Har nu skrivit med några på Blocket och håller på att förlora vettet haha. Ingen kan ens svara på enkla frågor, kvitton saknas, säljare undviker Blockets köptjänst osv... Så det går bort (känns alldeles för riskabelt).
Jag känner mig även lite tveksam på livslängden på M1:orna. Även om utbildningen är 2 år kommer datorn att komma till stor nytta för familjen även om jag en dag får en jobbdator. Så de går bort med.
En annan sak jag märkt när det gäller att shoppa Macbooks är hur lätt det är att sugas in och hela tiden vilja ta "bara ett snäpp bättre". För 2500 får man ju en *mycket* bättre dator (intalar man sig själv). Man börjar nånstans vid en M2 Air och hamnar sen vid en M3 Pro med 36 Gb ram... 😄
Även om jag har råd att köpa en värstingdator känns det principiellt fel, och troligtvis helt onödigt för det jag ska använda den till. Så jag har kommit fram till att jag vill lägga runt 20k. Det blir en Air och 13.6" efter att ha klämt och kännt på dem i butik (kommer oftast sitta kopplad mot en extern skärm).
Valet står väl egentligen mellan en Air M2 med 24 gb ram, eller en M3 med 16 gb ram, som kostar nästan samma med studebtrabatt. Så det är väl min sista fråga - vilken av dessa två hade ni valt? Skulle gissa på att det är mer värt med M2:an med mer ram?