Suddig rand som rör sig när jag spelar på fullskärm

Permalänk
Medlem

Suddig rand som rör sig när jag spelar på fullskärm

När jag spelar ett spel tex i 120Hz och har rutan som windowed (man ser den gråa raden högst upp) så funkar allt perfekt!

Men när jag tycker ALT+ENTER så det blir fullskärm. Så är det som en suddig rad i bilden som rör sig upp och ner när man spelar. Man ser det främst när man roterar bilden.

har en gsync skärm samt har testat att ha vsync av och på, hjälper inte.

Vet någon vad detta kan bero på ?

Permalänk
Medlem

Om du tar print screen, följer randen med på bilden?

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

Nej, det gör den inte! Första jag provade.

Den suddiga biten är ca 5 cm "tjock" på en 48 tums skärm, det är en LG OLED C2 jag har.

Permalänk
Medlem

Hur är det i andra Hz som 60hz eller 100Hz kanske prova 119Hz (kan kräva en custom upplösning/Hz) istället för 120Hz?
Är Vsync på/av? Provat båda på/av?
Likadant i annan/lägre upplösning?
Provat nyare/äldre drivrutiner? Och då helst efter en riktig rensning av drivrutinerna med DDU då gamla drivrutiner ibland kan ställa till med skumma fel!

Annat som bör provas är en annan kabel och då gärna en så kort som möjligt (dvs enbart för ett test), även annan typ tex hdmi istället för displayport.
Även prova med annan dator (bärbar/stationär med heller utan Gsync) o se hur den funkar då.

VAD är det för skärm och hur gammal är den?
Om den är ett par år så skulle det kunna vara att nätagget i/till skärmen kanske är på väg att tappa orken som ger mindre bild problem.
Och är det en gysnc (dvs MED gsync modulen) skärm heller en gsync compatible (UTAN gsync modulen) skärm?
För det finns en del problem med gsync compatible har dock inte sett nått om just detta fel.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

I 60 Hz är xet inte så. Inte testat 119, ska prova det sen idag.

Kör V sync av, men väljer jag det på blir effekten densamma.

Kablen osv är en bra sådan så är inte det, men sen är det vissa spel som inte har problemet, men andra har.

Nu senast det är det Emulatorn RPCS3 (PlayStation 3 emulator) när jag kör Drakengard 3. Tex som skapar detta.

Som sagt perfekt, när man har det i en ruta, men fullscreen kommer denna rand