Sony utvecklar PC-adapter till Playstation VR2

Permalänk
Melding Plague

Sony utvecklar PC-adapter till Playstation VR2

Ett register i Sydkorea avslöjar att Sony håller på att ta fram en adapter för att ansluta headsetet Playstation VR2 till dator.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Skulle vara rejält uppskattat hos mig ifall det skulle gå att köra alla Steam-VR-prylar även med PSVR2. Min Vive gav upp efter ett gäng år så sitter med en laddning VR-spel på PC jag inte kan använda för närvarande.

Permalänk
Medlem

Trådlösa delen kanske är för handkontrollerna?

Permalänk
Medlem

Om det stämmer så blir det nog ett köp. Jag sitter påtok förlite framför ps5:an (köpte den när den lanserades i hopp om att få spela fallout 5 och elderscrolls 6 på den i framtiden....<insert missnöjd meme här> MS.... (hoppas fortfarande)

Har en rätt skön fotölj i mancaven som skulle passa utmärkt som VR-fotölj!

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem

Kul grej, men dåligt att det inte fanns från början

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Trådlösa delen kanske är för handkontrollerna?

De kör inte Bluetooth som DS4 och DualSense?

Permalänk
Medlem

Fyfan vad nice! Kanske man nu kan köra Flight sim på datorn med VR!

Permalänk
Medlem

Att de inte gjort det tidigare..! Att kunna sälja deras VR även för PC måste bli en enormt mycket större marknad och många kan köpa PSVR för spel på båda plattformarna. Kommer bli ett lyft för PSVR.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

De kör inte Bluetooth som DS4 och DualSense?

Det gör dom nog, men det kan ju vara smidigt att ha det inbyggt i adaptern. De flesta stationära har väl inte BT/WiFi idag? Antar att folk mest vill ansluta till en kraftfull stationär för VR

Permalänk
Medlem

Vilken hit!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
ASUS GeForce RTX 5060 Ti 16GB Prime OC
ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Kingston Fury Renegade PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Att de inte gjort det tidigare..! Att kunna sälja deras VR även för PC måste bli en enormt mycket större marknad och många kan köpa PSVR för spel på båda plattformarna. Kommer bli ett lyft för PSVR.

Gissar att dom initialt hoppades på ökad PS5 försäljning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Gissar att dom initialt hoppades på ökad PS5 försäljning.

Eller hur?! Vilket svalt mottagning hade det varit att själva Sony började tänka utanför deras egna ecosystem!

Vem är på tur?! KR Apple!

Permalänk
Skribent

PSVR2 som hårdvara är mycket kompetent, problemet har alltid varit låsningen till en PS5-enhet och det glesa utbud med spel som finns där.

Har tidigare haft Vive, Rift S och Quest 2.. Däremot inget jag har kvar, kort sagt upplevde jag att hårdvaran inte var riktigt vad jag önskade i slutändan.

Dock saknar jag VR lite idag och skulle lätt kunna överväga en PSVR2 till datorn om Sony kommer fram till en lösning som fungerar bra ihop med Steam. Känns som det bästa alternativet, utan att kliva hela vägen upp mot en Index, Pimax eller liknande premium-lösningar.

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Medlem

Quest 3 är mitt go to vr headset men har även PSVR2.
Kört enbart för PSVR2 exklusiva spel så blir rätt lite använd jämfört med Quest 3.
PSVR2 har OLED och eyetracking så i spel där kabeln inte stör kommer jag nog överväga att köra med PSVR2.
iaf kul med alternativ

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Kanske det inte är en BT-adapter, utan HDMI-adaptern som är certifierad att inte ta upp 2.4Ghz helt enkelt?

Skrivet av s0sdaf:

De flesta stationära har väl inte BT/WiFi idag?

Tror nog de flesta stationära som är relevanta nog för tyngre VR har åtminstone någon form av det.

Men det finns såklart möjlighet för krångel med att förlita sig på "standarden" ändå. Jag hade tex en simpel blåtandadapter där det gick fint att koppla in det mesta, men aldrig två saker samtidigt.

Så det skulle helt klart blivit ett problem då. Och så lan man inte ja det om en produkt säljs för att fungera med en annan.

Kanske garderar de sig nara mot reklamationer.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint