Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Nej, visste inte att det var en grej? Skrev att den var väldigt lite använd men inga frågor om firmware.

Går att boota backups nu på firmware =<4.51.

Permalänk
Skrivet av Mono:

Japp, köpte den 2022-11-19 på Webhallen. Har precis skrivit till dom och förklarat felet.
Får väl svar nu i veckan som kommer.

Jag har reklamerat för samma hos webhallen och det var inga konstigheter då. Det var under 2023 iaf.

Permalänk
Medlem

Avatar Frontiers of Pandora (PS5) är nedsatt med 27% på Amazon. 549kr i stället för 749kr.
https://www.amazon.se/Avatar-Frontiers-of-Pandora-PS5/dp/B0C9...

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Givet sin favoritgenrer, men inga stora spel? Eller inga större "mainstream" spel? Förstår att många längtar efter Persona 3, men inget jag är intresserad av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Givet sin favoritgenrer, men inga stora spel? Eller inga större "mainstream" spel? Förstår att många längtar efter Persona 3, men inget jag är intresserad av.

Det gör det nog. Men Mystic vet knappast något än vad han kopierat från någons annans lista.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

PS5 ‘V2 DualSense’ With ‘Exceptional 12-Hour Battery Life’ Spotted Online
https://www.ign.com/articles/ps5-v2-dualsense-with-exceptiona...

Permalänk
Medlem

Har 3k Playstation stars poäng i appen men det är ju sjukt användarfientligt. Hur/till vad kan man använda dom? Kan man få rabatt på spel, isåfall hur?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Har 3k Playstation stars poäng i appen men det är ju sjukt användarfientligt. Hur/till vad kan man använda dom? Kan man få rabatt på spel, isåfall hur?

Du kan använda det i appen under "belöningar" efter att du tryckt på ditt saldo högst upp. Det bästa är att byta dem emot pengar så kan du köpa vilket spel du vill på alla dussintals reor som dyker upp under året.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Du kan använda det i appen under "belöningar" efter att du tryckt på ditt saldo högst upp. Det bästa är att byta dem emot pengar så kan du köpa vilket spel du vill på alla dussintals reor som dyker upp under året.

Ah, där hittade jag rätt, tack för hjälpen!!

GUI-avdelningen på Sony borde få sparken allihopa.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Varsågod! Märkligt nog finns Risk of Rain med men när man klickar in på spelet så kan man inte ens använda poäng för att köpa det.
Det är deppigt när till och med Nintendo har bättre appar och menyer.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Patch 8 for Star Wars Jedi: Survivor arrives today for PC, PlayStation 5, and Xbox Series X | S.
https://www.ea.com/games/starwars/jedi/jedi-survivor/patch-no...

Permalänk
Medlem

John Linneman från DF verkar gilla Prince of Persia. Ett demo finns att ladda hem nu.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Permalänk

Testade Oculus i jul och gillar verkligen vr.
Vad är skillnad mellan första och andra PSvr? Grafik bara?
Ni har har PSvr, är det värt det, finns det många spel som är värda att spela?

Permalänk
Medlem

Är de där från från franska marknadsföringen tro..

Skrivet av Vattenmelonen:

Testade Oculus i jul och gillar verkligen vr.
Vad är skillnad mellan första och andra PSvr? Grafik bara?
Ni har har PSvr, är det värt det, finns det många spel som är värda att spela?

Kontrollerna borde vara det mest påtagliga. Både fysiskt (eftersom de helt enkelt är helt annorlunda utformade) och hur väl de registreras virtuellt. Har inte testat VR2 särskilt mycket, men det känns ju som det är mindre problem med att "rummet driver iväg", alltså att spårningen inte kan hålla koll på noderna över tid.

Vad som är värt är alltid väldigt subjektivt. Men jag kommer iaf inte skaffa ett förrän priset är under 4K. Vilket det borde varit redan. Att Oculus pris (som ju faktiskt var en god bit under det..) istället har skenat totalt hänger enbart ihop med att det faktiskt säljer bra. Av för mig högst oklar orsak. (Obekvämt som fanken och nästan allt känns som mobilspel) Men det är ju hursomhelst trots allt vad PS har att jämföras med just nu.

För PSVR2 finns la runt 150 spel hittills. Antar det inräknat tidigare generation som gjorts kompatibla dock. ?

Hittar man inte nog motivation bland dem så är man nog helt enkelt inte särskilt intresserad egentligen. För de som tjatar "om bara Halflife så.." kommer bara hitta ett nytt om.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Ja, varför låsa upp och patcha RDR2 till 60fps när man i stället kan släppa och sälja en "Remastered for PS5" för 500kr.
Rockstar 🤑🤑🤑

Kom ihåg var ni läste det först, bara en tidsfråga!

Permalänk
Medlem

Grounded II: Making the Last of Us Part II Trailer:

Gillar att de kommer ta upp ’crunchen’ det har talats om så att de inte låtsas som det aldrig hände.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vattenmelonen:

Testade Oculus i jul och gillar verkligen vr.
Vad är skillnad mellan första och andra PSvr? Grafik bara?
Ni har har PSvr, är det värt det, finns det många spel som är värda att spela?

Det är bara PSVR2 som har lika bra kontroller som Oculus så PSVR1 är egentligen inte ens ett alternativ skulle jag säga.

Men om du är beredd på att kontrollerna funkar sämre eller att spela spel som spelas med vanlig handkontroll och du får tag på PSVR1 billigt så kan det väl vara värt att testa kanske.

Spelen på PSVR1 funkar inte med PSVR2 och tvärtom så det är två helt olika uppsättningar spel till dom båda.

Permalänk
Medlem

Lite sugen på att köpa Gran Turismo 7 nästa gång det prissänks, men har läst en del negativa recensioner på nätet gällande mikrotransakrioner och att det går väldigt långsamt för att låsa upp bilar osv? Är kritiken överdriven eller hur är det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Lite sugen på att köpa Gran Turismo 7 nästa gång det prissänks, men har läst en del negativa recensioner på nätet gällande mikrotransakrioner och att det går väldigt långsamt för att låsa upp bilar osv? Är kritiken överdriven eller hur är det?

Jag har inte hunnit spela det än, men spelet har fått väldigt många uppdateringar sedan release så lanseringsrecensioner är förmodligen inte representativa för nuvarande version.

Har funnits några fulingar som man kan göra för att dra in mycket pengar i spelet, vet inte heller om dessa har patchat bort. Tror det var någon specik bana och spel läge tillsammans med gummisnodd typ.

Permalänk
Skrivet av voro12:

Lite sugen på att köpa Gran Turismo 7 nästa gång det prissänks, men har läst en del negativa recensioner på nätet gällande mikrotransakrioner och att det går väldigt långsamt för att låsa upp bilar osv? Är kritiken överdriven eller hur är det?

Det är mycket grind, speciellt om du vill samla på dig alla bilar i spelet. Men samtidigt så får du många bilar gratis och mycket krediter genom att bara spela spelet och att köra ”story” läget och klara av ”menu’s” som dom kallas. Är du ute efter några specifika bilar blir det mycket mer uthärdligt skulle jag säga då du kan fokusera på att tjäna ihop pengar till dom.

Det som kan vara drygt är att vissa på bilar är låsta bakom inbjudningar. Dessa inbjudningar kan man bara få genom ”roulette tickets”. Såna får man antingen genom att köra ett daily marathon eller genom typ weekly challenges om det nu skulle finnas rätt typ av roulette ticket som belöning för dessa.

Dom här roulette tickets är inte särskilt omtyckta då vissa av dom bara ger olika delar till bilar, eller nya motorer. Ofta till bilar man aldrig använder, man kan dessutom inte sälja dom här delarna eller motorerna.

Sen så finns det mikrotransaktioner men dom är inte påtagliga direkt, du kan köpa fler krediter men det är ungefär så långt det sträcker sig.

Som Fearnox skrev så har det släppts många patcher sen spelets släppts och i stort så är spelet bättre nu än då. Som Fearnox också nämnde så har det funnits några fulknep för att tjäna mycket krediter snabbt, men dom är bortpatchade. Det finns vissa banor som är populära för grinding dock, finns många guider på youtube

Är ingen GT-nörd så men har i alla fall fått in 100h och tycker det är rätt kul Riktigt häftigt med PSVR2

Permalänk
Medlem
Skrivet av pruttopeden:

Det är mycket grind, speciellt om du vill samla på dig alla bilar i spelet. Men samtidigt så får du många bilar gratis och mycket krediter genom att bara spela spelet och att köra ”story” läget och klara av ”menu’s” som dom kallas. Är du ute efter några specifika bilar blir det mycket mer uthärdligt skulle jag säga då du kan fokusera på att tjäna ihop pengar till dom.

Det som kan vara drygt är att vissa på bilar är låsta bakom inbjudningar. Dessa inbjudningar kan man bara få genom ”roulette tickets”. Såna får man antingen genom att köra ett daily marathon eller genom typ weekly challenges om det nu skulle finnas rätt typ av roulette ticket som belöning för dessa.

Dom här roulette tickets är inte särskilt omtyckta då vissa av dom bara ger olika delar till bilar, eller nya motorer. Ofta till bilar man aldrig använder, man kan dessutom inte sälja dom här delarna eller motorerna.

Sen så finns det mikrotransaktioner men dom är inte påtagliga direkt, du kan köpa fler krediter men det är ungefär så långt det sträcker sig.

Som Fearnox skrev så har det släppts många patcher sen spelets släppts och i stort så är spelet bättre nu än då. Som Fearnox också nämnde så har det funnits några fulknep för att tjäna mycket krediter snabbt, men dom är bortpatchade. Det finns vissa banor som är populära för grinding dock, finns många guider på youtube

Är ingen GT-nörd så men har i alla fall fått in 100h och tycker det är rätt kul Riktigt häftigt med PSVR2

Googla lite fort nu och det var ganska nyligen som en på PSVR2 without parole rekommendera detta eller något liknande.

Men den här fungerar inte heller längre?

Permalänk

Nej exakt, det där funkar inte. Eller det är åtminstone inte alls lika effektivt längre

Permalänk
Medlem

Vill bara flika in med att jag köpte den röda handkontrollen och den är mer orange i fronten än mörkröd som jag hade hoppats på så den fick åka tillbaka. Tänkte som en liten heads upp bara om man är lika petig som mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Vill bara flika in med att jag köpte den röda handkontrollen och den är mer orange i fronten än mörkröd som jag hade hoppats på så den fick åka tillbaka. Tänkte som en liten heads upp bara om man är lika petig som mig.

Mer rosa för mig, men absolut inte ”röd”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Mer rosa för mig, men absolut inte ”röd”

Nu finns det 2 st "röda" varianter av Dualsense. En som heter "red" som släpptes för några år sedan och en som heter "volcanic red" som släpptes i höstas.
"volcanic red"
"red"

Permalänk
Medlem
Skrivet av muddiz:

Nu finns det 2 st "röda" varianter av Dualsense. En som heter "red" som släpptes för några år sedan och en som heter "volcanic red" som släpptes i höstas.
"volcanic red"
"red"

Exakt. I mitt fall syftade jag på Volcanic red.