Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazzzh:

Jag undrar verkligen vad det är som avgör ifall det går till kundvagnen eller inte. Jag satt själv med 3 olika enheter, datorn, macbook och Iphonen, och refreshade alla samtidigt, ifrån 14:50 till 17:00. Fick självklart upp köp knappen men den öppnar bara upp en ny flik som andra beskrivit. Fick rensa kakor och byta webbläsare när jag fick ERR_HTTP2_PROTOCOL_ERROR.
Jävligt märkligt. Men Grattis

Jag hade ett gäng flikar öppna efter att klickat på den där knappen ett gäng gånger.
Bytte mellan flikarna lite sporadiskt när knappen dök upp igen, men satt verkligen inte och spamma.
Kl 15:15 trodde jag att det var kört, och tänkte ge upp, men så gick den in i vagnen då.
Jag rensa inga kakor eller något sådant, där emot hade jag sett till att gå in i kundvagnen för några dagar sen, så jag kunde ha en länk dit om det strula för det räddade mig när jag köpte 3090FE vid release.
Behövde aldrig använda den länken dock.

När jag köpte 3090 FE på release så var det att hänga på låset som gällde.
Då kraschade ju hela sidan också, och enda anledningen att jag kunde komma till kundvagnen, var att jag hade den kvar i internethistoriken, sen några dagar tillbaka.
För jag hade hållit på att pilla med kontot, lagt till kreditkort osv, så det skulle gå snabbt att checka ut vid release.
Postade länken till kundvagnen här också då, för inga kunde komma till kundvagnen, för knappen funka inte, men kunde lägga kortet i kundvagnen.
Var flertalet här som lyckades köpa ett 3090FE pga det (var tom någon som swisha en slant för att köpa mig en öl som tack ^^)
Det fanns ju så få 3090FE kort tillgängliga i Sverige också, för FE försvann sen under en lång period på svenska marknaden, innan Proshop tog över distributionen.
Så vi var nog inte många som lyckades få hem en av dom.
Sjukt nice visade det ju sig vara dessutom eftersom det var svårt att få tag på några kort som kosta MSRP, eller ens ett kort ÖHT senare.
Ingen aning om hur det är nu med 4080 Super.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Själv får jag mitt Asus ProArt 4080 Super imorgon. Får se om det är något att ha.

Visa signatur

Intel i9 13900K @ 5,8 ghz, Corsair Hydro H150i PRO RGB, Corsair Vengeance Pro 64GB DDR5 6400mhz , Asus ProArt OC RTX 4080 Super 16GB GDDR6X, MK ASUS ROG Z690 MAXIMUS HERO , HDD1 Samsung 990 Pro 2TB, HDD2 4TB Samsung 990 Pro 2TB , Creative Recon 3D, Asus Hyperion™ GR701 =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av karatekid007:

okej skit, lägger väll en order på 4080 super TUF OC istället då från Inet, hade tänkt mig utan OC men vill fan inte vänta fler månader, då jag har hela datorn nybyggd utan GPU, blir att lämna tillbaka om de dyker upp något annat under kommande dagarna.

Får nån slags Nam flashback från när man satt typ 250 i kö till 3080 tuf OC. OC kön rörde sig betydligt snabbare och till slut sket de i att skeppa mer non-OC kort typ, tur man tog OC!

Visa signatur

5800X3D 3080 Tuf oc || Lenovo y720 1060/i5

Permalänk
Medlem

Ingen, väntar på priset under 10.000

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Medlem

Det blev ett Asus TUF för min del. Ett av de billigaste korten, var bara därför jag valde det.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Ingen

Permalänk
Medlem

Nix., inget nytt köp., under rådande förhållande.
Vill vänta på GDR7 och se vad det ger.

Permalänk
Medlem

Min nästa uppgradering lutar mot när 5090 eller 6090 börjar närma sig 9000 kr begagnat. Men kul att nya kort börjar bli lite billigare igen.

Permalänk
Medlem

Hade nog haft mitt TUF nu om inte PostMord haft dålig kommunikation och/eller jag inte var så trött i morse. Inet var extremt snabba att packa och boka frakt direkt igår kväll, och jag valde leverans 8:30-16 idag (ganska säker).

När jag vaknade imorse kollade jag om de var på väg och såg att det stod "Leverans imorgon, fredag". Tänkte att det hann väl inte med idag och eftersom jag ska iväg till kontoret imorgon så ändrade jag till leverans till butik, vilket ska komma imorgon. Nu på kvällen när jag kollade lite noggrannare så står det i appen att det höll på att förberedas för utkörning imorse på terminalen som är närmast oss, med andra ord skulle det kommit idag och inte imorgon...

Permalänk
Medlem

Fick inte tag på ett FE vilket känns bittert då man satt där och försökte sitt bästa.

Sneglar mot ProArt (isf blir det nog 4070 Ti Super, minnesmängden är det intressanta,) men kan också avvakta lite känner jag.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

Super serien är alltid den värsta iterationen att köpa. RTX 5000 är ”runt hörnet” och kommer få folk att ångra sina köp.

Permalänk
Medlem

Ny till forumet men blev nyfiken på om någon känner till varför modellen "MSI GeForce RTX 4080 Super 16GB Gaming X Slim White" är 2k dyrare än de flesta övriga 4080 Super-modeller, är det endast pga. utseendemässiga attribut så som att det är vitt?

Jag antar att det höga priset gör att bedömningen är att det inte är prisvärt och således därför som det är det enda 4080 Super-kortet som finns kvar i lager på inet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jo1aBero:

Ny till forumet men blev nyfiken på om någon känner till varför modellen "MSI GeForce RTX 4080 Super 16GB Gaming X Slim White" är 2k dyrare än de flesta övriga 4080 Super-modeller, är det endast pga. utseendemässiga attribut så som att det är vitt?

Jag antar att det höga priset gör att bedömningen är att det inte är prisvärt och således därför som det är det enda 4080 Super-kortet som finns kvar i lager på inet?

Gaming X är MSI:s mellan-steg. De kör Ventus, Gaming och Suprim (normalt), vad jag ser på Prisjakt är den vita Gaming X 200:- dyrare än svarta, vilket inte är farligt påslag. Ett annat vitt kort är Zotac Trinity OC, 13790:-. Tror det är billigaste vita jag sett. Har ett Zotac 3080 och de kör med 5 år garanti.

Googla efter recensioner och kolla att du får en bättre kylare om du lägger ut mer pengar än billigaste, de flesta är riktigt bra, men är en del skillnad mellan bästa och sämsta kylarna. Så får du avgöra vad det är värt att lägga extra på.

Permalänk
Medlem

För dyrt, så ingen.

Hade valt FE om pris var förnuftigt.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Knep ett Asus rog strix 4080 super oc, jättenöjd. Tyst och svalt går det och levererar...Och väldigt snyggt Kort, massivt!

Visa signatur

I9 14900KF
MSI MEG Z790 ACE MAX
Asus Rog Strix 4080 Super OC,GSKILL DDR5 6000 MHZ 64 GB,EK 360 AIO,Lian Li Sl inf 120 7x,WD SN850x 4x 1tb,Lian Li Dynamic Evo
Acer Predator 34GS Ultrawide

Permalänk
Medlem

Väntar nog in 5080-serien istället, kanske till hösten.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oceanic:

Väntar nog in 5080-serien istället, kanske till hösten.

Eller troligare, till våren 2025.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jo1aBero:

Ny till forumet men blev nyfiken på om någon känner till varför modellen "MSI GeForce RTX 4080 Super 16GB Gaming X Slim White" är 2k dyrare än de flesta övriga 4080 Super-modeller, är det endast pga. utseendemässiga attribut så som att det är vitt?

Jag antar att det höga priset gör att bedömningen är att det inte är prisvärt och således därför som det är det enda 4080 Super-kortet som finns kvar i lager på inet?

Vit samt att den är SLIM, kommer fungera i flera chassin med matx kort

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Hade redan 4080 sedan länge, byter inte för 1-3% förbättring LoL Blir att "stå ut" till 5-serien

Men bra att det var billigare, fortfarande för dyrt imo men folk köper det så ....

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Fick tag på https://www.inet.se/produkt/5413995/msi-geforce-rtx-4080-supe...

Provade den igår. inget för mig då jag förlora 50 FPS

(Har 7900 XTX) så kommer nog behålla mitt 7900 XTX och lämna tillbaka 4080 Super. (om ingen här vill ha? skicka PM)

Permalänk

Har inte köpt något 4xxx kort då jag inte har råd, och troligtvis inte kommer ha råd med att avbetala ett kort förrän 2027.
Och innan det måste jag skaffa ny psu och cpu+mobo+minne.

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

När jag köpte 3090 FE på release så var det att hänga på låset som gällde.
Då kraschade ju hela sidan också, och enda anledningen att jag kunde komma till kundvagnen, var att jag hade den kvar i internethistoriken, sen några dagar tillbaka.
För jag hade hållit på att pilla med kontot, lagt till kreditkort osv, så det skulle gå snabbt att checka ut vid release.
Postade länken till kundvagnen här också då, för inga kunde komma till kundvagnen, för knappen funka inte, men kunde lägga kortet i kundvagnen.
Var flertalet här som lyckades köpa ett 3090FE pga det (var tom någon som swisha en slant för att köpa mig en öl som tack ^^)

Aha, då får jag tacka så mycket i efterskott för jag kommer ihåg att jag just lyckades norpa ett 3090FE pga av den där länken till kundvagnen!

Sålt mitt 3090 sen länge och var på jakt efter 4070 Super FE denna runda (FE-korten är ju för snygga helt enkelt) och tänkte naivt att det inte skulle vara samma rusch så det gick inte. Beslöt mig försöka på 4080 Super FE istället och tog till en skript-metod för att försöka få tag på ett (eftersom det är så hysteriskt). Tog reda på att Nvidia har ett speciellt API för att se när FE-modellerna är i lager (det som knappen på sidan kollar av). När det är tillgängligt finns länken till Proshop-varukorgen i svaret. Gissar att det är så scalpers håller på.

Dock funkade mitt skript inte helt klockrent ändå pga av belastningen på webbsidorna (och att man verkar blir temporärt blockad om man försöker för mycket) men lyckade köpa ett 4080 Super FE runt 15.10 i onsdags. Jippi Sjukt att det skall behövas för att få äran att köpa ett såpass dyrt kort...

(Länken till API:et om nån är instresserad: https://api.store.nvidia.com/partner/v1/feinventory?skus=NVGF... ersätt med den sku man vill kolla t ex NVGFT470S, NVGFT460T osv).

Permalänk
Medlem
Skrivet av flum2:

Aha, då får jag tacka så mycket i efterskott för jag kommer ihåg att jag just lyckades norpa ett 3090FE pga av den där länken till kundvagnen!

Sålt mitt 3090 sen länge och var på jakt efter 4070 Super FE denna runda (FE-korten är ju för snygga helt enkelt) och tänkte naivt att det inte skulle vara samma rusch så det gick inte. Beslöt mig försöka på 4080 Super FE istället och tog till en skript-metod för att försöka få tag på ett (eftersom det är så hysteriskt). Tog reda på att Nvidia har ett speciellt API för att se när FE-modellerna är i lager (det som knappen på sidan kollar av). När det är tillgängligt finns länken till Proshop-varukorgen i svaret. Gissar att det är så scalpers håller på.

Dock funkade mitt skript inte helt klockrent ändå pga av belastningen på webbsidorna (och att man verkar blir temporärt blockad om man försöker för mycket) men lyckade köpa ett 4080 Super FE runt 15.10 i onsdags. Jippi Sjukt att det skall behövas för att få äran att köpa ett såpass dyrt kort...

(Länken till API:et om nån är instresserad: https://api.store.nvidia.com/partner/v1/feinventory?skus=NVGF... ersätt med den sku man vill kolla t ex NVGFT470S, NVGFT460T osv).

Ja deras hemsida är helt klart strulig vid release.
Men det är la högt tryck förstås.
Intressant att du fick igenom ditt köp ungefär samtidigt som jag, kan ju kanske varit så att dom inte släppte på kl 15 exakt, eller något.

Får ta och spara mig den där länken till nästa gång det blir aktuellt ^^

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av flum2:

Dock funkade mitt skript inte helt klockrent ändå pga av belastningen på webbsidorna (och att man verkar blir temporärt blockad om man försöker för mycket) men lyckade köpa ett 4080 Super FE runt 15.10 i onsdags. Jippi Sjukt att det skall behövas för att få äran att köpa ett såpass dyrt kort...

Jag har aldrig ens försökt hänga på låset förut, men denna gång uppdaterade jag storen vid 15:00-15:02 och det fanns aldrig alternativ att köpa, sen kraschade hela sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Munya:

Fick tag på https://www.inet.se/produkt/5413995/msi-geforce-rtx-4080-supe...

Provade den igår. inget för mig då jag förlora 50 FPS

(Har 7900 XTX) så kommer nog behålla mitt 7900 XTX och lämna tillbaka 4080 Super. (om ingen här vill ha? skicka PM)

Vilket spel? Kollade du inte innan du köpte? Är bara nyfiken på hur du resonerade. Kör man RT eller behöver AI-beräkningskraft kan jag förstå bytet men annars är det väl en direkt degradering.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Vilket spel? Kollade du inte innan du köpte? Är bara nyfiken på hur du resonerade. Kör man RT eller behöver AI-beräkningskraft kan jag förstå bytet men annars är det väl en direkt degradering.

Jag spelar bara Warzone och Diablo 4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebe1:

Ingen, väntar på priset under 10.000

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0kturnal:

<Uppladdad bildlänk>

https://www.sweclockers.com/marknad/205376-asus-tuf-3080-oc-n...

Kommer ihåg när för TUF 3080 icke-LHR man måste betala 15000? Jag med, det var i Q1 2021

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Medlem

För kännedom så fylldes 4070 Super FE på hos Proshop igår tisdag. Vet inte vilken tidpunkt de kom i lager men ca kl 14 var de slutsålda igen. Kanske tisdag om två veckor då för 4080 Super.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980