Försöker gissa vilket spel det är som en sexåring berättar om.

Permalänk

Försöker gissa vilket spel det är som en sexåring berättar om.

Det är ett spel som enligt sexåringen heter Terulion 2(stavning) I spelet finns det mumier i form av katter samt pistoler som skjuter skott av magma. Det är en slutstrid mot en boss, tacksam för hjälp.

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Medlem

2D eller 3D? Första person eller tredjeperson? Plattform eller FPS?

We need more info

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Spelade sexåringen på dator eller konsol?

Permalänk

Sexåringen har inte spelat själva spelet utan han återberättar en lek han har i skolan med en kompis som har spelat och iscensätter det som händer i spelet. Det finns en pyramid och under den finns det en stad befolkad av mumier.

Visa signatur

vegavidar

Permalänk

Förgiftade tårtor, vampyrer och giftiga getingar misstänker att det gör spelet inte existerar.

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Medlem

Äter barnen svampar i skolan?

Skämt åsido så har jag absolut ingen aning, men skulle vara roligt om det kommer fram vilket spel han pratar om

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Kanske är kompisens drömmar som får liv genom lekar på skolan

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Låter som något man hittar på Roblox. Ska fråga dottern när hon kommer hem om hon känner igen detta.

Edit: Dottern kände inte igen den beskrivningen tyvärr.

Permalänk
Medlem

Låter lite som fortnite? Där finns massa olika tokigheter, som svampar, pyramider (ish) och massa konstiga skins som kanske mumier?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Hm. När du säger Katt och mumier..
Tänker du på Anubis liknande varelse kanske?

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:
Artisan Raiden Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk

Får mig att tänka på ett av alla de bizarra spel som finns där ute. I det här fallet Return of the Cat Mummy

Visa signatur

Laptop: MacBook Pro 13.3" 2020 M1
Casual: Mac Mini 2020 M1
Workstation: HP Z6 G4

Permalänk

Jag ska luska vidare i ämnet, verkar vara ett roligt spel men jag tror som Joppis skrev att det är kompisens drömmar som får liv i leken.

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nostradamus85:

Får mig att tänka på ett av alla de bizarra spel som finns där ute. I det här fallet Return of the Cat Mummy

Skrivet av vidarvega:

Jag ska luska vidare i ämnet, verkar vara ett roligt spel men jag tror som Joppis skrev att det är kompisens drömmar som får liv i leken.

Bifogar länk till Return of the Cat Mummy speedrun på Youtube. Tycker nog det skulle kunna vara det spelet.

https://youtu.be/C7uOxWTNR1U?si=ki1AUF79hcKgJqXT

Permalänk
Medlem

Har du frågat föräldrarna till kompisen som sägs ha spelat det!? Känns som ett ganska naturligt steg för att försöka närma sig svaret.

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av vidarvega:

Spänningen är olidlig. Ser fram emot update!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vidarvega:

Det är ett spel som enligt sexåringen heter Terulion 2(stavning) I spelet finns det mumier i form av katter samt pistoler som skjuter skott av magma. Det är en slutstrid mot en boss, tacksam för hjälp.

Skrivet av vidarvega:

Sexåringen har inte spelat själva spelet utan han återberättar en lek han har i skolan med en kompis som har spelat och iscensätter det som händer i spelet. Det finns en pyramid och under den finns det en stad befolkad av mumier.

Skrivet av vidarvega:

Förgiftade tårtor, vampyrer och giftiga getingar misstänker att det gör spelet inte existerar.

Gjorde en sökning på de olika sakobjekt som nämnts (mumie, katt, pistol, boss, pyramid, tårta, vampyr, geting). Detta eftersom en sexårings tolkning av storyn i ett spel kan vara lite sisådär, men sakobjekt brukar de kunna uppfatta och beskriva relativt korrekt.

Det verkar som spelet Terraria (iaf samma inledande bokstäver som "Terulion") innehåller mumier och katter (dock inga kattmumier såvitt jag kunnat utröna), massa olika pistoler, bossar, pyramider, tårtbitar (verkar dock inte giftiga), vampyrer och getingar.

2:an ("Terulion 2") är dock problematisk om det rör sig om Terraria, då Terraria 2 ännu inte finns, eller åtminstone inte har släppts.

Permalänk
Skrivet av PeCe:

Har du frågat föräldrarna till kompisen som sägs ha spelat det!? Känns som ett ganska naturligt steg för att försöka närma sig svaret.

Ja det är absolut det enklaste.

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Skrivet av PeCe:

Gjorde en sökning på de olika sakobjekt som nämnts (mumie, katt, pistol, boss, pyramid, tårta, vampyr, geting). Detta eftersom en sexårings tolkning av storyn i ett spel kan vara lite sisådär, men sakobjekt brukar de kunna uppfatta och beskriva relativt korrekt.

Det verkar som spelet Terraria (iaf samma inledande bokstäver som "Terulion") innehåller mumier och katter (dock inga kattmumier såvitt jag kunnat utröna), massa olika pistoler, bossar, pyramider, tårtbitar (verkar dock inte giftiga), vampyrer och getingar.

2:an ("Terulion 2") är dock problematisk om det rör sig om Terraria, då Terraria 2 ännu inte finns, eller åtminstone inte har släppts.

Stark kandidat!

Visa signatur

vegavidar

Permalänk

Enligt klasskompisens pappa är det ett spel som är påhittat 😀

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Medlem
Skrivet av vidarvega:

Med andra ord är det ett spel som är i tidig utvecklingsfas och ej ännu utannonserat. Jag ser fram emot att höra med om Terulion 2 i framtiden när grabbarna vuxit upp och förverkligat deras idé! 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av vidarvega:

Kickstarter om 10 år?

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasrod:

Med andra ord är det ett spel som är i tidig utvecklingsfas och ej ännu utannonserat. Jag ser fram emot att höra med om Terulion 2 i framtiden när grabbarna vuxit upp och förverkligat deras idé! 😉

Skrivet av FX9:

Kickstarter om 10 år?

Med tanke på hur mycket detaljer de hunnit tänka ut om spelet, så är det uppenbart redan i beta-fas, kanske redo för early access. Var förbokar man?

Visa signatur

Här hade jag en historik sen 1990-talet, men den blev tillslut för lång. Aktiva maskiner 2022-framåt:
Work/Play/Everythingstation: AMD Epyc 7443p, Pop OS host, Win10 + Linux guests (KVM/Qemu)
Work/Play nr 2: AMD Phenom II 1090t, Debian + Win 10 (dual boot)
Server x3: Epyc 7252 (TrueNAS Core), Atom 2550 (FreeBSD, backup), Opteron 6140 (Ubuntu, off prem backup)
Retrohörna under uppbyggnad: Dual Pentium Pro 200MHz, Pentium P54C 90MHz, Gravis Ultrasound MAX

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Kan nån bara ta mitt kort och dra ansenlig summa pengar så vi får spelet nångång?