Tankar kring GTX 4060 Gaming (8gb)

Permalänk
Medlem

Tankar kring GTX 4060 Gaming (8gb)

Hej, grabben vill uppdatera datorn med ett nytt gfx, han kollar lite på ett msi 4060 gaming 8gb begagnat för 3000kr. Funderar lite på om det är ett bra kort för gaming. 3000sek beg (iofs med kvitto och garanti känns lite dyrt då jag hittat nya för 3500sek?)

Vill bara ha lite tips, varit kunnig på datorer en gång i tiden men var länge sedan så behöver hjälp

Just tror de är 8 pins connect på 4060, har för mig hans dator har 6, finns det någon konverter eller behöver man fixa nytt
nätagg med...

Mvh Andreas Berg

Permalänk

Måste va ett relativt uråldrigt nätagg om det bara har 6 pin kontakter så hägt troligt är det att rekomendera att byta ut det samtidigt. 8 pin pci-e kontakten har väl typ varit relativt standard iaf sen 2010 typ

Och ja känns inte som ett begagnat för 3000:- är speciellt bra pris om de går att hitta nya för 3500:-.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Har faktiskt inte kollat vad de är för kontakter på nätagget vet det var modulärt i alla fall... byggde datorn åt honom för kanske 4 år sedan eller något - får åka och kolla sedan. Han vet inget själv jag vet åtminstone vad jag ska kolla efter...