Alla fönster flyttas till primär skärm efter viloläge

Permalänk

Alla fönster flyttas till primär skärm efter viloläge

Hej, jag har idag två monitorer av märket MSI som är kopplad till en HP dator via HDMI och DPI kabel. Problemet jag har är att varje gång datan låser sig eller går i ström läge så flyttas alla mina fönster från höger skärm till vänster skärm. Har testat att köra båda skärmarna med DPI kabel men det hjälpte inte heller.

Någon som har en lösning? Har googlat och försökt vissa saker men inte hjälpt. Idag kör jag Windows 10.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det hjälper och har aldrig anvät det skälv men
Windows power toys har funktioner för fönster placering och lättar sätta tillbaka fönster bland annat

https://learn.microsoft.com/en-us/windows/powertoys/
Det är Microsofts egna program.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyrusRNetWork:

Hej, jag har idag två monitorer av märket MSI som är kopplad till en HP dator via HDMI och DPI kabel. Problemet jag har är att varje gång datan låser sig eller går i ström läge så flyttas alla mina fönster från höger skärm till vänster skärm. Har testat att köra båda skärmarna med DPI kabel men det hjälpte inte heller.

Någon som har en lösning? Har googlat och försökt vissa saker men inte hjälpt. Idag kör jag Windows 10.

Tråkig lösning, jag vet - men min erfarenhet är att Windows 11 hanterar fönster på två skärmar betydligt bättre än 10:an. Jag hade precis samma problem som dig när jag körde Windows 10.

Så kanske dags att uppgradera till 11

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Skrivet av immutable:

Tråkig lösning, jag vet - men min erfarenhet är att Windows 11 hanterar fönster på två skärmar betydligt bättre än 10:an. Jag hade precis samma problem som dig när jag körde Windows 10.

Så kanske dags att uppgradera till 11

Har du aldrig haft strul med windows 11?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyrusRNetWork:

Har du aldrig haft strul med windows 11?

Inte vad jag kommer ihåg iaf

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA