Hifi – bilder på era anläggningar här

Permalänk
Medlem
Skrivet av bran:

Äntligen är mitt rum helt färdigställt

Triangle Magellan Duetto stativare tillsammans med Magellan Voce center. 5st XTZ 10.17 subs och sedan Emotiva Airmotiv E2+ surrounds och Canton GLE410 för Atmos. Arcam AV40 försteg och Rotel slutsteg för totalt 16 kanaler. LG OLED77G2.

Ganska kraftigt akustikreglerat med mineralull, köpta bredbandsabsorbenter samt diffusorer och kvartsvågspipor i gjutrör för den lägsta basen. Dirac Live med Bass Control är förjäkla bra för att ta hand om resten

https://i.imgur.com/WPmC8l7.jpg

https://i.imgur.com/Nadhx9k.jpg

https://i.imgur.com/uRDmRhd.jpg

Det var den plattaste kurva jag sett på länge.

Vad är det för diffusor i taket och hur är den monterad?

Leds mycket ljud genom golv och tak när du monterat allt direkt mot ytan?

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

Focal 807V och en liten sub mer än tillräckligt för vår lille lägenhet!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem

Med risk för att ha lagt up någon av bilderna förr..

Soffläge bjuder på XTZ Cinema M8 Tower + Center / ORB Audio Mod / Denon AVR-X1700H / SVS SB-1000 Pro

Vid datorn står ett par Genelec 8350A med SAM-kit. Har gått igenom flest anläggningar här men nu har jag nog mitt endgame inom överskådlig framtid.

Akustiken är "ok" men är som ni kan se vart det finns störst uppgraderingspotential!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Inte bästa rummet tyvärr - längtar till nästa hus där jag skall ha ett dedikerat rum. Men fungerar trots allt bra.

Det som inte syns på bild är en SVS PC13 Ultra (subwoofer), en DBX EQ för digital rumskorrigering samt höjd och bakhögtalare.

Till musik kör jag utan subwoofer då mina TDL Monitor spelar ner till 16hz i rummet. Har uppgraderat Kef B139 till nya från Falcon Acoustics.

Har 4 stycken baslådor byggda för JBL 2242H - De får dock inte plats i vardagsrummet. Får implementera de i nästa rum helt enkelt.

Försteg musik: Bladelius Embla Special Edition.
Försteg hemmabio: Marantz SR5014
Slutsteg: Zapsolute Mk4 x2
Skivspelare: Oracle Delphi mk 1,5 typ - original mk1 men kretskort mk2.
Riaa: Specialare av SAT. Phono fix
Center: Aktiv JBL studio monitor, stort lyft mot de tidigare passiva jag haft.

Kul med ljud!

Permalänk
Medlem

Ino Audio piP tillsammans med en 50 år gammal Marantz 2015 o en MiniDSP 2x4HD imellan. Imponerade att en så pass gammal förstärkare ändå låter så pass bra, säger en del om hur långt vi faktiskt kommit med hifi-elektronik!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Ino Audio piP tillsammans med en 50 år gammal Marantz 2015 o en MiniDSP 2x4HD imellan. Imponerade att en så pass gammal förstärkare ändå låter så pass bra, säger en del om hur långt vi faktiskt kommit med hifi-elektronik!
<Uppladdad bildlänk>

Snygg finish! Av stativhögtalare är piP svårslagna. Otroligt hur bra de där små rackarna låter.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Kevlarheart:

Ni som har blandat högtalare från olika märken i er setup i ett 5.1-7.1 system låter de inte lite märkligt när ni ser på film osv?

Det är precis det som högtalartillverkarna vill att du ska tro

I en perfekt värld så har man exat samma högtalare och möjlighet att placera dessa perfekt. Så ser det aldrig ut, speciellt inte i ett vardagsrum! Om man bara kikar på fronterna, hur många kör samma där? Tror du en liggande MTM center låter samma som att par stående golvmodeller även om det är samma tillverkare/serie? Svaret är nej, lågt ifrån. Det är en ganska rejäl kompromiss och förmodligen en större sådan än om man har surroundhögtalare i annat märke. Med det sagt så finns det grader i helvetet! Ju mer lika högtalarna är i signaturen ju bättre är förutsättningarna för ett sömlöst ljud. Man ska inte gömma bort att vi kompenserar ganska duktigt för högtalarnas olika ”grundklang” genom den kalibrering man gör med Dirac/ Audyssey eller liknande.

Så.. svaret är nej, det låter förmodligen inte alls konstigt. Så bra det kan? Förmodligen inte men så länge man inte har exakt samma/lika högtalare så är det altid en kompromiss.
Men det är i min mening en större kompromiss att använda liggande center än surroundhögtalare av annat märke.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

Det var den plattaste kurva jag sett på länge.

Vad är det för diffusor i taket och hur är den monterad?

Leds mycket ljud genom golv och tak när du monterat allt direkt mot ytan?

Ja jag är nöjd - det är en medveten höjning i basen, förutom där runt <30Hz, men sällan det är så mycket info där som stör imho.

Diffusorerna i taket är Vicoustic Multifuser, dom är monterade med cellplastlim (hehe så blir ett jävla återställande om jag ska ta bort dom..).

Hmm vet inte om jag tolkar dig fel men allt är ju inte monterat direkt mot ytan. Fronthögtalarna och alla subwoofers står på SD-kuddar. Men annars så mja, det är helt okej faktiskt. Jag bor i trähus med gipsväggar så relativt mycket äts upp. Men klart att det hörs på nedervåningen om jag krämar på rejält häruppe (då hör även halva gatan pga ventilationen).

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Skrivet av Trigger:

Det är precis det som högtalartillverkarna vill att du ska tro

I en perfekt värld så har man exat samma högtalare och möjlighet att placera dessa perfekt. Så ser det aldrig ut, speciellt inte i ett vardagsrum! Om man bara kikar på fronterna, hur många kör samma där? Tror du en liggande MTM center låter samma som att par stående golvmodeller även om det är samma tillverkare/serie? Svaret är nej, lågt ifrån. Det är en ganska rejäl kompromiss och förmodligen en större sådan än om man har surroundhögtalare i annat märke. Med det sagt så finns det grader i helvetet! Ju mer lika högtalarna är i signaturen ju bättre är förutsättningarna för ett sömlöst ljud. Man ska inte gömma bort att vi kompenserar ganska duktigt för högtalarnas olika ”grundklang” genom den kalibrering man gör med Dirac/ Audyssey eller liknande.

Så.. svaret är nej, det låter förmodligen inte alls konstigt. Så bra det kan? Förmodligen inte men så länge man inte har exakt samma/lika högtalare så är det altid en kompromiss.
Men det är i min mening en större kompromiss att använda liggande center än surroundhögtalare av annat märke.

Vet inte om jag förstår fel. Men det låter som att du menar att de inte spelar någon roll om man blandar olika märken , men ändå inte? Vad jag läst så får man bäst klang och ljudbild av allt är likadant, åtminstone front+center och att surround inte behöver vara från exakt samma märke o serie.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Lite av en äldre bild från några år sedan, men kör fortfarande med samma konfiguration.

Min pappas gamla Expert 2-40 Mirsch högtalare, som jag har kopplad till en Creative Sound Blaster X7. Mycket bra ljud i dem, och fungerar förvånansvärt bra även med uppåtriktad diskant, då ljudet studsar mot taket och ner.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-4960X 4GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Rampage IV Black Edition | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Vet inte om jag förstår fel. Men det låter som att du menar att de inte spelar någon roll om man blandar olika märken , men ändå inte? Vad jag läst så får man bäst klang och ljudbild av allt är likadant, åtminstone front+center och att surround inte behöver vara från exakt samma märke o serie.

Rattas allt med en DSP så som DIRAC eller liknande så kommer alla högtalare få så gott som exakt samma klang o därför upplevas som lika.

Permalänk
Medlem

Byggt och uppgraderat detta rum i ett par år nu.
Väldigt nöjd med ljudet.

Perlisten R5M, R5C med 2st D15s.
Försteg JBL synthesis sdp-55 (som skall uppgraderas)
Slutsteg XTZ Edge A2-400.

Här har ni resan hur jag började och vart jag är nu
https://www.minhembio.com/nimman/376923/

Edit: älskar vad jag ser i denna tråd, vissa känner jag igen och vissa är nya. Riktigt kul sommarläsning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smack Jack:

<Uppladdad bildlänk>

Inte bästa rummet tyvärr - längtar till nästa hus där jag skall ha ett dedikerat rum. Men fungerar trots allt bra.

Det som inte syns på bild är en SVS PC13 Ultra (subwoofer), en DBX EQ för digital rumskorrigering samt höjd och bakhögtalare.

Till musik kör jag utan subwoofer då mina TDL Monitor spelar ner till 16hz i rummet. Har uppgraderat Kef B139 till nya från Falcon Acoustics.

Har 4 stycken baslådor byggda för JBL 2242H - De får dock inte plats i vardagsrummet. Får implementera de i nästa rum helt enkelt.

Försteg musik: Bladelius Embla Special Edition.
Försteg hemmabio: Marantz SR5014
Slutsteg: Zapsolute Mk4 x2
Skivspelare: Oracle Delphi mk 1,5 typ - original mk1 men kretskort mk2.
Riaa: Specialare av SAT. Phono fix
Center: Aktiv JBL studio monitor, stort lyft mot de tidigare passiva jag haft.

Kul med ljud!

Jag använder två 4645C sittandes i baffelvägg och med tanke på vad dom presterar så är 4st 2242 galenskap

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem
Skrivet av bran:

Ja jag är nöjd - det är en medveten höjning i basen, förutom där runt <30Hz, men sällan det är så mycket info där som stör imho.

Diffusorerna i taket är Vicoustic Multifuser, dom är monterade med cellplastlim (hehe så blir ett jävla återställande om jag ska ta bort dom..).

Hmm vet inte om jag tolkar dig fel men allt är ju inte monterat direkt mot ytan. Fronthögtalarna och alla subwoofers står på SD-kuddar. Men annars så mja, det är helt okej faktiskt. Jag bor i trähus med gipsväggar så relativt mycket äts upp. Men klart att det hörs på nedervåningen om jag krämar på rejält häruppe (då hör även halva gatan pga ventilationen).

Snyggt jobbat!

Jag hade en hyresgäst som limmade speglar på tapeten. Jäklar vad arg jag var.

Jag antog bara. Jag bor i lgh och stångas med hur jag ska hänga upp & isolera fönster, rummet och högtalarna från grannarna (7.4.1).

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Rattas allt med en DSP så som DIRAC eller liknande så kommer alla högtalare få så gott som exakt samma klang o därför upplevas som lika.

Både Ja och Nej imo
Dom flesta högtalare inom samma klass/modell mäter relativt lika frekvensmässigt men spridning vs frekvens kan mäta hur som.
Det i sin tur påverkar rummets påverkan och hur vi subjektivt upplever en högtalares klang/egenskaper.

Ta ett par olika högtalare med snarlik design och lyssna utomhus då kommer du också höra hur nära varandra dom låter.
Störst skillnad blir i basen beroende på om det är slutet/portat - port bak/fram.

Speciellt Dirac står ut lite då det både är ett Fir/iir filter som imo är det bästa på marknaden idag.
Och skulle du sätta ett target som följer okorrigerad frekvensgång så kommer du Absolut få bättre fas/impuls.

Bäst är att ha ett rum som som påverkar ljudet väldigt lite och sedan nyttja DSP.

Visa signatur

Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem
Skrivet av smygolf:

Både Ja och Nej imo
Dom flesta högtalare inom samma klass/modell mäter relativt lika frekvensmässigt men spridning vs frekvens kan mäta hur som.
Det i sin tur påverkar rummets påverkan och hur vi subjektivt upplever en högtalares klang/egenskaper.

Ta ett par olika högtalare med snarlik design och lyssna utomhus då kommer du också höra hur nära varandra dom låter.
Störst skillnad blir i basen beroende på om det är slutet/portat - port bak/fram.

Speciellt Dirac står ut lite då det både är ett Fir/iir filter som imo är det bästa på marknaden idag.
Och skulle du sätta ett target som följer okorrigerad frekvensgång så kommer du Absolut få bättre fas/impuls.

Bäst är att ha ett rum som som påverkar ljudet väldigt lite och sedan nyttja DSP.

Ja spridningen diffar såklart, men det gör det ju mellan samma serie högtalare också där en center (som ofta är MTM) ofta sprider helt annorlunda. Oavsett så kommer dom med Dirac eller liknande hamna mer än tillräckligt nära varandra för att dom flesta inte kommer märka nån vidare skillnad.

Permalänk
Medlem

TV: Sony 65" A80J OLED
Högtalarsystem: Samsung HW-Q960A
Övrigt: Apple TV 4K (2021)

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smygolf:

Jag använder två 4645C sittandes i baffelvägg och med tanke på vad dom presterar så är 4st 2242 galenskap

Sett denna snubben?

Finns alltid de som är värre! 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smack Jack:

Sett denna snubben?

https://youtu.be/QNTQYP-Ft58?si=oWe--Fa_UVwlIjOa

Finns alltid de som är värre! 😉

Jajjemänsan

Det är galenskap på Hög nivå - precis som det ska.
Och det är ett lite udda val av element för SBA, undrar hur långt ner i frekvens han kan spela.

Ingen ny länk men Follgott är nog den som har dokumenterat både SBA och DBA fullt ut.

https://gearspace.com/board/bass-traps-acoustic-panels-foam-e...

http://loudspeaker-research.de/

Jag har suktat på både SBA och IB i över 10 år men aldrig haft plats

Visa signatur

Duger det??

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Kevlarheart:

Det spelar roll men ändå inte…

Visa signatur
Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Så här ser det ut i min nästan färdiga bio. Har kommit en bit till sedan bilderna men man vill ju se vad som gömmer sig bakom, det mesta är dolt. Alla högtalare är hemmabyggen (ej takhögtalarna)
Frontar är 3x aktivt delade beyma tpl-150h och AE TD12M
Surround består av 4x PHL 4590 med BMS 4544 diskanter (coax)
Basar är 2x B&C 21SW152 (front) och 2x B&C 15BG100 bakom första stolsraden/inbyggda i golvet till andra stolsraden.
Atmos 6x Dayton ME650C

Racket med elektroniken står i rummet i jämte

Finns såklart massor att skriva om bygget men kanske en annan gång

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av smygolf:

Det är galenskap på Hög nivå - precis som det ska.
Och det är ett lite udda val av element för SBA, undrar hur långt ner i frekvens han kan spela.

Med tanke på mängd, storlek o effekt han har så kan han säkerligen EQa ner dom till nästan vilken frekvens han vill. Hade gärna tagit en provlyssning där iaf, lite Tipper eller liknande hade nog masserat på fiiint!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Med tanke på mängd, storlek o effekt han har så kan han säkerligen EQa ner dom till nästan vilken frekvens han vill. Hade gärna tagit en provlyssning där iaf, lite Tipper eller liknande hade nog masserat på fiiint!

2242 är direkt usel i sluten låda o med minimal slaglängd
Även med 32st har man inte mycket utrymme för ökning som man kanske tor.
Däremot om man sänka allt över 20hz o låter dom falla naturligt då landar du på 110dB @ 10hz

Med element som både har slaglängd o gjorde för slutna lådor som ex ovan.
-3 dB is at 3,3 Hz. I measured 130 dB @ 20 Hz and 115 dB @ 5 Hz

Däremot tål 2242 att misshandlas hårt utan att gå i sönder.
Visserligen med kopiöst mycket dist men dom håller.

Blå 32st 2242 i sluten 44000L låda - 800W in
Grön 32st 2242 i i portad låda 10000L - 50W in

Visa signatur

Duger det??

Permalänk
Medlem
Skrivet av smygolf:

2242 är direkt usel i sluten låda o med minimal slaglängd
Även med 32st har man inte mycket utrymme för ökning som man kanske tor.
Däremot om man sänka allt över 20hz o låter dom falla naturligt då landar du på 110dB @ 10hz

Med element som både har slaglängd o gjorde för slutna lådor som ex ovan.
-3 dB is at 3,3 Hz. I measured 130 dB @ 20 Hz and 115 dB @ 5 Hz

Däremot tål 2242 att misshandlas hårt utan att gå i sönder.
Visserligen med kopiöst mycket dist men dom håller.

Blå 32st 2242 i sluten 44000L låda - 800W in
Grön 32st 2242 i i portad låda 10000L - 50W in
<Uppladdad bildlänk>

Ja nä jag säger inte att dom är optimala basar för ändamålet, har faktiskt ingen vidare bra koll alltså på just dom basarna så jag har ingen aning, men du själv skriver att dom alltså kunna gå att lira 110dB vid 10hz och det lär ändå kännas ganska bra ändå.
Sen vet jag ändå inte vad man ska med så där många och stora basar till i ett hem om man inte vill lira djup på höga nivåer, för vid mellan och överbasen så lär dom där kunna pumpa ut på riktigt öronbedövande volymer vilket det inte finns nån som helst praktiskt anledning till öht att slösa tid o pengar på, såå det lär vara djupbasen han siktar på.
(Jag skulle kanske kunna titta klart på klippet också, han kanske faktiskt berättar det själv? )

Men men, det här tråden är ju egentligen till för att visa bilder på våra anläggningar, så kanske borde runda av den här offtopicen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Ja nä jag säger inte att dom är optimala basar för ändamålet, har faktiskt ingen vidare bra koll alltså på just dom basarna så jag har ingen aning, men du själv skriver att dom alltså kunna gå att lira 110dB vid 10hz och det lär ändå kännas ganska bra ändå.
Sen vet jag ändå inte vad man ska med så där många och stora basar till i ett hem om man inte vill lira djup på höga nivåer, för vid mellan och överbasen så lär dom där kunna pumpa ut på riktigt öronbedövande volymer vilket det inte finns nån som helst praktiskt anledning till öht att slösa tid o pengar på, såå det lär vara djupbasen han siktar på.
(Jag skulle kanske kunna titta klart på klippet också, han kanske faktiskt berättar det själv? )

Men men, det här tråden är ju egentligen till för att visa bilder på våra anläggningar, så kanske borde runda av den här offtopicen

Jag gillar inte att det bara är bilder utan även lite vetenskap med, ljud/akustik är komplexa ämnen.
Fyllt med hokus pokus och ormolja

2242 är ett äldre Pa element som fanns i alla Top end byggen Jbl gjorde från slutet av 80talet upp till 2010 ungefär.
Det visade det sig att det passade Ypperligt som sub till bio (4645C), så länge man inte går under 20-25hz
Elementet kom sedan även med i deras extremsystem för hemanvändare och med Väldigt mycket högre pris än Pro versionen.

Bio med ~750 platser

Double Bass Array (DBA) grundas i att ha identiska subs på båda sidorna av rummet.
Det finns mått man måste kunna uppfylla och kan man det då släcker man ut dom flesta resonanserna rummet ger.
Du kan inte spela direkt högre men basen kommer vara ypperlig, med med ett par nackdelar, se länk.
https://en.wikipedia.org/wiki/Double_bass_array

Single Bass Array (SBA) går ut på att Mer är bättre men man lånar en del an DBA för att få en uniform ljudvåg.
(korrekt mått mellan elementen vs väggens yta vs frekvens)
Det tar inte bort några resonanser men resonanserna varierar heller inte över rummets yta.
För att få det att fungera så Måste du isolera bort resonanserna via det bakreväggen, typ belamra hela väggen med balar.
Basen ska bara gå 1 gång över rummet o sedan isoleras bort.
Du sitter mao i ett rum med Väldigt låg efterklang över ett kortare frekvensområde, bara det kan få folk att känna sig obekväma.

Norrmannen är JBL fan boi, precis som jag och jag förstår att han ville testa.
Men elementet är ett av dom sämre valen om man vill spela starkt under 20hz.
Med korrekta elementval kan4 x 18" i slutna lådor klarar samma och 4 x 18" i portade lådor kommer fullkomligen mörda systemet.
Men då har du kvar problemet med vandrande resonanser över rummet, så hans lösning är inte så dålig iaf

Visa signatur

Duger det??

Permalänk
Medlem

Setup:
Audiovector S3 Super
Audiovector SC Super
Audiovector KXX (Front High samt sido/bak-surrounder och snart Atmos)
Velodyne DD12
Marantz AV8802A
Marantz MM8803
3 kanaligt Ncore NX500
SMSL SU-8
Allo USBbridge
Thorens 150MkII
Sony HW50ES mot en 100" tabtensionduk.

Jag kör 2-kanal med Roon via en Allo USBbridge till SMSL:en och sedan balanserat till 8802:an. Fungerar riktigt bra.

Går i uppgraderingstankar, som alltid, och då är det framförallt projektorn som ska bytas till 4k. Men den får gå tills den eller lampan dör...

Visa signatur

HTPC 1/server: i5 4460, GTX 1060 3Gb, SilverStone Grandia GD08 + Silverstone Nightjar 400W (passivt) (Tyst och bra, ROON och mediaserver)
HTPC 2: I3 6100, Kolink Satelite, 12GB DDR3 1600MHz
Speldator 1 (Sonens): I7 3770 + GTX 1070, 32GB DDR3 1600MHz, Corsair Carbide 275R
Speldator 2 (Dotterns): Ryzen 2700X, 16Gb DDR4 2666MHz, s340 Elite

Permalänk
Medlem
Skrivet av nafs:

https://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=521162.jpg

https://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=521163.jpg

Setup:
Audiovector S3 Super
Audiovector SC Super
Audiovector KXX (Front High samt sido/bak-surrounder och snart Atmos)
Velodyne DD12
Marantz AV8802A
Marantz MM8803
3 kanaligt Ncore NX500
SMSL SU-8
Allo USBbridge
Thorens 150MkII
Sony HW50ES mot en 100" tabtensionduk.

Jag kör 2-kanal med Roon via en Allo USBbridge till SMSL:en och sedan balanserat till 8802:an. Fungerar riktigt bra.

Går i uppgraderingstankar, som alltid, och då är det framförallt projektorn som ska bytas till 4k. Men den får gå tills den eller lampan dör...

Oh, någon mera än jag som har Audiovector.
Jag har R3 Arreté med en R C Arreté och 2 Mi1 super bak samt Rel S3 sub.
Frontarna är inköpta som Si3 sedan uppgraderade till SR3 och R3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pt96hni:

Oh, någon mera än jag som har Audiovector.
Jag har R3 Arreté med en R C Arreté och 2 Mi1 super bak samt Rel S3 sub.
Frontarna är inköpta som Si3 sedan uppgraderade till SR3 och R3.

En frände...

Arrete låter fantasitkt bra, grattis!
Min våta dröm är R6:or men då måste jag vinna på lotto...

Visa signatur

HTPC 1/server: i5 4460, GTX 1060 3Gb, SilverStone Grandia GD08 + Silverstone Nightjar 400W (passivt) (Tyst och bra, ROON och mediaserver)
HTPC 2: I3 6100, Kolink Satelite, 12GB DDR3 1600MHz
Speldator 1 (Sonens): I7 3770 + GTX 1070, 32GB DDR3 1600MHz, Corsair Carbide 275R
Speldator 2 (Dotterns): Ryzen 2700X, 16Gb DDR4 2666MHz, s340 Elite

Permalänk

Pioneer SC LX801
LG 75QNED86
Klipsch RP 280F
Klipsch RP600C
Klipsch R14M
XTZ w99 12.16
Samt en Dspeaker anti mode 8033 sii

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, 32gb Corsair Vengeance PRO, Powercolor Radeon RX7800XT Red Devil Limited Edition.

Permalänk
Medlem

Elac Vela 408, Hegel H360, REL S2 🔊

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 5800X
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix