Permalänk
Medlem

Köpa skärm från Dell?

Hejsan,

Jag funderar på att köpa Dell G2724D från Dells hemsida då den är nedsatt till 3052 kr nu vilket jag anser är skapligt värde för pengarna. Har någon beställt från Dells hemsida tidigare? Får man betala någon form av tullavgift/skatt vid leverans till Sverige eller är priset i varukorgen det slutliga priset för kalaset?
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaymie95:

Hejsan,

Jag funderar på att köpa Dell G2724D från Dells hemsida då den är nedsatt till 3052 kr nu vilket jag anser är skapligt värde för pengarna. Har någon beställt från Dells hemsida tidigare? Får man betala någon form av tullavgift/skatt vid leverans till Sverige eller är priset i varukorgen det slutliga priset för kalaset?
Tack på förhand.

Det står i kassan. Jag köpte ett batteri och paketet kom från Tyskland om jag minns rätt. Inga avgifter när paketet kom till Sverige

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Så länge du gör affär inom EU så tillkommer inget, tänk bara på att Storbritannien inte ingår i EU numera.

Men är priset i SEK så är det knappast några problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaymie95:

Hejsan,

Jag funderar på att köpa Dell G2724D från Dells hemsida då den är nedsatt till 3052 kr nu vilket jag anser är skapligt värde för pengarna. Har någon beställt från Dells hemsida tidigare? Får man betala någon form av tullavgift/skatt vid leverans till Sverige eller är priset i varukorgen det slutliga priset för kalaset?
Tack på förhand.

Jag köpte en skärm från dem förra black friday, den skickades från nederländerna med gratis frakt och inga extra avgifter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det står i kassan. Jag köpte ett batteri och paketet kom från Tyskland om jag minns rätt. Inga avgifter när paketet kom till Sverige

Yes okej, dubbelkollar i kassan vad det står då. Tack för svar!

Skrivet av Lasse62:

Så länge du gör affär inom EU så tillkommer inget, tänk bara på att Storbritannien inte ingår i EU numera.

Men är priset i SEK så är det knappast några problem

När jag chattade med deras kundtjänst så sa han att skärmen skulle skickas från Kina... Samtidigt sa han att inga extra avgifter ska betalas så då lär det vara kassans pris som gäller.

Skrivet av DrSwizz:

Jag köpte en skärm från dem förra black friday, den skickades från nederländerna med gratis frakt och inga extra avgifter.

Yes okej det lät ju bra! Vet inte riktigt vad kundtjänstmedarbetaren menade när han sa att skärmen skickas från Kina..? Den kanske skickas från Kina till Europa och sedan till kund

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaymie95:

Yes okej, dubbelkollar i kassan vad det står då. Tack för svar!

När jag chattade med deras kundtjänst så sa han att skärmen skulle skickas från Kina... Samtidigt sa han att inga extra avgifter ska betalas så då lär det vara kassans pris som gäller.

Yes okej det lät ju bra! Vet inte riktigt vad kundtjänstmedarbetaren menade när han sa att skärmen skickas från Kina..? Den kanske skickas från Kina till Europa och sedan till kund

Köper du från Dells hemsida är det reko. Inga konstigheter. Du betalar inget extra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flaco:

Köper du från Dells hemsida är det reko. Inga konstigheter. Du betalar inget extra.

Okej toppen, det låter bra och lovande! Tack!