Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Ser att det går att förköpa digitalt för 769 nu och Webhallen och Inet har för 799 (sänks kanske längre fram). Om det går att köpa på skriva för 600 kr kan jag nog tänka mig att köpa vid release.

Permalänk
Inaktiv

Varför är inte psvr2 kompatibelt med psvr1!? Någon som känner till den bakomliggande orsaken?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Entash:

Ser att det går att förköpa digitalt för 769 nu och Webhallen och Inet har för 799 (sänks kanske längre fram). Om det går att köpa på skriva för 600 kr kan jag nog tänka mig att köpa vid release.

Jag ska definitivt köpa day one. Playroom är fantastiskt. Inget pretentiöst story-tjafs. Bara 100% kul så som spel var kul förr i världen. Jag känner att jag måste rösta med plånboken den här gången.

Har inget emot storyspel dock. Men vi måste få mer variation. Alla spel behöver inte vara fläskiga och ha en budget på 300 miljoner dollar.

Permalänk
Medlem

Astro’s Playroom uppdaterat

Permalänk
Medlem

Alan Wake 2 på skiva kommer i höst och collectors.
Vilka sopor Remedy är... visste att de ljög.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Black Myth: Wukong is now up for pre-order, including its planned physical and collector's editions. But it looks like none of the physical editions will actually include a physical edition. It's just a code in a box.
https://www.ign.com/articles/black-myth-wukongs-physical-edit...

Permalänk
Medlem

Ni som har en PSVR2, är det läge att slå till på kampanjpriset nu? Är väldigt sugen på att hoppa in i VR igen men 6000 kronor är mycket pengar. Det ser dock ut som att det finns en hel del roliga spel nu, och nu när PC adaptern också kommer så får man ju tillgång till betydligt fler spel.

Permalänk
Medlem

Alan Wake 2 går nu att boka
721,88kr på Amazon
https://www.amazon.se/dp/B0D66FYKGD

Alan Wake 2 Collector's Edition (PS5)
3000 kr (tull frakt inräknat)
https://limitedrungames.com/collections/alan-wake-ii-collecto...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

721,88kr på Amazon

Oj så de ska släppa en fysisk kopia trots allt

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

In your dreams...

Permalänk
Medlem

Ni som köpt PS plus essential nu på rean, kan ni uppgradera till Extra? Till vilket pris i så fall?

Permalänk
Medlem

Hur fungerar PS5 kontrollen med PC spel? Har precis skaffat en laptop med Windows 11 som jag tänkte använda under semesterresor och funderar på om det finns spel som fungerar bra att köra med dualsense kontrollen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Hur fungerar PS5 kontrollen med PC spel? Har precis skaffat en laptop med Windows 11 som jag tänkte använda under semesterresor och funderar på om det finns spel som fungerar bra att köra med dualsense kontrollen?

Alla spel kommer fungera, men om spelet inte har stöd för kontrollen så kommer du se Xbox-promts. Men dom flesta nya indiespel har stöd för båda kontroller. Dom flesta andra spel också. Men inte alla.

Har du redan en kontroll så är det ju bara att prova.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Ni som har en PSVR2, är det läge att slå till på kampanjpriset nu? Är väldigt sugen på att hoppa in i VR igen men 6000 kronor är mycket pengar. Det ser dock ut som att det finns en hel del roliga spel nu, och nu när PC adaptern också kommer så får man ju tillgång till betydligt fler spel.

Jag köpte min på release och har varit fantastiskt nöjd. Aldrig haft något annat headset innan dock, så kan inte jämföra med andra.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem

Någon som vet när rabatten på PS plus går ut idag? Det där jäkla playstation stars ligger ju nere så man vågar ju inte köpa något innan det är igång med risken att man missar att få sina poäng där. Man blir bara mindre och mindre imponerad av Sony. Ska alltid varit något strul. Dyrare ska det va men knappast bättre.

Permalänk

Ser att Amazon säljer Pulse 3D för 800 kr just nu. Sonens budgetlurar gick nyss sönder och funderar på om Sonys kan passa en 10-årings öron? Jag spelar när jag hinner (sällan) så viktigast är att dom passar honom bra. Vet att lurarna fått blandat omdöme men räcker nog gott till oss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddan101:

Ser att Webhallen har sänkt pris på DualSense handkontroll. Men det är väl v2 man "ska ha" numera? Kollar man på prisjakt ser jag bara ett fåtal butiker som säljer v2, ex. NoN och Classe. Webhallen har den inte alls vad jag kan se. Kallas alla v2 endast DualSense numera?

https://www.webhallen.com/se/category/16281-PS5-Kontroll (DualSense)

https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstatio... (DualSense v2)

Tror knappast det finns några V1:or kvar ute i handeln, särskilt hos Webhallen.
Jag köpte en V2:a från svenska Amazon för
1,5 år sedan i november 2022.

Permalänk
Medlem

Amatörmässig poll men är det vanligt med gnek på de analoga spakarna på 5 kontroller. Har en känsla av "grus" på min men misstänker det drabbar de flesta. Min var så från fabrik men sånt ilandsproblem jag skulle skämma ögonen ut mig för att reklamera. Det stör rejält får jag lov att säga.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddan101:

Ser att Amazon säljer Pulse 3D för 800 kr just nu. Sonens budgetlurar gick nyss sönder och funderar på om Sonys kan passa en 10-årings öron? Jag spelar när jag hinner (sällan) så viktigast är att dom passar honom bra. Vet att lurarna fått blandat omdöme men räcker nog gott till oss.

De passar utmärkt både till barn och vuxna och rekommenderas verkligen! Jag köpte ett par Pulse Elite men gick tillbaka till vanliga Pulse då jag upplevde ljudskillnaden som marginell och att de var väldigt obekväma p.g.a. den högre vikten.

Enda nackdelen med Pulse är den relativt korta batteritiden så man får nästan ha som rutin att ladda dem efter varje speltillfälle men bortsett från det är de toppen! 🙂

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Konsolgrävare

Blev ett köp av en PS3 nu i helgen, har avvaktat lite med detta köp för hade hoppats på att God of War, Ratchet & Clank, Sly Cooper, Jak & Daxter, Resistance och Killzone skulle bli spelbart på PS5an men men. Ser fram emot att spela alla äldre spelen i serierna 😃. Lite off topic men om någon har tips på fler spel som bara finns till PS3an så tar jag gärna emot dom tipsen 🎮

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Blev ett köp av en PS3 nu i helgen, har avvaktat lite med detta köp för hade hoppats på att God of War, Ratchet & Clank, Sly Cooper, Jak & Daxter, Resistance och Killzone skulle bli spelbart på PS5an men men. Ser fram emot att spela alla äldre spelen i serierna 😃. Lite off topic men om någon har tips på fler spel som bara finns till PS3an så tar jag gärna emot dom tipsen 🎮
<Uppladdad bildlänk>

InFamous 1&2 är fina titlar. Finns även en standalone dlc som heter Festival of Blood.
Rekommendas varmt.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Mono:

InFamous 1&2 är fina titlar. Finns även en standalone dlc som heter Festival of Blood.
Rekommendas varmt.

Tack! Ska kollas in 😀

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

<Uppladdad bildlänk>

Folklore och 3d Dot game heroes är ganska trevliga. Sen var väl heavenly sword ganska coolt för sin tid. Puppeteer är också ganska trevligt om du gillar spel lika little big planet.

Gillar du turn-based strategi, eller närmare bestämt Disgaea som är en ganska unikt grind-tung spelserie - så är D2 stuck på PS3an och ganska uppskattat om man gillat tidigare spel i serien.

JRPGer så är Tales of Graces R, Tales of Xillia 1 & 2 stuck på PS3. Samtliga ganska höga på tales top-listan.

Sedan tycker jag att "the last guy" är ett underhållande litet PSN spel som också är stuck på PS3an

Permalänk
Medlem

Ser att Remedy varit framme och raderat deras lögner om att endast släppa digitalt skulle hålla nere priset på spelet.

Alan Wake 2 Deluxe Edition
PS Store 879 Kr
Disc Amazon 720 kr

Nu får EU ta och avreglera Sonys jävla avgifter...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bozzeta:

721,88kr på Amazon

Jag vägrar att köpa spelet två gånger.

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Permalänk
Medlem

For EMEA markets, a limited Day One Edition was made available to pre-order, containing the full game plus additional downloadable content that will be revealed later. The Deluxe Edition also unveiled contains a Day One Edition game copy, an exclusive Steelbook®, additional downloadable contents, a metal and enamel keychain, a FOX Unit iron-on patch and art cards laid out in a custom clamshell box. In addition, a Collector’s Pack will be made available in EMEA markets, differing from the Americas’ Limited Collector’s Edition, with full details to be announced at a later date.

Permalänk
Medlem