Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

Jepp, är väl bara en tidsfråga tills Horizon VR kommer till pc med, kanske runt tiden när pcadaptern kommer kanske?

Permalänk

Är det någon som vet om det fungerar att köpa ps5 från ett annat europeiskt land? Alla i sverige verkar vara 1000040594 medan denna från amazon är 1000040586

Tänker på om det påverkar butiken, spelen man kan köpa eller på något annat sätt skiljer sig? Kan inte ringa playstation då det är helg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hartassen:

Är det någon som vet om det fungerar att köpa ps5 från ett annat europeiskt land? Alla i sverige verkar vara 1000040594 medan denna från amazon är 1000040586

Tänker på om det påverkar butiken, spelen man kan köpa eller på något annat sätt skiljer sig? Kan inte ringa playstation då det är helg.

Du ska inte beställa från säljare utanför Amazon.

Du kan lika gärna beställa denna
6 333,00kr
https://www.amazon.se/dp/B0CNKDMHPD/ref=asc_df_B0CNKDMHPD/?sm...

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

Du ska inte beställa från säljare utanför Amazon.

Du kan lika gärna beställa denna
6 333,00kr
https://www.amazon.se/dp/B0CNKDMHPD/ref=asc_df_B0CNKDMHPD/?sm...

Hej,

Den jag beställde var från amazon och var listad hos pricerunner med endast 2 st kvar för 5621. Men titeln verkar ju vara att den är fransk eller något. Förstår inte varför den dök upp på pricerunner då. Men tackar för informationen, får väl avbeställa den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hartassen:

Hej,

Den jag beställde var från amazon och var listad hos pricerunner med endast 2 st kvar för 5621. Men titeln verkar ju vara att den är fransk eller något. Förstår inte varför den dök upp på pricerunner då. Men tackar för informationen, får väl avbeställa den.

Pricerunner listar ingen för den priset vad jag kan se.
6 542,09kr tar Amazon för den konsolen du länkade till.

Köpte du den för 5621 och det står:
Fraktar från Amazon
Säljs av Amazon

Kan du behålla den....

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

Pricerunner listar ingen för den priset vad jag kan se.
6 542,09kr tar Amazon för den konsolen du länkade till.

Köpte du den för 5621 och det står:
Fraktar från Amazon
Säljs av Amazon

Kan du behålla den....

Ja det är precis det som det står men i och med att artikelnumret är annorlunda och boxen ser annorlunda ut så undrar jag ifall det kan medföra problem i framtiden. Hittade någon reddit tråd där det rekommenderas att köpa från sitt eget land om inget annat på grund av att garantin är inte giltig annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hartassen:

Ja det är precis det som det står men i och med att artikelnumret är annorlunda och boxen ser annorlunda ut så undrar jag ifall det kan medföra problem i framtiden. Hittade någon reddit tråd där det rekommenderas att köpa från sitt eget land om inget annat på grund av att garantin är inte giltig annars.

Tror inte det är något problem så länge konsolen är avsett för ett EU-land.
Huvudsaken är att det är amazon som är säljaren, istället för tredjepartssäljare, för då kan du glömma att reklamationen kommer fungera.
Som sagt det måste stå: "Såld av Amazon" i orderbekräftelsen

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Det är även inbyggda batterier och vanliga analogspakar utan halleffet så är bara en tidsfråga innan de går sönder. Billigaste jag någonsin sett den är 2199kr, sjukt för vad man får.

Gillar inte Xbox dosan lika mycket men den kan man iaf lägga undan och byta batteri på, mycket bättre i längden.

Allt med inbyggt batteri är ewaste.

Flydigi får inte sälja till ps 5 för de håller för humana priser. Man undrar ju om nacon, razer etc skriver på kontrakt att de inte får hålla lägre pris än edge.... Tycker inte deras byggen verkar så spännande heller.

Apex 4 håller en mycket högre klass än standard ds5 som förvisso är lite billigare.

Finns det möjligen någon emulator man kan koppla emellan för att få ps 5 stöd?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Konsolgrävare

PSP spelet Daxter har kommit till PS5, rekommenderas stark. Riktigt roligt spel 😃

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tyvar1:

PSP spelet Daxter har kommit till PS5, rekommenderas stark. Riktigt roligt spel 😃

https://youtu.be/8CtG_4MWwxc?si=ojWnnLo1WfPz19hp

Ser man på! Det här var en riktig barndomsklassiker för mig. Men frågan är, är det kanske lite för sent för mig att köpa en PS5 nu i månaderna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Ser man på! Det här var en riktig barndomsklassiker för mig. Men frågan är, är det kanske lite för sent för mig att köpa en PS5 nu i månaderna?

För sent för vad?
Pro kanske kommer Q1 2025, men tror inte standardpriserna rör sig allt för mycket annat än vid black friday etc.

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

För sent för vad?
Pro kanske kommer Q1 2025, men tror inte standardpriserna rör sig allt för mycket annat än vid black friday etc.

Flesta rykten säger september alternativt nov/dec detta år. Det är även då sony brukar lansera nya konsoler.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bozzeta:

För sent för vad?

Tänkte om det var för sent i konsolgenerationens stadie, men det är det nog inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Tänkte om det var för sent i konsolgenerationens stadie, men det är det nog inte.

Nja, 4 år tills nästa. Men de släpper ju fortfarande spel till PS4...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bozzeta:

Sant, får passa på att kapa en konsol inom snar framtid

Permalänk
Medlem

UFC 5 (PS5)
234.-
Grand Theft Auto V (PS5)
194.-
Hogwarts Legacy (PS5)
340.-
WWE 2K24 - Deluxe Edition (PS5)
584.-
LEGO 2K Drive (PS5)
198.-
WWE 2K24 (PS5)
463.-
LEGO 2K Drive - McLaren Toy Bundle (PS5)
198.-
Atlas Fallen (PS5)
329.-
TopSpin 2K25 - Deluxe Edition (PS5)
556.-
Banishers: Ghosts of New Eden (PS5)
396.-
EA SPORTS FC 24 (PS5)
130.-
Star Wars Jedi: Survivor (PS5)
234.-
NHL 24 (PS5)
149.-
WRC 23 (PS5)
195.-
Wild Hearts (PS5)
106.-
Immortals of Aveum (PS5)
106.-
Dead Space (PS5)
181.-
NBA 2K24 (PS5)
217.-
https://www.elgiganten.se/kampanj/sommarrea/gaming?f=PTLevel0...

Kortaste rean någonsin? Priserna höjda

Permalänk
Medlem

Dåliga nyheter

Iconic UK retail chain GAME is stopping all in-store sales of physical video games and gaming hardware.
https://www.gfinityesports.com/news/game-ending-in-store-vide...

Samma trend i Sverige. Elgigantens utbud krymper för var dag.
Istället vill de att man ska betala 50 spänn för att få sitt spel krossat i en vit påse.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Dåliga nyheter

Iconic UK retail chain GAME is stopping all in-store sales of physical video games and gaming hardware.
https://www.gfinityesports.com/news/game-ending-in-store-vide...

Samma trend i Sverige. Elgigantens utbud krymper för var dag.
Istället vill de att man ska betala 50 spänn för att få sitt spel krossat i en vit påse.

Det är uppdaterat nu och det stämmer inte att GAME ska sluta sälja fysiska spel.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

https://eu.store.thqnordic.com/en/272/disney-epic-mickey-rebr...

Helt slutsåld i USA, men finns kvar i EU.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bozzeta:

Vad som är "next gen" blir allt otydligare. OM PS6 har bakåtkompabilitet med PS4 och PS5, och OM PS6-spel också kommer till PS5 Pro, varför är då inte PS5 Pro next gen? Varför blir inte PS5 Pro PS6 och PS6 PS7?

Det flyter ju ihop allt mer. En ny konsol blir som att köpa nytt grafikkort i datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon313978:

Vad som är "next gen" blir allt otydligare. OM PS6 har bakåtkompabilitet med PS4 och PS5, och OM PS6-spel också kommer till PS5 Pro, varför är då inte PS5 Pro next gen? Varför blir inte PS5 Pro PS6 och PS6 PS7?

Det flyter ju ihop allt mer. En ny konsol blir som att köpa nytt grafikkort i datorn.

PS5 Pro behövs ju inte.
En konsol är inte tänkt att vara en pc, men teknikutvecklingen sista 10 åren gör att konsoler numera är standardiserade budgetdatorer.
Jag tror MS kommer integrera Xbox i precis allt, så att du kommer få samma spelupplevelse i alla möjliga enheter.
Sony däremot?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bozzeta:

PS5 Pro behövs ju inte.
En konsol är inte tänkt att vara en pc, men teknikutvecklingen sista 10 åren gör att konsoler numera är standardiserade budgetdatorer.
Jag tror MS kommer integrera Xbox i precis allt, så att du kommer få samma spelupplevelse i alla möjliga enheter.
Sony däremot?

Vad menas med "behövs inte"? Behöver man PS5 Pro för att spela alla spel 2024-2028? Nej. Men ger det en bättre upplevelse än PS5 dessa år. Det tror jag definitivt, särskilt med den nya uppskalningstekniken och förbättrad RT.

Om en ny konsol i praktiken blir som att uppgradera grafikkort i pc-världen så kan man ju ställa samma fråga om att byta GPU. Varför behöver man 4090 när 4070 sitter i datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon313978:

Vad menas med "behövs inte"? Behöver man PS5 Pro för att spela alla spel 2024-2028? Nej. Men ger det en bättre upplevelse än PS5 dessa år. Det tror jag definitivt, särskilt med den nya uppskalningstekniken och förbättrad RT.

Om en ny konsol i praktiken blir som att uppgradera grafikkort i pc-världen så kan man ju ställa samma fråga om att byta GPU. Varför behöver man 4090 när 4070 sitter i datorn?

Frågan är då: varför släppa en ny konsoluppdatering var fjärde år när man kan släppa en ny varje år?
Då kan de lika gärna släppa "konsolapp" på pc som möjliggör konsolspelande... eller vänta det är ju det MS och Sony redan gjort när de redan portar allt till PC.

Så länge utvecklarna numera släpper kanske 1-2 spel per decennium är det knappast någon ekonomisk vinning i att hålla på med dessa inkrementella konsoluppdateringar.
Utvecklarna vill inte ha dessa multipla konsolgenerationer då det är tillräckligt med arbete att släppa allt på olika plattformar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bozzeta:

Frågan är då: varför släppa en ny konsoluppdatering var fjärde år när man kan släppa en ny varje år?
Då kan de lika gärna släppa "konsolapp" på pc som möjliggör konsolspelande... eller vänta det är ju det MS och Sony redan gjort när de redan portar allt till PC.

Så länge utvecklarna numera släpper kanske 1-2 spel per decennium är det knappast någon ekonomisk vinning i att hålla på med dessa inkrementella konsoluppdateringar.
Utvecklarna vill inte ha dessa multipla konsolgenerationer då det är tillräckligt med arbete att släppa allt på olika plattformar.

Det är dyrt och tar lång tid att utveckla ny hårdvara. Det är det enkla skälet till varför det inte kommer. Ny GPU varannat är, och nya konsoler ungefär var fjärde år verkar var det som gäller just nu.

Permalänk
Medlem

https://blog.playstation.com/2024/06/26/playstation-plus-mont...

Permalänk
Medlem

En till meh månad för min del iallafall. Borderlands 3 fick man gratis på Epic för några månader sen och Among Us är inget för mig. Borderlands har man även kunnat köpa på skiva för typ 50 spänn (85 på Amazon just nu). NHL blir väl att pröva men kommer förmodligen även det gå att köpa för en hundralapp när NHL 25 kommer. Så känner inte att PS+ ger så mycket värde denna månad, tydlig nedgång på spelen sedan prishöjningen IMO.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Entash:

En till meh månad för min del iallafall. Borderlands 3 fick man gratis på Epic för några månader sen och Among Us är inget för mig. Borderlands har man även kunnat köpa på skiva för typ 50 spänn (85 på Amazon just nu). NHL blir väl att pröva men kommer förmodligen även det gå att köpa för en hundralapp när NHL 25 kommer. Så känner inte att PS+ ger så mycket värde denna månad, tydlig nedgång på spelen sedan prishöjningen IMO.

Tycker faktiskt att det har varit bra senaste halvåret. A Plague Tale: Requiem, Sifu, Tunic, Streets of rage 4, destiny 2 lightfall, FC 2024, rollerdrome, evil West, Powerwash Simulator och sable, NHL 2024 etc.

Alla spel tilltalar inte alla. Men utifrån något slags genomsnitt är det en stark lineup tycker jag.

Permalänk
Medlem