HOLLUDLE ny stol från Amazon som är helt fantastisk för priset

Permalänk
Medlem

HOLLUDLE ny stol från Amazon som är helt fantastisk för priset

Hej,

Vill bara varmt rekomendera denna stol från HOLLUDLE som jag införskaffat mig från Amazon. Jag har länge letat efter prisvärt alternativ där det ska finnas möjlighet att justera bredden på armstöd. Höjd, sidledes osv. Jag testade att klicka hem den här som jag nu ägt i en vecka. Helt fantastisk för 2000kr när jag beställde nu 2099kr.

https://www.amazon.se/dp/B0BLMCLK15
köpte även till dessa hjul: https://www.amazon.se/dp/B09ZJ78H4S

Visa signatur

ingen minns en fegis

Permalänk
Medlem

Intressant! Går sittdynan att justera framåt/bakåt?

Edit: Ja, det går. Kollade länken

Visa signatur

7800X3D - 7900XT - 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Javis:

Intressant! Går sittdynan att justera framåt/bakåt?

Edit: Ja, det går. Kollade länken

Precis stolen är justerbar på väldigt många sätt. Det som gör den väldigt prisvärd, svårt att hitta stol med alla dessa ergonomiska inställningar för det låga priset.

Visa signatur

ingen minns en fegis

Permalänk
Medlem

Intressant som sagt. Kan du ta lite fler bilder, kanske en video? Hur sitter man jämfört med andra stolar? Hur är sittdynan osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aakerlind:

Intressant som sagt. Kan du ta lite fler bilder, kanske en video? Hur sitter man jämfört med andra stolar? Hur är sittdynan osv?

Jag ska försöka hinna med att ta mer bilder. Vi har stolar för ca 15k på kontoret. Jag tycker faktiskt inte jag märker någon skillnad. Kanske att nackstödet inte riktigt är lika ställbart men allt annat är det. Vad gäller fyllning i sätet tycker jag det känns perfekt, dock vet jag inte hur det kommer vara efter en tids användande.

Har nu använt den några dagar till och jag tycker det är extremt bra kvalitet på allt i stolen. Om man vänder på det så förstår jag faktiskt inte hur man normalt behöver betala 6-7000kr.

Det blir såklart svårt att ge en bedömning om kvaliten än krävs ju nästan år för att avgöra om det går att få en stol för det här priset som håller. Men den känns verkligen gedigen, bra material.

Visa signatur

ingen minns en fegis

Permalänk
Medlem

Verkar som den svarta varianten är slut nu, endast vit i lager:
https://www.amazon.se/dp/B0BLNHPM3P/
@ibland vad är ryggstödet gjort av? Verkar väldigt böjligt enligt en av bilderna. Jag är både lång och tung och har redan sabbat ryggstödet på en kinnarps efter ett par år av tung belastning, så är lite skeptisk till att stolar som dessa kommer hålla. Funderar lite mellan bland annat denna, Ticova och Sihoo, som alla verkar vara rätt liknande funktion trots olika utseende.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Hej,

Vill bara varmt rekomendera denna stol från HOLLUDLE som jag införskaffat mig från Amazon. Jag har länge letat efter prisvärt alternativ där det ska finnas möjlighet att justera bredden på armstöd. Höjd, sidledes osv. Jag testade att klicka hem den här som jag nu ägt i en vecka. Helt fantastisk för 2000kr när jag beställde nu 2099kr.

https://www.amazon.se/dp/B0BLMCLK15
köpte även till dessa hjul: https://www.amazon.se/dp/B09ZJ78H4S

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Intressant, är inne på skaffa ny stol - finns ju flera intressanta på Amazon.

Får jag fråga hur stor du är? Jag är 193cm och jag vill inte ha nackstödet i slutet av ryggen, vill inte heller att stolen ska kännas nedsutten efter typ 1år som ikea-stolar har problem med.

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Open Air DA6

Permalänk

Har också tittat på just den här stolen då min ruttna Piranha från Elgiganten ger mig trauman pga sned sits och allmänt nedsutten.

Är ändå lite osäker att beställa en stol därifrån, vill ju ha något som står sig ett tag. Men å andra sidan behöver jag en stol helst igår och har ~2000:- att spendera.

Visa signatur

NZXT H6 - ASUS Strix B550 Gaming F - AMD Ryzen 5600X - Kingston HyperX Fury RGB 32GB 3200MHz - Powercolor 6900XT RDU - Corsair RM1000X - Arctic Freezer II 360 - 5.5TB M.2/SSD/HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsint:

Intressant, är inne på skaffa ny stol - finns ju flera intressanta på Amazon.

Får jag fråga hur stor du är? Jag är 193cm och jag vill inte ha nackstödet i slutet av ryggen, vill inte heller att stolen ska kännas nedsutten efter typ 1år som ikea-stolar har problem med.

jag är 192, 90kg. Är fortsatt nöjd med mitt köp. nackstödet är inte i ryggen

Visa signatur

ingen minns en fegis

Permalänk
Medlem

Jag beställde till slut denna stolen, mycket nöjd!
https://www.amazon.se/dp/B0831LPLQB?ref=ppx_yo2ov_dt_b_produc...

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Open Air DA6

Permalänk

La precis själv en beställning på Holludle med rollerblade-hjul. Ska komma på tisdag.

Visa signatur

NZXT H6 - ASUS Strix B550 Gaming F - AMD Ryzen 5600X - Kingston HyperX Fury RGB 32GB 3200MHz - Powercolor 6900XT RDU - Corsair RM1000X - Arctic Freezer II 360 - 5.5TB M.2/SSD/HDD

Permalänk
Medlem

Snyggt. Letat precis en sån stol i månader, men alla klagar alltid på att de känns för låga om man är närmare 190cm, som jag är. Denna verkar ju dock lovande! Återstår att se.

Visa signatur

Ryzen 5600x || 16GB RAM || Gigabyte B550 || RTX 3070 || RM850x || Laptop: Dell XPS 13 9370

Permalänk
Viking

Någon som vet vilken är att föredra jämfört med den här: https://www.amazon.se/SIHOO-kontorsstol-datorbordsstol-hemmak...

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk

Fick hem min stol idag. Väldigt enkel att få ihop tycker jag och i jämförelse med min gamla gamingstol är det verkligen natt och dag. Väldigt bekväm.

Är själv 176cm och väger runt 70kg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack för tipset!! Köpte en sån här och har haft den i några dagar nu, väldigt skön stol!

Permalänk
Medlem

Ska skaffa ny stol nu efter semestern, ni som köpt denna, är ni fortfarande nöjda?

Permalänk
Viking
Skrivet av danneee:

Ska skaffa ny stol nu efter semestern, ni som köpt denna, är ni fortfarande nöjda?

Japp

Enda nackdelen är att det bara finns tre lutningar för ryggstödet.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Japp

Enda nackdelen är att det bara finns tre lutningar för ryggstödet.

Tre låsta lutningar antar jag? Går det att låta ryggen vara upplåst så att den bara fjädrar?

Permalänk
Viking
Skrivet av danneee:

Tre låsta lutningar antar jag? Går det att låta ryggen vara upplåst så att den bara fjädrar?

Ja och ja.

En låst helt uppe, en helt bakåtlutad och en mittemellan, alternativt fri fjädring.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Är sitsen reinforced på något vis, så man inte får cylindern uppskjuten i röven om den fallerar ala kina stolar?

Permalänk
Medlem

SIHOO Ergonomic M18

Är med sugen på denna stol https://www.amazon.se/dp/B0831LPLQB?ref=ppx_yo2ov_dt_b_produc...

Så en liten uppdatering ifrån dom som ha köpt från samma tillverkare få gärna skriva igen i denna tråd

Är själv 186cm lång cirka 100kg. Tycker sitsen sen väldigt tunn ut. Vilket håller mig tillbaka ifrån köp.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset!

Letat efter en stol ett tag nu till min nya lägenhet, antingen har de varit alldeles för dyra, för fula, haft för lite inställningar. Denna stol känns som att den uppfyller mina krav till ett bra pris så ska bli spännande att prova

Permalänk
Skrivet av PanicAttack96:

Har också tittat på just den här stolen då min ruttna Piranha från Elgiganten ger mig trauman pga sned sits och allmänt nedsutten.

Är ändå lite osäker att beställa en stol därifrån, vill ju ha något som står sig ett tag. Men å andra sidan behöver jag en stol helst igår och har ~2000:- att spendera.

Lämnade tillbaka min Piranha till Elgiganten efter 3 månader då den knakade och gnekade konstant så fort man rörde sig minsta lilla.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Tuf 3080 oc
Anycubic kobra 3 kombo

Permalänk
Medlem

Beställde en HOLLUDLE. Rätt bra pris just nu, 1614 kr. Aldrig haft en "riktig" kontorsstol innan utan bara dassiga ikeastolar. Spännande, köpte hjulen som ts tipsade om också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Jag ska försöka hinna med att ta mer bilder. Vi har stolar för ca 15k på kontoret. Jag tycker faktiskt inte jag märker någon skillnad. Kanske att nackstödet inte riktigt är lika ställbart men allt annat är det. Vad gäller fyllning i sätet tycker jag det känns perfekt, dock vet jag inte hur det kommer vara efter en tids användande.

Har nu använt den några dagar till och jag tycker det är extremt bra kvalitet på allt i stolen. Om man vänder på det så förstår jag faktiskt inte hur man normalt behöver betala 6-7000kr.

Det blir såklart svårt att ge en bedömning om kvaliten än krävs ju nästan år för att avgöra om det går att få en stol för det här priset som håller. Men den känns verkligen gedigen, bra material.

Nu såhär nästan ett år senare. Vad är betyget?

Tycker det ser ut som en stol där sittdynan snabbt blir kass och man sitter på stolens ram, om du förstår vad jag menar? Det hände med min IKEA Markus som jag hade för länge sedan och sitsen ser lite lika ut. I övrigt ser det ut som en bra stol måste jag säga.

Permalänk
Medlem

Är mellan boende just nu, så har inte använt stolen på 6 månader men snart är nya lgh färdigrenoverad. Längtar efter att ha en skön stol igen. Var verkligen supernöjd med dem 5 månaderna som jag använde den. Om jag ska säga något så kanske det var lite väl bra rull på hjulen som jag köpte till men det sliter inte på golvet och den är helt tyst när man glider runt.

Visa signatur

ingen minns en fegis

Permalänk
Skrivet av ibland:

Är mellan boende just nu, så har inte använt stolen på 6 månader men snart är nya lgh färdigrenoverad. Längtar efter att ha en skön stol igen. Var verkligen supernöjd med dem 5 månaderna som jag använde den. Om jag ska säga något så kanske det var lite väl bra rull på hjulen som jag köpte till men det sliter inte på golvet och den är helt tyst när man glider runt.

Då ska jag nog också våga mig på och beställa en sådan här stol. Funderar på ifall man kanske ska köra på orginal hjulen.
Hur är dynan mjuk/hård ?

Permalänk
Medlem

Är ni fortfarande nöjda med era stolar?
Både ni som köpte HOLLUDLE och ni som köpte SIHOO stolen?
Är också på jakt efter ny men kan inte riktigt bestämma mig. 😁

Permalänk
Skrivet av MANDER:

Är ni fortfarande nöjda med era stolar?
Både ni som köpte HOLLUDLE och ni som köpte SIHOO stolen?
Är också på jakt efter ny men kan inte riktigt bestämma mig. 😁

Jag tänkte nog beställa en vid löning 🤔 inte hört något från de andra

Permalänk
Medlem

Jag hade tidigare också skaffat en väldigt liknande stol fast min har mesh nackstöd också men annars ser nästan identisk ut, var väldigt nöjd med den och fortfarande idag funkar den finfint, lite knakar den men har ju varit i användning i typ 5+ år dagligt flera timmars sittande och som vanligt som har hänt med VARJE stol jag nånsin ägt så upplevs som sittdynan lutar litegrann (säkert pga min kroniska "byta sittposition, stup i kvarten" med ena benet över den andra, nångång utsträckta ben, emellanåt bakåtsträcka, emellanåt "manspreading position" osv, you name it). Kört en Secret Lab Evo nu i säkert 3 år ungefär för ville ge en "kvalitets gaming stol" en ytterligare chans men det är frågan om den är något bättre ergonomiskt (men kvalitén upplevs nog som bättre förstås), skulle nog säga är ganska sådär likvärdig ergonomi trots priset är ju typ ~4x nånting högre än Amazon stolen. Sitsen upplever jag nu också på denna som inte riktigt 100% rak (men tror inte det kommer den dagen då jag lyckas undgå det i en stol jag använt över 3 år )

Amazon mesh ergonomiska stolarna är nog prisvärdigaste du hittar i kontorsstolar främst pga deras inställningsmöjligheter, normalt får du betala 5x(+) mer typ för kvalitéts kontorsmärken med samma inställningsmöjligheter. Lite knarrande och sånt får man räkna med i de allra flesta fall men ergonomin är super för priset dock.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB