Asus mediaserver och FTP inställningar

Permalänk
Medlem

Asus mediaserver och FTP inställningar

Jag försöker ställa in min Asus RT-AX92U som Media server och även dela via FTP utan att lyckas. Jag har stoppad en USB flashdrive som syns och använt inbyggda "program" för att skapa FTP och dela
https://www.asus.com/se/support/faq/1011275/
Min misstanke är att jag behöver ställa in statisk IP adress och korrekta portvidarebefodran men vet inte hur. Min dator är Mac Mini och ibland kommer jag in i Media servern och ibland inte, men aldrig lyckats nå FTP'n. Har 2 olika TV, en LG och en Android som oxå fungerar till och från. Startar jag om servern så dyker UPnP upp men dagen efter borta.
Har öppnat upp för gäster att koppla upp sig utan lösenord utan framgång, har ställt in med log in och lösenord utan framgång, har satt på TLS och stängt av men funkar ändå inte. Hittar inte felet!

Finns det nån enklare beskrivning eller tutorial jag kan följa?

Permalänk
Medlem

Har du möjlighet att tästa ett anat protokoll än FTP?
Typ som SMB? Kanske fungerar bättre?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Har du möjlighet att tästa ett anat protokoll än FTP?
Typ som SMB? Kanske fungerar bättre?

Är inte så kunnig så jag använder Asus inbyggda program som ställer in detaljerna men något är in konflikt och vet inte hur jag ska ta reda på det. Får inte SMB som val