Black Week och dagens datum, då det höjdes till 3790 kr den 28/11 och sedan sänktes till 1990 kr igen 23/12 (se Prisjakt).

*Klicka på "Prisinformation" på skrivbordssidan om det inte går att se infotexten i mobilen.

Permalänk
Medlem

Fyfan när man ska handla lite mat och betala och får höra att blippa funkar ej, stoppar i kortet nähä funkar inte heller står bara online only... va tusan..... jag hatar detta samhälle dom tvingar på oss kort men varför kan terminaler bara sluta funka ? köpet borde på nåt sätt kunna registrera och dra pengarna efterhand.... tur det fanns en bankomat utanför så man kunde ta ut men ändå... jag blir galen på detta alltså

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Testade positivt för covid dagen innan julafton.

samma här

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAFA:

samma här


Inte nog med att man får spendera julen ensam, nu har luktsinnet lagt av fullständigt också. Ingenting smakar någonting. Det är fruktansvärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:


Inte nog med att man får spendera julen ensam, nu har luktsinnet lagt av fullständigt också. Ingenting smakar någonting. Det är fruktansvärt.

Fy vad jobbigt, lider verkligen med dig.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.