Senaste klarade spel?

Permalänk
Skrivet av FreddeY2K:

Räknas alla achivments och max level i Helldivers 2 som avklarat?

Icke!
När fienden är besegrad får du hänga av dig manteln.

Permalänk
Medlem

Bluey

Mäktigt!

Permalänk

supermarket simulator.

vet inte om det finns nått slut i sådana här spel då det kan fortsätta i all evig tid, men jag antar att när man har butiken på max, allt upplåst och allt expanderat, att man då har "klarat ut" spelet

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Final Fantasy vii rebirth. Ett av de bästa spelet någonsin.

Permalänk
Medlem

Armored Core 6 PS5 riktigt roligt mecha spel

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Inte ofta jag spelar "färdigt" ett spel men jag maxade ut Enshrouded i Early Access
Nu är det Sons of the Forest som körs igenom!

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Bramble: The Mountain King.

Överraskande utmärktspel, hade önskat på längre och djupare story.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Last Epoch (Så till vida att jag gjort storyn, alla sidospår och alla monoliths)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Spelade igenom Alan Wake 2, sen var jag tvungen att köra Control igen för att se alla gömda kopplingar till Alan Wake 2 som man kanske missat tidigare. De va riktigt kul. Enda spelet där jag på riktigt blev sugen att hitta lore

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Senast klarade spel:

Är inne på "visuell novell" maraton just nu. Nästa: Danganronpa V3: Killing Harmony.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av BrottOchStraff:

Spelade igenom Alan Wake 2, sen var jag tvungen att köra Control igen för att se alla gömda kopplingar till Alan Wake 2 som man kanske missat tidigare. De va riktigt kul. Enda spelet där jag på riktigt blev sugen att hitta lore

Control har ju verkligen svinintressant lore. Jag måste verkligen ta och köra igenom Alan Wake-spelen för att få mer.

Permalänk

Ratchet & Clank: Rifts Apart. Första spelet i serien jag spelat. Kul spel! Och kul med spel där uppdraget att skaffa alla trophies inte är en nästintill oövervinnelig bedrift. Gick liksom fint att 100%:a utan att spelet "outstayed its welcome".

Men oj så mycket buggar det var, och inte bara små utan verkligen game breaking. Hade inte väntat mig det. Men det kanske är en trend inom större spel - välpolerat yttre (cutscenes, set pieces), mindre välpolerat under det.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Asus TUF RTX 3080 OC, Cooler Master NR200P, LG OLED55C1
i7-9700K, 32GB RAM, MSI RTX 2080 Gaming X Trio, Fractal Design Meshify 2 Compact, Xiaomi Curved Gaming Monitor 34

Permalänk
Medlem

Red Dead Redemption 2, önskar nästan att jag kunde radera mitt minne för att uppleva det igen.

Visa signatur

En dator, en mobil och en tablet. X670 Hero / 7900X / 4080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakoni:

Red Dead Redemption 2, önskar nästan att jag kunde radera mitt minne för att uppleva det igen.

Jaså? Jag har det på playstation men det verka inte så kul där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av L.T.G:

Far cry 6 ...bra spel men inget nytt så som det ska va då antar jag. Minus för tråkiga fiender plus för karaktär en man spelar. Fry cry 3 fortfarande bättre

Miljö vinner Farcry5, en liten kombo mellan 3an och 5an hade varit kul. För visst hade 3an en del mekanik som försvann i nyare versioner.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blev klar med Trepang2 tidigare i natt. Riktigt gott actionröj. Lite som gamla F.E.A.R fast med modern grafik.

Visa signatur

Spel/multimedia burk: ASUS Prime B660-Plus D4. PNY CS2140 M.2 NVMe Gen 4 500GB. Kingston Fury 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz. Intel Core i3 12100F 3.3 GHz 12MB. DeepCool AG400. PowerColor Radeon RX 6600 8GB Fighter. DeepCool PK650D 650W. Kolink Observatory HF Mesh. Skärm: Samsung 65" Q77C 4K QLED. Ljud: Yamaha 5.1 förstärkare. XTZ 93:22 frontar, Eltax Monitor III bak. Audio Technica ATH-M50x

Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Miljö vinner Farcry5, en liten kombo mellan 3an och 5an hade varit kul. För visst hade 3an en del mekanik som försvann i nyare versioner.

Sant med miljö och 5. Minns inte mekanik men Primal far cry var väldigt nära 3 an i det avseendet.
Gillar spelen och hade hade nog gärna sett ett far cry spel i stil med 3 an igen

Visa signatur

RyZen 5700x, MSI B350 Mortar, 16gb corsair LTX, GPU 7800xt

Permalänk
Medlem

Tror aldrig någonsin att jag klarat ut ett spel. Har alltid tröttnat långt innan dess.
Tror det närmsta jag kommit är i Subnautica. Men annars är det kört...

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Red Dead Redemption 2. Gryyymt bra spel som jag skjutit på länge innan jag till slut lirade det.

Ville ha bättre hårdvara i burken och bättre skärm. När de pusselbitarna var på plats behövde jag tiden så det blev under julen. Räckte inte riktigt med julen men då var man ju igång iaf j körde vidare efter jobbet och helger. 130h tog genomspelningen ca.

Nästa spel på listan blir nog Borderlands 3 eller Cyberpunk. Inte bestämt vilket av dem jag ger mig på. Men tar en avstickare till Wow varvat med Forza Motorsport ett tag innan jag ger mig på ngt nytt större lir.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

The Binding of Isaac. Det från 2011. Siktar på 100% nu.

👹😭🔪👠✝️

Måste ju peta in nåt makabert i gissa-spelet tråden nån gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Red Dead Redemption 2. Gryyymt bra spel som jag skjutit på länge innan jag till slut lirade det.

Ville ha bättre hårdvara i burken och bättre skärm. När de pusselbitarna var på plats behövde jag tiden så det blev under julen. Räckte inte riktigt med julen men då var man ju igång iaf j körde vidare efter jobbet och helger. 130h tog genomspelningen ca.

Nästa spel på listan blir nog Borderlands 3 eller Cyberpunk. Inte bestämt vilket av dem jag ger mig på. Men tar en avstickare till Wow varvat med Forza Motorsport ett tag innan jag ger mig på ngt nytt större lir.

RDR2 har jag spelat igenom 4 gånger nu tror jag, hittar alltid nya saker

Om du inte har Phantom Liberty DLC:n till CP2077 så rekommenderar jag den, blir rätt många extra timmar på den, och enligt mig så är det en riktigt bra expansion till spelet

Senaste klarade spel för min del är Shadow of the Tomb Raider, haft det länge men aldrig hittat tiden till att köra igenom det, det var helt klart värt tiden tycker jag, älskar att lösa "pussel" i spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Red Dead Redemption 2. Gryyymt bra spel som jag skjutit på länge innan jag till slut lirade det.

Ville ha bättre hårdvara i burken och bättre skärm. När de pusselbitarna var på plats behövde jag tiden så det blev under julen. Räckte inte riktigt med julen men då var man ju igång iaf j körde vidare efter jobbet och helger. 130h tog genomspelningen ca.

Nästa spel på listan blir nog Borderlands 3 eller Cyberpunk. Inte bestämt vilket av dem jag ger mig på. Men tar en avstickare till Wow varvat med Forza Motorsport ett tag innan jag ger mig på ngt nytt större lir.

Skrivet av Krilon:

RDR2 har jag spelat igenom 4 gånger nu tror jag, hittar alltid nya saker

Om du inte har Phantom Liberty DLC:n till CP2077 så rekommenderar jag den, blir rätt många extra timmar på den, och enligt mig så är det en riktigt bra expansion till spelet

Senaste klarade spel för min del är Shadow of the Tomb Raider, haft det länge men aldrig hittat tiden till att köra igenom det, det var helt klart värt tiden tycker jag, älskar att lösa "pussel" i spelet

Jag klarade precis 100% achievements i Cyberpunk, tycker att det är ett helt fantastiskt spel. Phantom Liberty är också bra, men det har inte samma "replayability" som basegame enl. mig. Jag blir avundsjuk på Zemlan som har hela Cyberpunk framför sig.

Nu är det väl istället dags för mig att lira RDR2. Jag har sett fram emot det väldigt länge, jag kommer låta det ta lång tid.

Shadow of the Tomb Raider är också på listan, spelade de två första när de släpptes men har missat sista!

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Control har ju verkligen svinintressant lore. Jag måste verkligen ta och köra igenom Alan Wake-spelen för att få mer.

Jag körde även igenom Alan Wake Remastered - det kändes att det var gammalt tyvärr. Om du inte är hardcore fan, så skulle jag nöja med med en youtube recap. Men om du verkligen vill köra, så kör det först av allt. Om du kör Control eller AW2 först kommer ettan kännas sjukt mossigt

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

OTXO efter att nästan ha fått ett nervsammanbrott över hur svårt det var.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Tog mig igenom final fantasy vii rebirth i helgen, nu väntar alla sidoaktiviteter samt hard mode som man har kvar.

Sen till nästa helg blir det kanske att starta med rise of the ronin, får se hur stort det är.

Permalänk
Medlem

Körde klart Sons of the Forest igår. Blev fan i mig förvirrad då senast jag körde genom det var i early access och de har uppdaterat endgame så kunde inte riktigt förstå vad som behövdes. Fick bli en snabb googling.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Senaste är Horizon: Forbidden West. Otroligt snyggt spel. Inte lika bra som Zero Dawn, men ändå väl värt de timmar som plöjdes ner!
Just nu rullar FF7 Rebirth, och för första gången på länge är spelsuget där igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krilon:

RDR2 har jag spelat igenom 4 gånger nu tror jag, hittar alltid nya saker

Om du inte har Phantom Liberty DLC:n till CP2077 så rekommenderar jag den, blir rätt många extra timmar på den, och enligt mig så är det en riktigt bra expansion till spelet

Senaste klarade spel för min del är Shadow of the Tomb Raider, haft det länge men aldrig hittat tiden till att köra igenom det, det var helt klart värt tiden tycker jag, älskar att lösa "pussel" i spelet

Köpte ngn maxad version på GoG i julas där phantom liberty ingick så den ska helt klart spelas också!

Skrivet av lumberjack:

Jag klarade precis 100% achievements i Cyberpunk, tycker att det är ett helt fantastiskt spel. Phantom Liberty är också bra, men det har inte samma "replayability" som basegame enl. mig. Jag blir avundsjuk på Zemlan som har hela Cyberpunk framför sig.

Nu är det väl istället dags för mig att lira RDR2. Jag har sett fram emot det väldigt länge, jag kommer låta det ta lång tid.

Shadow of the Tomb Raider är också på listan, spelade de två första när de släpptes men har missat sista!

Hehe, förstår vad du menar. Lite så jag tänker kring tex Mass Effect trilogin. Vad skulle man inte ge för att få upptäcka de spelen för första gången igen 😁

RDR2 kommer du gilla, och du tänker rätt. Låt det ta tid, det är spel man ska ta in atmosfären i ordentligt och inte stressa sig igenom. Nu tycker jag inte kan ska stressa sig igenom något spel. Men vissa spel lämpar sig extra bra för att koppla av med och verkligen ta sin tid med, RDR2 är helt klart ett av dem.

Shadow of the Tomb Raider är nice, hela trilogin tycker jag är grym! Så du lär gilla tredje delen också.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Final Fantasy 7 remake intergrade!

Nu återstår bara att Rebirth ska komma till PC alternativt att begagnade Playstation 5 konsoler inte ska ligga ute för nypris...

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Skrivet av lumberjack:

Jag klarade precis 100% achievements i Cyberpunk, tycker att det är ett helt fantastiskt spel. Phantom Liberty är också bra, men det har inte samma "replayability" som basegame enl. mig. Jag blir avundsjuk på Zemlan som har hela Cyberpunk framför sig.

Nu är det väl istället dags för mig att lira RDR2. Jag har sett fram emot det väldigt länge, jag kommer låta det ta lång tid.

Shadow of the Tomb Raider är också på listan, spelade de två första när de släpptes men har missat sista!

Gick upp i 100% achievements i CP77 på lördag jag med Jag har redan gjort det på PS4 pro när spelet kom ut. Älskade spelet redan då, men då har jag inte haft 99% av problemen andra användare rapporterade. Jag tror det beror på att jag hade installerat en SSD disk i PS4an, och inte haft någon delay vid laddning (och eftersom att dev-kitsen också kör på SSD så kanske det var anledningen varför de inte hittade problemen innan launch?). Men nu gick jag off topic

Så sjukt mycket de har lagt till, kommer ihåg att 100% trophies i basspelet tog ca 55-60 timmar när spelet kom ut, nu tog det nästan 100. Med det sagt så har jag haft kul 100% av tiden och älskade också DLCn. CP77 är fortfarande i min topp 15 spel någonsin, men nu även lite högre upp på listan. Helt fantastiskt spel med riktigt bra story & vibe, grym grafik och fantastisk acting. Tycker det var bästa rollen Keanu Reeves spelat ever

TL;DR: Jag är också avundsjuk på Zemlan som får uppleva spelet första gången.

Blir nog Hogwart Legacy för mig som nästa spel nu!

Visa signatur

GamingPC: Ryzen 5800X3D | Corsair LPX 3200MHz 4x16GB | Asus TUF 3080 | WD Black 1TB NVME | ASUS TUF 1000W | Anidees AI Crystal Case | ASUS TUF B550-PLUS | Win11
MobilePC: MacBook Air M1 :)