Jag tänker ändå att man får väldigt mycket för en väldigt liten peng i många streamingabbonemang jämfört med vur det var på satellit-tv tiden.
Ville du ha filmpaketet med kabelTV på 90talet så kostade det säkerligen 400 spänn. Det motsvarar.väl 700 i dagsläget. Filmerna kom senare hit från boopremiärerna, man kunde inte välja film/serier själv, det funkade absolut bara på en TV och man kunde inte ta med sig innehållet till sommarstugan.
Mycket av innehållet för dessa dyra abonnemang hade dessutom vävt in reklam.
Man behövde också köpa det hela i stora klumpiga dels där sport å skit var inkluderat vilket sällan kunde väljs bort.
Dessutom var det ofts årskontrakt så fet gick inte direkt att hoppa mellan tjänsterna.
Jag vill påstå att man får en tekniskt fantastisk lösning för en hundring i månaden. Den har inte hallt men så var det förr också. En fast och en tiänst som byts ut efterhand är idag bra prisvärt.
Med det sagt blir jag också bra irriterad av att få serier/filmer undanryckta från de tjänster jag betalar för. Och att komma åt sport veriar fortfarande bra dyrt.
Hitta innehåll utanför mainstreamkanalerna är också svårare.
Och det är bra mycket pill att hålla på och fippla mellan tjänsterna. Jag håller med.
Allt är inte perfekt.
Men ja - jag tycker nog ändå att vi har det bra jämfört med för 20 år sedan på konsumentsidan faktiskt.