Permalänk
Medlem

Havit KB496L Ultra Compact Gaming

Hej,

någon som vet något om detta tangentbord:

https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/kb496l-ultra-comp...

Hemsidan enligt den extremt bristfälliga manualen ska vara

www.havit.hk

På den sidan finns inte detta tangentbord. Hittar ingen information om det öht någonstans, vilket får mig att fundera att detta är någon form av noname tangentbord i grunden, sålt speciellt till maxgaming (och cdon.com, där vi köpte det).

Vi har problem med att ändra mellan USB läge och Bluetooth läge, bland annat.

Finns det någon som har info - posta här, tack!

Edit: har kommit på nu - man ska ha tangentbordet på "off", då går det via usb.

Moderator kan ta bort denna tråd, eller lämna den kvar för andra som funderat på samma sak!

Permalänk
Medlem

Hej är du nöjd annars med tangentbordet, blev lite sugen på ett tangentbord till jobbdatorn.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Är precis inne på att klicka hem ett själv, är ni nöjda med det efter en tids användning?

Permalänk
Medlem

Har någon av er köpt den trådlösa versionen och om så, hur länge räcker batteriet innan man måste ladda den?

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem

Någon annan som köpte det?

Permalänk

Uppar denna, undrar jag med. Reviews?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DHead:

Hej,

någon som vet något om detta tangentbord:

https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/kb496l-ultra-comp...

Hemsidan enligt den extremt bristfälliga manualen ska vara

www.havit.hk

På den sidan finns inte detta tangentbord. Hittar ingen information om det öht någonstans, vilket får mig att fundera att detta är någon form av noname tangentbord i grunden, sålt speciellt till maxgaming (och cdon.com, där vi köpte det).

Vi har problem med att ändra mellan USB läge och Bluetooth läge, bland annat.

Finns det någon som har info - posta här, tack!

Edit: har kommit på nu - man ska ha tangentbordet på "off", då går det via usb.

Moderator kan ta bort denna tråd, eller lämna den kvar för andra som funderat på samma sak!

Skrivet av phlopydisk:

Hej är du nöjd annars med tangentbordet, blev lite sugen på ett tangentbord till jobbdatorn.

Skrivet av edvinnn:

Är precis inne på att klicka hem ett själv, är ni nöjda med det efter en tids användning?

Skrivet av Bewise:

Har någon av er köpt den trådlösa versionen och om så, hur länge räcker batteriet innan man måste ladda den?

Skrivet av DiiM:

Någon annan som köpte det?

Skrivet av turbotomte:

Uppar denna, undrar jag med. Reviews?

Nu vet jag att jag är ett par månader sen men har precis köpt detta tangentbord och är än så länge nöjd. Jag kommer behöva införskaffa en handledsstöd samt ska montera o-ringar på det.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Nackdelen med detta är att det är ABS keycaps och säkerligen ABS case också så räkna med shine med tiden. För detta priset skulle jag ALLA dagar i veckan hoppa på en RK61 eller Anne Pro 2. Billigare med bättre kvalite

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Nackdelen med detta är att det är ABS keycaps och säkerligen ABS case också så räkna med shine med tiden. För detta priset skulle jag ALLA dagar i veckan hoppa på en RK61 eller Anne Pro 2. Billigare med bättre kvalite

En nackdel är att de sitter fast fruktansvärt hårt. Verktygen som följde med gick ex inte att använda.

RK61 fanns ej med nordisk layout? Man kan ju såklart köpa lösa caps men..
Anne Pro 2 kostar 130 USD vad jag kunde se?

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

En nackdel är att de sitter fast fruktansvärt hårt. Verktygen som följde med gick ex inte att använda.

RK61 fanns ej med nordisk layout? Man kan ju såklart köpa lösa caps men..
Anne Pro 2 kostar 130 USD vad jag kunde se?

Vad sitter hårt? Keycapsen?
Nope de bägge är ANSI, om man skriver(vilket jag rekommenderar) 10 finger typing så spelar inte nordisk layout någon roll givet att man flyttar om symbolerna. Har kört "nordisk"(ISO) i över 20 år och började med ANSI för ett halvår sedan. Absolut inga problem, att ta första steget var dock jobbigt och en liten learning curve men äh lite utmaning i livet ska man ha

Jag kör Swerty där det är amerikanska symboler fast med ÖÄÅ där de ligger som ISO

HOLY! Tack vare Taekeyboards så minns jag att de gick från 500 till 800-900.
Man kan söka en beg för 400kr här på forumet, ifall man inte vill spendera alldeles för mycket och bara testa. Så kan man sälja den för lika mycket annars skulle jag satsa på en RK61.

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

Vad är det för bluetooth i detta tangentbord? 5.0, 5.1?

Visa signatur

- MSI B450 - Ryzen 7 3700x - 2x8 GB 3600 CL16 - RX 6700 XT - Phanteks P300A - EVGA G1 750W -

Permalänk
Medlem

Har lyckas slarva bort instruktionena till denna och lyckas inte hitta den online heller.. någon som kan skicka en bild eller säga hur man får den i pair läge med blåtand?

Permalänk
Medlem

Jag tror det är fn sen håller du inne q, w, e, r

Visa signatur

- MSI B450 - Ryzen 7 3700x - 2x8 GB 3600 CL16 - RX 6700 XT - Phanteks P300A - EVGA G1 750W -

Permalänk
Medlem

Om någon har tappat manualen så är det Fn + P i 3 sec för att hamna i pair-läge

Permalänk
Permalänk
Keeper of Traditions

Såg att detta finns för 369:- just nu, vilket känns väldigt billigt för ett trådlöst mekaniskt tangentbord. Är det ändå okej, eller hur kommer det sig att det kan vara så billigt?

Behöver ett extra tangentbord till jobbet, så kommer användas till ganska mycket skrivande och inget spelande.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Nån som testat Anne Pro 2?
Blev lite sugen på denna:
https://www.maxgaming.se/sv/gaming-tangentbord/anne-pro-2-tra...

Permalänk
Skrivet av WIRN:

Nån som testat Anne Pro 2?
Blev lite sugen på denna:
https://www.maxgaming.se/sv/gaming-tangentbord/anne-pro-2-tra...

Den är inte dålig, men det är en rätt gammal modell nu. Väldigt populär att modda och va en stor del i att custums började växa.

Så även om det är värt 700:- så känns det dyrt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Den är inte dålig, men det är en rätt gammal modell nu. Väldigt populär att modda och va en stor del i att custums började växa.

Så även om det är värt 700:- så känns det dyrt.

Tack.
Blev ett Nova N60 här på vinst el förlust
https://amzn.eu/d/28MjVfK