Youtube snabbspolar automatiskt videor för Adblock-användare

Permalänk
Medlem

Hatar reklam, men det finns undantag.
När "Internet Comment Etiquette with Erik" postar en ny video på YT, ser jag faktiskt fram emot reklaminslaget.
Han har fattat grejen.

Permalänk
Medlem

Funkar det inte längre att köpa Youtube med en VPN?
När dem tog bort premium light från mig så använde jag vpn för få premium family för ca 60kr i månaden. Så blev tom billigare för mig.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Brave funkar fint än, nån gång i veckan frågar yt om jag fortfarande tittar vilket är acceptabelt. Lyssnar nästan bara på musik på tuben medans jag jobbar eller slösurfar och den slumpar fram rätt mycket man aldrig hört vilket är najs

Permalänk

Exagt!

Skrivet av hakd:

skaffa en riktigt adblock bara

Ja exagt! Använd Ublock Origin! Jag har aldrig några problem!
Ja o använd Firefox med!

Visa signatur

Livet är som ett buggigt spel! Man gör allt man kan men endå går det åt hellvete!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Å nej. vad skulle vi göra utan Hey whats up youtubers, use this VPN i 100000 exakt likadana inslag varje dag.
Kanske kan de skaffa riktiga jobb?

Tror det kanske behövs lite perspektiv här. Vad är det du gör som är så unikt som inte 100 000, eller till och med 1 000 000 andra i världen jobbar med varje dag? Ska inte du få tjäna pengar bara för att du sitter och gör samma jobb som många andra? Det ironiska är att dessa innehållsskapare som folk fnyser åt förmodligen är mycket mer hårt arbetande än de är. Speciellt de framgångsrika. Faktum är att de faktiskt har riktiga jobb, vare sig man vill se på det så eller inte. Välkommen till nutiden.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

Ja o använd Firefox med!

funkade inte bra för mig någon månad sedan när de vanliga adblockersen slutade fungera.

Jag har sedan dess använt adsnabbspolare (som artikeln nämner fast för reklamen såklart) och har aldrig haft problem.

Annars finns ju också andra klinter som freetube och liknande vilka fungerar utan problem. De är även bra för att kunna titta på cencurerade videor utan att identifiera sig

Permalänk
Medlem

Youtube är inte glada med mig och uBlock origin--det är okej, jag kommer ändå att fortsätta titta på det skräpet.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Tror det kanske behövs lite perspektiv här. Vad är det du gör som är så unikt som inte 100 000 andra i världen jobbar med varje dag? Ska inte du få tjäna pengar bara för att du sitter och gör samma jobb som många andra? Det ironiska är att dessa innehållsskapare som folk fnyser åt förmodligen är mycket mer hårt arbetande än de är. Speciellt de framgångsrika. Faktum är att de faktiskt har riktiga jobb, vare sig man vill se på det så eller inte. Välkommen till nutiden.

Finns massvis med andra jobb som inte spelar roll heller. Men underhållare kan man leva utan, vara sig de är den mest populära skådisen, artisten eller fotbollsspelaren. Däremot undrar jag om de som kallar youtubers/streamers "ej riktiga jobb" tänker samma om all annan underhållning som de jag nämnde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Finns massvis med andra jobb som inte spelar roll heller. Men underhållare kan man leva utan, vara sig de är den mest populära skådisen, artisten eller fotbollsspelaren. Däremot undrar jag om de som kallar youtubers/streamers "ej riktiga jobb" tänker samma om all annan underhållning som de jag nämnde.

Tycker nog ändå underhållare är väldigt viktiga i våra samhällen. De skapar ju glädje och gör mångas liv lite mer drägliga.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av SCORPION2000:

Ja o använd Firefox med!

Jag använder FF med Ublock och YT är så extremt segt..
Inget du upplever?

Permalänk
Skrivet av Catcode:

Man blir lite hjärnskadad av all reklam, så fort man bara ska google lite snabbt på att problem så vare sidan man går in på ska man typ godkänna alla cookis för att ens fortsätta och sen all popup fönster hela tiden och inte nog med det sen massa reklam sen på det.

Consent-O-matic finns ju.
Började använda den för några månader sen och vill nu inte vara utan. En livskvalitet-grej helt enkelt för den moderna uppkopplade interwebbavändaren.

Permalänk
Medlem

En del av mig vill att youtube ska lyckas så att jag kan sluta använda youtube. Jag tittar på mycket lärorika saker men känner ändå att det tar för mycket av min tid.

Började använda adblocker för att det blev för mycket ads, och det tyckte jag för längesen. Kommer aldrig kunna använda youtube med den mängden reklam som finns idag.

Permalänk
Skrivet av jehuty:

En del av mig vill att youtube ska lyckas så att jag kan sluta använda youtube. Jag tittar på mycket lärorika saker men känner ändå att det tar för mycket av min tid.

Började använda adblocker för att det blev för mycket ads, och det tyckte jag för längesen. Kommer aldrig kunna använda youtube med den mängden reklam som finns idag.

Samma åsikt har jag. Det är inte bra att youtube i princip har monopol när det gäller en viss typ av videoklipp. Och det är ett problem att youtube tar för mycket tid för en själv.
För allt man kollar på youtube är inte tutorials för hur man ska göra något vettigt utan det mesta är rent nöje.

Adblocker var ett måste för länge sedan. Idag har jag premium. Men när jag kollar på gratisvarianterna så förstår jag inte hur folk som har all reklam står ut om de som mig hoppar i klippen. Min gissning är att skaran som har på reklam, startar ett youtubeklipp ser den från absolut början och hoppar aldrig fram och tillbaka i klippet. Det är inte roligt med den reklam så då kommer, men det går att se på klippen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Å nej. vad skulle vi göra utan Hey whats up youtubers, use this VPN i 100000 exakt likadana inslag varje dag.
Kanske kan de skaffa riktiga jobb?

Tror du youtubers bara trollar med fingrarna för att skapa det du vill titta på?

Det ingår faktiskt rätt mycket tidskrävande jobb bakom för de personerna om du tittar på sånt som har redigerats, och särskilt om det släpps nya videor på en kanal nästan dagligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xealo:

Tror du youtubers bara trollar med fingrarna för att skapa det du vill titta på?

Det ingår faktiskt rätt mycket tidskrävande jobb bakom för de personerna om du tittar på sånt som har redigerats, och särskilt om det släpps nya videor på en kanal nästan dagligen.

Jag ser det som girigt.
Det finns redan reklam från YTs sida före och i innehållet sedan klämmer skaparen in MER reklam? wtf? Arrogant att tro att innehållet skulle vara värt så mycket reklam.
Girigheten gick för långt så nu blir det INGEN reklamintäkt istället, grattis

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem

Jag har inga problem med att YouTube har reklam. Jag ser reklam hela dagarna, i alldeles för stor mängd. Problemet med YouTube är deras affärsmodell. Om jag har tusentals views på mina videos får jag inte ett öre, för jag anses vara för liten. Jag slipper inte ens själv undan reklamen trots att jag bidrar till att YouTube tjänar pengar. Jag förstår att de vill tjäna pengar och få betalt för deras plattform, men när de gjorde om sin plattform började de bidra till ett samhälle med inkomstklyftor. Jag är övertygad om att det är en tidsfråga innan någon annan videotjänst tar över, men då kommer Google köpa upp den när den blir för stor. Det går överväga Patreon.

Visa signatur

hardqare.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Inget du upplever?

Upplever samma sak. Stänga av ublock, starta om och aktivera ublock hjälpte, men segheten kom tillbaka samma dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasabi:

synd att det inte finns något mellanting, tror sist jag kollade så skulle de ha 150/månad för att man även får "music".. vilket man löst med spotify.
Så skulle det kostat säg 100, bara för att slippa reklam är ok, och då skall det gälla 5 konton tycker jag.

Det fanns ju men är numer borttaget. Kostade 69kr/mån.

Dom hoppades såklart på att få 129kr/mån istället för 69kr/mån från mig men blev istället 0kr/mån.

Permalänk
Medlem

Även vid premium så skedde det trotts att man hade "godkännt" adblockern att den inte ska blockera reklam på youtube.

Permalänk
Medlem

Min fungerade inte igår förmiddag, eftermiddag var det som vanligt igen.

ej premium Adblocker+Firefox
Även Smarttube fungerade på kvällen.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: AMD Radeon™ RX 9070 XT Taichi 16GB OC Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Meshify 2 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem

Ha ha, vad roligt med fast forward 😄

Hur som helst ...
Jag kör inte med reklamblockerare på sajter jag faktiskt använder, som bl a YouTube.

Blockern är påslagen som default men så fort jag börjar använda tjänsten / sajten så stänger jag av den för just den sajten. Jag tycker det är fult, riktigt fult, att använda en tjänst, som t ex YouTube, men inte att betala (med sin tid / titta på reklamen) för den.

Seriöst: Är det någon som blockerar reklamen på SweClockers? 😳

Visa signatur

Kontor MacBook Pro 16" M4 Pro, 48GB, 512GB, Predator X38, TB4 dock
UHD ProArt 4070TiS, i5-13600K (U12A), 32GB 3200, Prime Z790 mATX, 2xNVMe, Prime 650 Platinum, Torrent Compact
QHD 1080Ti, i5-8400, ROG B360 mATX, 16GB, 2xSSD, 750W PSU, nåt Fractal-chassi

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Choy:

Upplever samma sak. Stänga av ublock, starta om och aktivera ublock hjälpte, men segheten kom tillbaka samma dag.

Upplever du det bara segheten på vissa videos eller alla? För mig känns det random

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iliyena:

Betalar för YT Premium och avaktiverad Adblocker, men ändå ska de skada min upplevelse i Firefox.

Testar på Bredbandskollen, 80-90 Mbit ner, 60-70Mbit upp (100/100), startar ett klipp i vanlig 1080p30fps, fungerar hyffsat om jag inte hetsar spolandet framåt... 1440p eller 1080p60fps fungerar uselt, samt sekunder innan sidan laddar ofta, pratas om 5 sekunder och bandbreddsbegränsningar på Reddit om man inte kör Chromium-baserat.

Sen fryser filmer ibland medan ljudet spelar vidare, måste ta mig till sekunden efter frysning för att bilden ska spela vidare eller ladda om hela sidan

Jag kör YT Permium och aktiverad Adblocker i Chrome. Upplever i perioder att YT blir seg som sirap och har tyckt att YT kunde släppa på alla Adblock-sprärrar om man har YT Premium då det inte är relevant. Nu verkar det ju dock som att det är Adblock som pajjar YT? Dock stämmer det inte om jag läser det du skriver? Då verkar det ju iaf som att det är YT (Google) som medvetet förstör för användaren?

Permalänk

Det i artikeln beskrivna, hände mig. Startade bara om browsern och då fungerade det fint igen.

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Medlem
Skrivet av DLM:

Jag kör YT Permium och aktiverad Adblocker i Chrome. Upplever i perioder att YT blir seg som sirap och har tyckt att YT kunde släppa på alla Adblock-sprärrar om man har YT Premium då det inte är relevant. Nu verkar det ju dock som att det är Adblock som pajjar YT? Dock stämmer det inte om jag läser det du skriver? Då verkar det ju iaf som att det är YT (Google) som medvetet förstör för användaren?

Kör själv YouTube premium och Ad blocker på både jobbdatorn och privata, känner inte igen det där problemet.

Har YouTube igång runt 10 timmar per dag så skulle nog reagera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Majoriteten av youtubers intäkter kommer därifrån, hade youtube stoppat det hade youtube dött som platform när alla slutade lägga ut videor.

Det spelar väl ingen som helst roll. Om jag köper en tjänst eller produkt så förväntar jag mig att jag skall få det jag betalar för. Jag skiter fullständigt i om de har råd att överleva. Gör de inte det så är produkten inte så bra och värdefull som de tror och då skall de fixa problemen eller gå i graven.

Det finns ingen rättighet om att kunna jobba som youtuber, precis som inom alla andra jobb. De som är tillräckligt duktiga kommer att kunna leva på det, precis som inom alla andra jobb.
Övriga får ha det som hobbyverksamhet, ingen kan kräva att få jobba med precis det som den vill.

Jag kan inte bli läkare för jag är kass på vård, ej heller författare för jag är kass på att skriva. Astronaut är nog också uteslutet för jag är allmänt kass, det får jag leva med.

Det är precis samma sak som när elitidrottarna gnäller över att de inte får in några pengar. Men ta ett jobb där du får in tillräckligt då, att få elitidrotta är ingen rättighet.

Visa signatur

R&D Elektronik & Radioingenjör

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

Ja o använd Firefox med!

Skrivet av tcntad:

Inget du upplever?

Skrivet av Choy:

Skrivet av tcntad:

Upplever du det bara segheten på vissa videos eller alla? För mig känns det random

uBlock gör ju YouTube extremt segt att ladda in ibland. När det väl hoppat igång så verkar det fungera hyffsat, för att sedan komma tillbaka helt random. Men som nämnt så fungerar det direkt du stänger av uBlock.. hm

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Vi betalade för Premium förut. Sedan började det komma videos med reklam inbyggt i videon. När jag har betalat för att slippa just reklam.

YouTube satte inte stopp för det och nu betalar vi inte för Premium längre.

SponsorBlock är fantastiskt. Funkar i 90% av fallen för att automatiskt hoppa över.

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/sponsorblock/

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Sötast

Att folk tror att google skulle göra såhär... haha
De har sagt att alla andra gånger sånt här har hänt så har det varit buggar.

Det är såklart denna gång också en bugg som absolut bara alltid påverkar folk med adblockers och ingen annan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonteponte:

SponsorBlock är fantastiskt. Funkar i 90% av fallen för att automatiskt hoppa över.

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/sponsorblock/

Det funkar dessvärre inte på TV:n, vilket är där vi kollar mest.