Efter säkerhetshotet: Cloudflare ersätter polyfill.io-länkar automatiskt

Permalänk
Melding Plague

Efter säkerhetshotet: Cloudflare ersätter polyfill.io-länkar automatiskt

Cloudflare agerar efter att tjänsten Polyfill.io använts för att sprida skadlig programvara.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Low Level Learning (YouTube) ger en utmärkt beskrivning på vad som hänt

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Low Level Learning (YouTube) ger en utmärkt beskrivning på vad som hänt

Kastar in videon här då!

Permalänk
Medlem

Vad konstigt, det som skaparen av polyfill.io varnade för tidigt i år inträffade.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Vad konstigt, det som skaparen av polyfill.io varnade för tidigt i år inträffade.

Vi pratar om en jävligt gnällig ryss nu va? Han som mer eller mindre krävde att någon där ute skulle ge honom en anställning på lämpligt många dollar utbetalda till där han valt att bosätta sig, dvs ryssland (han hade alternativ innan han körde ihjäl två tonårsflickor…).

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAD:

Vi pratar om en jävligt gnällig ryss nu va? Han som mer eller mindre krävde att någon där ute skulle ge honom en anställning på lämpligt många dollar utbetalda till där han valt att bosätta sig, dvs ryssland (han hade alternativ innan han körde ihjäl två tonårsflickor…).

Ha ha, kanske det! Jag kommer bara ihåg att han varnade om precis det som nu har hänt, och att jag kollade att de projekt jag är inblandad i inte använder polyfill.io. Men nu när du nämner det så kommer jag ihåg det där dramat.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607