Hej!
Har precis införskaffat en MacBook Pro med M3 Pro chip. Nu behöver jag lite hjälp att ta mig ur hubb och dockningsstationsdjungeln. Behöver en dock för att kunna enbart ansluta datorn med en sladd till den stationära setupen, men förstår inte att jag inte hittar något som inte kostar lika mycket som en halv iPhone. Här är mina behov:
* Stödja 2st 1080p skärmar (misstänker att jag behöver en dock med två Thunderbolt-koppling för native support?)
* Ha minst 3 USB-A >= 3.0 och minst en (gärna två) USB-C
* Hörlursuttag
* Ethernet-koppling
Tack tack! Den ser rätt bra ut faktiskt, dock blir jag alltid så konfunderad kring att den (och många andra) har en så kort kabel man ansluter till datorn. Jag skulle vilja gömma docken under mitt skrivbord och är osäker på om den räcker - man vill väl inte köpa en förlängningssladd eller tappar man inget på det?
Och supportar denna verkligen 2st skärmar natively?
Kommer troligtvis behöva en Thunderbolt 4 dock för två skärmar utan DisplayLink. Hittade denna, men blir inte helt high på om det är native eller DisplayLink då det står DisplayLink men även Thunderbolt 4 https://noerdic.se/products/nordic-docking-16ports-1
Hittade du en hubb som fungerar bra? Köpte nyligen en MacBook Air M3 och står inför samma dilemma. Det är en hel djungel bland alla hubbs/dockor där ute och jag vet inte vad som funkar och inte.
Ska endast koppla till en skärm (ultra wide via hdmi), men behöver x2 USB till tangentbord och mus, vill kunna ladda datorn samtidigt och vill ha 4K 60hz.