Ny SSD, syns i Bios och Enhetshanteraren men inte i Windows i övrigt

Permalänk
Medlem

Ny SSD, syns i Bios och Enhetshanteraren men inte i Windows i övrigt

Hej! Jag har en ny SSD 2 TB, Samsung. Jag installerade den för en stund sedan. Den syns i Bios och Enhetshanteraren i Windows 10, men jag kan inte få upp den i Den här datorn. Kan alltså inte använda den.

Jag har testat "Disc management" och det, men får det inte att funka : (

Kan ni hjälpa mig med detta? Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Om du håller inne windows knappen och x och trycker diskhantering syns den inte där? kolla i bios så att sata står på ahci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swetorch:

Hej! Jag har en ny SSD 2 TB, Samsung. Jag installerade den för en stund sedan. Den syns i Bios och Enhetshanteraren i Windows 10, men jag kan inte få upp den i Den här datorn. Kan alltså inte använda den.

Jag har testat "Disc management" och det, men får det inte att funka : (

Kan ni hjälpa mig med detta? Tack på förhand

I disk management / diskhantering behöver du först skapa en ny volym, tror det står "Ny enkel volym"
När den är skapad måste du "Formatera" den, du kan lämna alla inställningar som standard, efter det bör du se den i Windows.

Visa signatur

Apple:
MacBook Pro M1 14" 2021, 10/16 core, 16 RAM, 1TB SSD.
PC:
Moderkort: ASUS ROG STRIX X670E-F Gaming Wifi | CPU: AMD Ryzen 7800X3D | CPU-kylare: Noctua NH-D15S | RAM: G.Skill 6000 CL30 2x16 Gb | GPU: MSI RTX 4090 Gaming X Trio | SSD: Crucial T700 2TB + Samsung 9100 Pro 4 Tb | PSU: Corsair RM850 | Chassi: Fractal Design Torrent | Skärm: Samsung Odyssey G9 | Tangentbord: Corsair K70 RGB Mk.2 MX Speed | Mus: Logitech G604

Permalänk
Medlem
Skrivet av nihilist71:

I disk management / diskhantering behöver du först skapa en ny volym, tror det står "Ny enkel volym"
När den är skapad måste du "Formatera" den, du kan lämna alla inställningar som standard, efter det bör du se den i Windows.

Tack!

Jag hittade den nu och gjorde detta. Nu formateras den så det bör funka efter det