Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Gud va tradig looten är fortfarande efter senaste patchen, alla unika som droppar såvida det inte blir minst en sån stjärna är ju inget att ha, bara åker direkt till blacksmith för salvage....

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Gud va tradig looten är fortfarande efter senaste patchen, alla unika som droppar såvida det inte blir minst en sån stjärna är ju inget att ha, bara åker direkt till blacksmith för salvage....

Medhåll, mängden man "slänger" är smått bisarr ärligt talat, oddsen att få bättre grejer blir extremt låga pga för många random stats med för stort urval i varje pool, sen ska du dessutom förbättra skiten med slumpmässig chans att träffa rätt stat i en pool som är på tok för bred och sedan är värdet random i sig också.
Det blir i slutändan större chans att vinna på lotto än att hitta bra item i en jävla massa timmars spelande, om man kunde begränsa urvalet själv genom att få välja lite mer specifikt vid tempering men också vid masterworking så skulle de förbättra saken avsevärt. Säger inte att man ska kunna välja stat hyperexakt nödvändigtvis men det behöver bli bättre än det är nu.

Det är en mycket liten chans att få en bra drop men det är ännu mindre chans att få nåt vettigt av det.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Medhåll, mängden man "slänger" är smått bisarr ärligt talat, oddsen att få bättre grejer blir extremt låga pga för många random stats med för stort urval i varje pool, sen ska du dessutom förbättra skiten med slumpmässig chans att träffa rätt stat i en pool som är på tok för bred och sedan är värdet random i sig också.
Det blir i slutändan större chans att vinna på lotto än att hitta bra item i en jävla massa timmars spelande, om man kunde begränsa urvalet själv genom att få välja lite mer specifikt vid tempering men också vid masterworking så skulle de förbättra saken avsevärt. Säger inte att man ska kunna välja stat hyperexakt nödvändigtvis men det behöver bli bättre än det är nu.

Det är en mycket liten chans att få en bra drop men det är ännu mindre chans att få nåt vettigt av det.

Jag menar ju det, dom pratade så mycket om att mängden unika kommer minska men samtidigt blir det högre kvalite på dom få man kommer hitta, det stämmer ju inte alls det är bara ett evigt springande till blacksmith och vara göra sig av med dom för att få material.

Få en uber unik känns som man aldrig kommer få ändå.

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Jag menar ju det, dom pratade så mycket om att mängden unika kommer minska men samtidigt blir det högre kvalite på dom få man kommer hitta, det stämmer ju inte alls det är bara ett evigt springande till blacksmith och vara göra sig av med dom för att få material.

Få en uber unik känns som man aldrig kommer få ändå.

Jag har fått 3-4 ubers denna season ( inte spelat på ett par veckor nu ) det är bara att mata Duriel och Andariel så droppar dom efter ett tag. Hade med en kompis som på första två runs hos duriel fick två ubers medans jag fick min första runt 30-40 runs.

Om du vill kan du ( eller någon annan för den delen ) lägga till mig så kan vi mata lite duriell. Har mats för ungefär 100runs.

Dilligaf#21621 är min battletag.

runtime.dll
Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Tuf 3080 oc
Anycubic kobra 3 kombo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lellebror:

Jag har fått 3-4 ubers denna season ( inte spelat på ett par veckor nu ) det är bara att mata Duriel och Andariel så droppar dom efter ett tag. Hade med en kompis som på första två runs hos duriel fick två ubers medans jag fick min första runt 30-40 runs.

Om du vill kan du ( eller någon annan för den delen ) lägga till mig så kan vi mata lite duriell. Har mats för ungefär 100runs.

Dilligaf#21621 är min battletag.

Ah kanske kan vara intressant men jag kör inte säsong då går det inte om du kör säsong ?

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Ah kanske kan vara intressant men jag kör inte säsong då går det inte om du kör säsong ?

mm jag kör bara season

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Tuf 3080 oc
Anycubic kobra 3 kombo

Permalänk
Medlem

Spiritborn, ny klass som kommer i Vessel of Hatred

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem

Extremt taggad på nästa säsong samt expansion. Redan förbokar de fetaste fuckern. Ska ta ledigt och hela helvete den vecka.
Tryckt in en 1000+ timmar hittills.

Permalänk
Medlem

Säsong 5 kan bli rolig. Tycker buffarna för Sorc ser rätt bra ut faktiskt. Och det faktum att dom gör om Uniques till denna säsong också. Får även hoppas att det blir nån rolig season mechanic och inte "bara" det nya horde mode läget. Season of blood är roligast hittills tycker jag. Fast spelet i sig, har aldrig varit bättre än nuvarande säsong.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

kul att spelet går åt rätt riktning, hade kul s4, ser fram emot s5 efter när jag tröttnat på poe

tycker dock nya klassen är väldigt lik munken från d3 i hur den spelar mer än att vara helt unik och ny men ser bra ut i vilket fall!

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - kingston fury 64gb 6000mhz ddr5 - xfx 9070 xt - 2tb kingston fury m2 - 1tb wd black sn850 - 1tb wd black sn850x - corsair hx1200 - lg 34gs95qe - lg 27gl850-b - acer xv322qkkv

Permalänk
Medlem

11 flera skillpoints väntar i expansionen, från 58 till 69.

Jag antar att även maxlevel ökar men jag får inte ihop det riktigt med just 11. Borde varit 10 om man nu ska levla till 60 innan man börjar på paragonträdet? Vi får väl se

https://www.icy-veins.com/d4/news/new-skill-point-cap-for-ves...

Tankevurpa
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Jag antar att även maxlevel ökar men jag får inte ihop det riktigt med just 11. Borde varit 10 om man nu ska levla till 80? Vi får väl se

Paragon kommer börja vid lvl 60 sen. Sen blir max lvl säkert 110, så blir det rätt med alla paragon points.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Jag antar att även maxlevel ökar men jag får inte ihop det riktigt med just 11. Borde varit 10 om man nu ska levla till 60 innan man börjar på paragonträdet? Vi får väl se

Får gissningsvis lite Paragons ifrån den nya zonen och altar of Lilith.

Permalänk
Avstängd

spelar folk det här spelet som går ut på att klicka sönder musen

Permalänk
Medlem
Skrivet av klockish:

Som tur är gåt det att hålla intryck musknapparna (testa det så vet du), desto är det mera att "klicka sönder tgb"

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av klockish:

inte som WW-barb xD men konstigt argument vadå klicka sönder.. vilket spel gör man inte det då ? hehe

Permalänk
Medlem

Kör med handkontroll om det bli för mycket klickande med musen.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Kör med handkontroll om det bli för mycket klickande med musen.

Måste testa det nästa season.. aldrig kört med handkontroll i D4.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Jag tycker D4 fungerar bättre med handkontroll. Ingen annan Arpg skulle jag vilja köra med handkontroll.

Permalänk
Skrivet av klockish:

Tveksam till att det verkligen är det som spelet går ut på.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Tuf 3080 oc
Anycubic kobra 3 kombo

Permalänk
Medlem

Då var säsong 5 igång tydligen. Vilken klass kör ni denna runda?

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Då var säsong 5 igång tydligen. Vilken klass kör ni denna runda?

Jag har inte börjat säsongen ännu, men tror jag ska köra sorcerer (chain lightning) den här gången. Själv då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Jag har inte börjat säsongen ännu, men tror jag ska köra sorcerer (chain lightning) den här gången. Själv då?

Troligtvis blir det sorc men funderar lite på om man skulle köra rogue.

Visa signatur

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16

Permalänk
Medlem

Det blir rouge denna säsongen!

Edit: Rouge

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Noctua NH-D15 G2 - NZXT C1200 - Antec Flux

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Det blir rouge denna säsongen!

L'Oréal?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

L'Oréal?

Nej, Dior faktiskt

Skyller på morgongrus i ögonen

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Noctua NH-D15 G2 - NZXT C1200 - Antec Flux

Permalänk
Medlem

vettifan va de blir denna säsong, nästan sugen på en druid men en nisse tyckte att jag skulle spela rogue..

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Säsong 4 var kul och jag spela ganska länge och levla flera karaktärer, fick ingen super loot och fick crafta några uber uniques då de vägra droppa från bossarna och jag körde ganska många tormented med randoms i grupp. Hoppas det blir lite roligare med loot dropsen i S5.

Kör på med barben som vanligt i väntan på att det ska komma en riktig warrior som i Diablo 1 så man kan vifta med svärd och sköld.
Kan ju hoppas det iaf kommer en paladin eller crusader längre fram tills dess får man fortsätta shouta och basha och whirlwinda.

Kanske provar en sorc och druid denna gången också då jag inte kört sorc sen testerna som var innan release förra året och druid har jag inte provat alls.

Visa signatur

CPU: i9 13900kf MB: Strix z790-F RAM: 32GB Dominator Platinum RGB 6400cl36
GPU: RTX 4090 Suprim X Main Display: MSI Optix MAG281URF
SSD: Samsung 980 Pro & 990 Pro 1TB, WD SN850X 2TB, Kingston KC3000 4TB
Cooler: h150i Elite LCD PSU:AX1200i Case: Phanteks P600S TG
Peripherals: Logitech G915, Superlight 2 DEX, Pro X Wireless, Powerplay

Permalänk
Medlem
Skrivet av smd:

Säsong 4 var kul och jag spela ganska länge och levla flera karaktärer, fick ingen super loot och fick crafta några uber uniques då de vägra droppa från bossarna och jag körde ganska många tormented med randoms i grupp. Hoppas det blir lite roligare med loot dropsen i S5.

Kör på med barben som vanligt i väntan på att det ska komma en riktig warrior som i Diablo 1 så man kan vifta med svärd och sköld.
Kan ju hoppas det iaf kommer en paladin eller crusader längre fram tills dess får man fortsätta shouta och basha och whirlwinda.

Kanske provar en sorc och druid denna gången också då jag inte kört sorc sen testerna som var innan release förra året och druid har jag inte provat alls.

Prova Spin2Win riktigt starkt och roligt!

Rekommenderar Robs build.

Permalänk

Bashbarb just nu. lvl 76hc

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Tuf 3080 oc
Anycubic kobra 3 kombo