RTX 40XX partners slugeri med kylpasta

Permalänk
Medlem

RTX 40XX partners slugeri med kylpasta

Permalänk
Medlem

Inte något tillräckligt konkret från det jag läst. Att Aib's, som i princip allt annat, köper och skapar de billigaste produkterna de kan är inget nytt, har bara blivit värre de senaste 10+ åren. Alla kort är av billigt plast, korten/kylarna blir större men kyler inte lika mycket bättre, att kylpastan är av billigaste slag är inget som förvånar. Dock att det skulle bli så dåligt så snabbt gar jag varken sett, hört eller upplevt, möjligen blivit ännu värre med 40 serien? Eller inte helt sant.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om man får byta pasta på sitt kort utan att sabba garantin? Verkar vara lite olika beroende på om man bor i EU eller USA, inte kunnat hitta nåt definitivt svar

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem
Skrivet av khendon:

Någon som har koll på om man får byta pasta på sitt kort utan att sabba garantin? Verkar vara lite olika beroende på om man bor i EU eller USA, inte kunnat hitta nåt definitivt svar

Det beror nog på vad tillverkaren har för garantivillkor. Vill minnas att jag hade ett kort från MSI där ett klistermärke med texten "Warranty void if broken" satt på skruvarna till kylaren, så där var det tydligt. Kolla med återförsäljaren eller tillverkaren.