Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem

Tycker deras event var rätt bra faktiskt.

Hade gärna velat se ett nytt Ori dock, samt hade varit så kul om de kom med ett klassiskt Banjo Kazooie!

Sedan begriper jag inte varför alla västerländska utvecklare gör alla tjejer så "fula" i spelen.. Det är nästan löjligt.. säger inte alla tjejer ska se ut som modeller. Men menar, männen i spelen ser normala ut eller snygga, men inte de kvinnliga karaktärerna. Det blir så himla märkbart.

Permalänk
Avstängd

Årets tema verkar vara att MC är en kvinna.

Har ubisoft korrigerat Yasuke än eller är hans story fortfarande hittepå?

Enda intressanta för mig var några spel utvecklade i asien, kommer inte ihåg deras namn.

Permalänk
Medlem

Bra event! Några tankar

* Riktigt kul med nytt Gears of War och att återse Marcus och Dom!
* Hade gärna sett remasters av Gears of War 1-3 i samma veva.
* Har aldrig rört ett Fable-spel tidigare, men detta såg riktigt bra ut
* Perfect Dark var lite vad jag förväntade mig, varken bu eller bä.
* Indiana Jones såg bitvis ut som ett Xbox 360-spel. Väldigt ojämnt rent grafiskt.
* Assassins Creed: Shadows såg bättre ut än väntat, ska bli kul att se en utökad visning snart hos Ubisoft
* När de visade WoW kunde jag nästan satsat pengar på att det rörde sig om en Xbox-version av spelet eller att WoW sub ingick i Game Pass. Men ett datum för The War Within, dessutom på min semester är ju inte heller fel.
* CoD såg ut som CoD, nuff said.
* Nya Life is Strange-spelet såg spännande ut. Har länge funderat på att spela igenom tidigare spelen och kanske gör det nu

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Intressant med både CoD som day1 Game Pass och detsamma för Diablo IV-expansionen + WoW. Gör Game Pass riktigt prisvärt. Gissar det kommer prishöjningar förr eller senare. Riktigt bra event för övrigt. Mkt att se fram emot nu.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av esafesa:

Tycker deras event var rätt bra faktiskt.

Hade gärna velat se ett nytt Ori dock, samt hade varit så kul om de kom med ett klassiskt Banjo Kazooie!

Sedan begriper jag inte varför alla västerländska utvecklare gör alla tjejer så "fula" i spelen.. Det är nästan löjligt.. säger inte alla tjejer ska se ut som modeller. Men menar, männen i spelen ser normala ut eller snyggt, men inte de kvinnliga karaktärerna. Det blir så himla märkbart.

Det blir inte ett Ori-spel på bra länge. Spelstudion utvecklar ett annat spel, no rest for the wicked. Det verkar mkt lovande.

Bra event ikväll! Riktigt bra till och med.

Permalänk
Konsolgrävare

Riktigt taggad på Gears of War: E-Day men hoppas fortfarande på att rykten om Gears of War: Marcus Fenix Collection stämmer!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Riktigt bra event och jag skulle våga säga att jag är intresserad av nästan alla släppen. Några fåtal DLC/INdie som jag inte var så jättesugen på men i övrigt var det grymt. Det var verkligen en kontrast mot Sony och deras riktiga dåliga event som innehöll skräp efter skräp(och då är jag ändå lite av en Sony fanboy).

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Ahh, Callisto då blir det att testa.

Ett helt okej spel men slutet gjorde mig så sur att jag aldrig kommer vilja spela om det igen. Hoppas du får en bättre upplevelse för det har sina riktigt bra ögonblick!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Skrivet av Freezelag:

Intressant med både CoD som day1 Game Pass och detsamma för Diablo IV-expansionen + WoW. Gör Game Pass riktigt prisvärt. Gissar det kommer prishöjningar förr eller senare. Riktigt bra event för övrigt. Mkt att se fram emot nu.

Vadå? Ingår WoW i GamePass? Har ingen koll

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Nej, det gör det inte.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Diablo IV-expansionen ingår heller inte.

Deras affärsidé är att ha bas-spelen på gamepass men expansioner,dlc och micro-transactions kostar.

Ibland finns dock Definitive Editions/GOTY där allt kan ingå i Gamepass.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Forza Motorsport Porsche 963-kombo
https://www.xbox.com/sv-se/games/store/forza-motorsport-porsc...

Gratis

Permalänk
Medlem

Shadow Gambit: The Cursed Crew
344 kr
https://www.xbox.com/sv-se/games/store/shadow-gambit-the-curs...

Shadow Gambit: The Cursed Crew Complete Edition
558 kr
https://www.xbox.com/sv-se/games/store/shadow-gambit-the-curs...

Första prissänkning på complete.

Permalänk
Medlem

For EMEA markets, a limited Day One Edition was made available to pre-order, containing the full game plus additional downloadable content that will be revealed later. The Deluxe Edition also unveiled contains a Day One Edition game copy, an exclusive Steelbook®, additional downloadable contents, a metal and enamel keychain, a FOX Unit iron-on patch and art cards laid out in a custom clamshell box. In addition, a Collector’s Pack will be made available in EMEA markets, differing from the Americas’ Limited Collector’s Edition, with full details to be announced at a later date.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det ska komma en ny expansion till Diablo 4 som ingår i game pass. Jag har köpt min diablo 4 genom battle net, räcker det att jag kopplar mitt xbox konto med battle net kontot för få expansion genom game pass?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av zosma:

Det ska komma en ny expansion till Diablo 4 som ingår i game pass. Jag har köpt min diablo 4 genom battle net, räcker det att jag kopplar mitt xbox konto med battle net kontot för få expansion genom game pass?

Tyvärr så ingår inte Expansionen i game pass bara bas-spelet. 🙁

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Tyvärr så ingår inte Expansionen i game pass bara bas-spelet. 🙁

Ok, då får jag se ifall jag köper den.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Konsolgrävare

Nu ute på GamePass!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

The Xbox June Update Is Rolling Out with Updates to Consoles, Accessories, PC Gaming, and Cloud Gaming

Personalize Your Home Backgrounds Even More
Easily Connect Your Xbox to Your Wireless Networks
Manage Your Subscriptions Directly From Your Console
Xbox Wireless Controller Firmware Updates
https://news.xbox.com/en-us/2024/06/12/xbox-june-update/

Permalänk
Medlem

Har man en xbox one och vill njuta av kernel sploit så ska man inte uppdatera utan snarare dra hem nån app och sedan vänta en månad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Har man en xbox one och vill njuta av kernel sploit så ska man inte uppdatera utan snarare dra hem nån app och sedan vänta en månad

Ok detta är alltså i dagsläget en virtuell maskin som skriver ut 1337. Inget mer än så...
Kom ihåg att både konto och xbox blir bannande.
Enda anledningen skulle använda detta är om RDR2 gick att köra 60fps.

MS video om säkerheten i systemet

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Noll koll på WoW. Kanske inte ens går att spela på xbox?
Lite förvirrande nu när de postar nyköpta studios PC-spel i xbox på youtube.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

https://www.youtube.com/watch?v=ex3XIFgoESo

Noll koll på WoW. Kanske inte ens går att spela på xbox?
Lite förvirrande nu när de postar nyköpta studios PC-spel i xbox på youtube.

Det är för att årets Blizzcon är inställt.
Går att spela wow på Xbox via GeForce Now för den som orkar ställa in allt.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|