Installation av Adrenaline för 7800x3d iGPU gör så att windows blir obrukbart

Permalänk
Medlem

Installation av Adrenaline för 7800x3d iGPU gör så att windows blir obrukbart

Så jag är i tankarna att sälja mitt 7900XT och tänkte koppla in iGPUn. Har en 7800x3d i ett Gigabyte x670 elite och 64 gb corsair 30CL ram . Det första jag märkte var att upplösningen var skit så jag installerade adrenaline drivers igen och då började problemen. Jag började nu får critical error och green screen så det verkade som min windows installation blev dödad av adrenaline drivers för iGPU? Jag har nu prövat ominstallera windows säkert 5 gånger och varje gång jag försöker installera adrenaline för iGPU drivers så blir windows obrukbart. Detta händer alltså på helt rena windows installationer utan att jag gör något annat innan.

Vad är det jag missar? Är det fel på min cpu? Moderkort?

Permalänk
Medlem

Du är ju tokig som gör samma sak 5 gånger och förväntar dig ett nytt resultat

Har du gjort det så enkelt att du installerat chipset/mobo drivers sen provat en annan tidigare drivare av adrenaline för iGPUn?

Tror du måste prova lite olika saker här för att ta dig vidare!

Visa signatur

9800X3D || Gigabyte Aourous Master RTX 5080 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || 32GB CL30 600MHZ DDR5 || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av roo:

Du är ju tokig som gör samma sak 5 gånger och förväntar dig ett nytt resultat

Har du gjort det så enkelt att du installerat chipset/mobo drivers sen provat en annan tidigare drivare av adrenaline för iGPUn?

Tror du måste prova lite olika saker här för att ta dig vidare!

Haha det har du nog rätt i men det känns som ett sånt bissart problem att hela skiten skulle bli obrukbar av drivers. Får ta och pröva det du säger. Dock den första installationen var ju annorlunda men fick ändå problem..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Haha det har du nog rätt i men det känns som ett sånt bissart problem att hela skiten skulle bli obrukbar av drivers. Får ta och pröva det du säger. Dock den första installationen var ju annorlunda men fick ändå problem..

Jag hör dig, hade säkert gjort samma sak själv

Spännande att se vad resultatet blir med test ovan

Visa signatur

9800X3D || Gigabyte Aourous Master RTX 5080 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || 32GB CL30 600MHZ DDR5 || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem

https://community.amd.com/t5/drivers-software/drivers-adrenal...

Hade även testat uppgradera UEFI/BIOS på datorn med. Men du verkar inte vara helt ensam om problem. Även om de har gpu:er så ser det snarlikt ut.

Visa signatur