Snabbkoll: Använder du trådlöst headset?

Permalänk
Medlem

För

Det är för mycket brus i de trådlösa lurar jag testat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVclocker:

Vart är våran röst som inte bär på headsets utan vanliga hörlurar?

Och vi som inte använder något på huvudet alls? Jag har sedan ett halvår helt gått över till högtalare. Saknar inte alls mitt gamla Logitech G-nånting!

Permalänk
Medlem

till dator?? självklart har man stereosurround högtalare emd receiver och 5.1 system. Hörlurar till dator har inte funnits i mitt hem sen 2010.

SEn går det i nödfall koppla sitt bluetooth headset till datorn om man nu måste vilket jag inte förstår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

När jag hade ett fick jag ladda det varje dag.

dlq84 kanske inte använder de så mycket. Jag (och de jag känner som också kör Steelseries Arctis/Nova) måste också swappa batteri åtminstone en gång per dag.

Permalänk
Medlem

Arbete och casual plantronics 820UC
Vid en fast dator Qpad 1337 som egentligen bara är omdöpta Bayer dynamic.

Permalänk
Medlem

Denon

Har ett par äldre Denon med kabel som fungerar och ljuder ypperligt i mina öron 😊

Permalänk

hade ett par Corsair Virtouso Wireless XT i ca 2år, men tröttnade på dålig kvalite på ljudet (även efter EQ). Har nu AKG k812, och herre jävlar vilken skillnad.. det går inte änns att jämföra, två universum emellan på ljudet. och inte tala om skillnaden i spel..

Aldrig mer "gaming" lurar.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Har använt samma Razer Kraken-hörlurar sen några år tillbaka. Kablagen stör inte så länge den gör sitt jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Vet inte hur många gånger de jag spelar med måste ta av sig headsetet för att ladda det mitt under en spelsession. Jag har en separat mikrofon så jag kan välja hörlurar med bra ljud dessutom.

Headsetet jag har funkar i ca 300 timmar innan du behöver ladda. Jag brukar bars ladda över natten en gång i månaden så aldrig något bs att man behöver ladda mitt i en match

Permalänk
Medlem

Om man får hijacka tråden lite. Någon som har tips på riktigt bra trådlösa hörlurar? Låt säg att budgeten är < 6000kr.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Om man får hijacka tråden lite. Någon som har tips på riktigt bra trådlösa hörlurar? Låt säg att budgeten är < 6000kr.

Något från Audeze om man även vill ha inbyggd mic skulle jag köra på.

Permalänk

Att överföra ljud trådlöst har varit en het tråd länge. Känns som att den trådlösa överföringen inte utvecklas lika fort som man önskat. Har kört trådlöst ljud de senaste 7 åren om inte mer och det är sådan lyx att kunna springa runt och röra sig utan sladd. Dock för ett år sedan bytte jag till Sennheiser HD560S med Fiio K11 DAC. Tror aldrig att jag kommer gå tillbaka om vi inte får lossless audio via Blåtand. Att kunna lyssna på musik hela dagarna medans man jobbar och inte få hörseltrötthet är fantastiskt. Jag trodde först DAC uppsättning var överskattat men i all ärlighet så kommer man undan med 3000kr som budget och får en fantastisk upplevelse.

Visa signatur

Sapphire Radeon RX 7900XT | Amd Ryzen 7 7800X3D | Arctic Liquid Freezer III 420mm | Asus Strix X670E-F Gaming Wifi | Corsair Vengeance 2x16Gb 6000Mhz | Corsair MP600 XT 2Tb | Sata SSD 500gb | Sata SSD 1Tb | Corsair RM750e | Fractal design North XL | LG Ultragear 32GP850 | Corsair Strafe RGB | Steelseries Prime Wireless | Sennheiser 560S

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Varg:

Det är "upp till" 30 timmar dock. Som jag sa, under optimala förhållanden, med särskilda inställningar och på en viss volymnivå etc. Har t.o.m för mig att det gäller utan att använda mikrofonen dessutom på vissa modeller. Jag hade ett headset från Corsair som hade "40 timmar" och jag fick väl kanske halva den tiden första året. Sedan blev det sämre och sämre. Efter ett drygt år fick jag ladda det varenda dag. De är skitkassa och det enda man kan göra är att köpa ett nytt headset för flera tusen. Då är det helt enkelt bättre att inte köra trådlöst.

Låter bara som skit headset overall, jag kört Sennheiser i alla år trådlöst och batteri klarat sig skitlängre även efter 3 år.

Nu kör jag ännu fetare som har 80H + batteritid

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av lsociety:

Något från Audeze om man även vill ha inbyggd mic skulle jag köra på.

Enligt mig finns två alterantiv bara.

Maxwell eller studio men då blire fan dyrt.
@sebbeharry

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Enligt mig finns två alterantiv bara.

Maxwell eller studio men då blire fan dyrt.
@sebbeharry

Får titta på dessa! Har redan mic så det behövs inte. Någon specifik modell du rekommenderar?

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk

Nej, jag har ett spelrum med högtalare. Känns lite oseriöst med öronmuffar.

Permalänk

Intressant att så många kör trådlöst. Varje gång jag nämner trådlöst till datorn brukar folk nämna nackdelen med fördröjning i spel osv (men kanske inte är lika relevant i andra sammanhang). Nu är det väl inte optimalt för just spel, men kör med trådlös mus och har ingen märkbar fördröjning i alla fall.

Har tänkt byta tillbaka till just trådlösa lurar igen, men alla har ju inbyggd mikrofon vilket jag inte behöver då jag har en separat. Så vet någon ett par rimliga lurar under 3000 som passar musiklyssnande och spelande, och eventuellt utan mikrofon? Eller får man köra med mikrofon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DucksMatter:

Intressant att så många kör trådlöst. Varje gång jag nämner trådlöst till datorn brukar folk nämna nackdelen med fördröjning i spel osv (men kanske inte är lika relevant i andra sammanhang). Nu är det väl inte optimalt för just spel, men kör med trådlös mus och har ingen märkbar fördröjning i alla fall.

Har tänkt byta tillbaka till just trådlösa lurar igen, men alla har ju inbyggd mikrofon vilket jag inte behöver då jag har en separat. Så vet någon ett par rimliga lurar under 3000 som passar musiklyssnande och spelande, och eventuellt utan mikrofon? Eller får man köra med mikrofon?

Det blir fördröjning med Bluetooth.
Man vill ha RF (2.4GHz) eller om det kommit något nyare, som är ganska ovanligt på annat än gaming-hörlurar.

Visa signatur

|CPU: Intel i9-13900k |GPU: Gigabyte RTX 4080 OC |MB: Gigabyte Aorus Pro |RAM: 32GB |Chassi: Fractal Design Torrent |PSU: Seasonic PU Titanium 1000W|
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Låter bara som skit headset overall, jag kört Sennheiser i alla år trådlöst och batteri klarat sig skitlängre även efter 3 år.

Nu kör jag ännu fetare som har 80H + batteritid

Ja, det är ju lite det som är min poäng att de flesta trådlösa headset är skit.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jusernejm:

Nej, jag har ett spelrum med högtalare. Känns lite oseriöst med öronmuffar.

Hehe, du menar att ljudet skall kännas, inte bara höras....

Permalänk
Medlem

Har aldrig fattat varför folk stör sig på kabeln när det gäller hörlurar, för mig är den lika lite i vägen som kabeln på mitt tangentbord. Prioriterar ljudet i första hand och är det något jag stör mig på så är det att lyssna på trådlösa dasslock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zinkon:

Har aldrig fattat varför folk stör sig på kabeln när det gäller hörlurar, för mig är den lika lite i vägen som kabeln på mitt tangentbord. Prioriterar ljudet i första hand och är det något jag stör mig på så är det att lyssna på trådlösa dasslock.

Det är skönt att kunna röra sig fritt utan att behöva ta av sig hörlurarna medans man sitter med vänner i voice, eller om inte det, lyssnar på musik eller dylikt med att kunna röra sig fritt. Tangentbord är inte riktigt något man gärna går runt med för självklara anledningar. Så har ingenting med kablar som är ivägen.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på att det ska komma ett par gaming lurar som är öppna och trådlösa.
Ett par trådlösa Sennheiser PC360 hade varit perfekta.

Permalänk
Medlem

Tänker inte uttala mig om vad som passar andra, men det passar inte mig.

Nackdelar:

1. Batteri - förr eller senare är alla produkter med batterier förbrukade. Jag är emot förbrukningskultur både ekonomiskt och filosofiskt. (Det finns enstaka exemplar där du kan byta batterier - jättebra!! - men även där är det högst proprietära lösningar. Hur länge finns de kvar på marknaden?)

2. Trådlös kommunikation - vare sig det gäller latenser, överföringshastighet/bit-rate, överföringsstabilitet - den här punkten har blivit bättre. Men jag är inte nöjd än.

3. Ljudkvalitet - eller brist därav. Nej, trådlöst ljud behöver inte vara mycket sämre än trådat då vi inte behöver vara slavar under blåtand längre - men varför är de så dåliga ändå?

4. Headset - nej. Hörlurar och mikrofon. Paketlösningen innebär kompromisser med bägge.

5. Gamingmärken eller konsumentmärken - generellt sett de som har dessa. Fokus brukar inte ligga på bra ljud.

Fördelar:

1. Bekvämt när jag lagar mat.

De saknar inte helt uppsida alltså. Men fördelarna överväger knappast nackdelarna.

Det fina i det här är att mina livsval inte påverkar er som tycker det är bra - lika lite som det omvända. Är det inte härligt med valmöjligheter?

Permalänk

Har inte hittat ett par trådlösa lurar som inte har white noise, alltså det brus förstärkaren i lurarna avger och som gör det olidligt att ha dem på sig när det är tyst. Jag gillar också "öppna lurar" för hemmabruk och där tror jag inte att det finns något alternativ till trådade ännu.

Dock använder jag ett par trådlösa over ear stängda bt kåpor med noise canceling på kontoret för musik och för att stänga ute sorlet runt omkring mig. Det har hjälp mig att fokusera nu när arbete hemmifrån är mindre accepterat. I den miljön kan jag leva med, till och med lyckas förtränga bruset i lurarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strimlaren:

Har inte hittat ett par trådlösa lurar som inte har white noise, alltså det brus förstärkaren i lurarna avger och som gör det olidligt att ha dem på sig när det är tyst. Jag gillar också "öppna lurar" för hemmabruk och där tror jag inte att det finns något alternativ till trådade ännu.

Dock använder jag ett par trådlösa over ear stängda bt kåpor med noise canceling på kontoret för musik och för att stänga ute sorlet runt omkring mig. Det har hjälp mig att fokusera nu när arbete hemmifrån är mindre accepterat. I den miljön kan jag leva med, till och med lyckas förtränga bruset i lurarna.

Vill bara säga att white noise ljudet i steelseries arctis nova pro wireless är nästintill obefintligt. Om man jämför med deras tidigare lurar arctis pro wireless så är det dag och natt skillnad. Men dom kostar också 4000🤪 Plus att jag va tvungen att köpa tjockare öronkuddar till dem annars trycker en mikrofon som sitter inne i kåpan mot öronen. Men med de nya kuddarna så är dom de bästa trådlösa lurarna jag använt, inget annat kommer i närheten.

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk
Medlem

Trådat, Dt770 kopplade till en rörförstärkare jag byggt själv.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Skrivet av BigO161107:

Vill bara säga att white noise ljudet i steelseries arctis nova pro wireless är nästintill obefintligt. Om man jämför med deras tidigare lurar arctis pro wireless så är det dag och natt skillnad. Men dom kostar också 4000🤪 Plus att jag va tvungen att köpa tjockare öronkuddar till dem annars trycker en mikrofon som sitter inne i kåpan mot öronen. Men med de nya kuddarna så är dom de bästa trådlösa lurarna jag använt, inget annat kommer i närheten.

Ja man får väl vad man betalar för oftast. Tack för tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigO161107:

Vill bara säga att white noise ljudet i steelseries arctis nova pro wireless är nästintill obefintligt. Om man jämför med deras tidigare lurar arctis pro wireless så är det dag och natt skillnad. Men dom kostar också 4000🤪 Plus att jag va tvungen att köpa tjockare öronkuddar till dem annars trycker en mikrofon som sitter inne i kåpan mot öronen. Men med de nya kuddarna så är dom de bästa trådlösa lurarna jag använt, inget annat kommer i närheten.

Var hittade du tjockare kuddar? Konstant problem för mig med större öron än normen...

Permalänk
Snusfri

Fläckvis.
I 95% av fallen så kommer ljudet från mina Audio Pro Addon T14 (+Subwoofer), sedan ~4% från mina Philips X2HR och sista procenten från Razer Kraken BT Kitty Edition.

(Gammal bild)

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro