Jag kommer inte in på Facebook

Permalänk

Jag kommer inte in på Facebook

Jag försökte idag logga in på Facebook men kommer inte in.

När jag försöker logga in får jag till svar att "Vi har skickat en avisering till Windows PC. Kontrollera dina Facebook-aviseringar där och godkänn inloggningen för att fortsätta."

Vilket "Windows PC"? Något mail till min mailadress har jag inte fått.

"Försök på annat sätt" står det då.

Jag försöker då att få en kod skickad till telefonen, något som ALLTID har fungerat. Men nu fungerar det inte längre.

Tredje alternativet är något "Whatsapp" som jag inte har och inte har minsta lust att skaffa.

Jag kommer inte in på facebook när jag försöker logga på nätet via telefonen heller. Samma problem då.

Hur löser jag detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Northpower97:

Jag försökte idag logga in på Facebook men kommer inte in.

När jag försöker logga in får jag till svar att "Vi har skickat en avisering till Windows PC. Kontrollera dina Facebook-aviseringar där och godkänn inloggningen för att fortsätta."

Vilket "Windows PC"? Något mail till min mailadress har jag inte fått.

"Försök på annat sätt" står det då.

Jag försöker då att få en kod skickad till telefonen, något som ALLTID har fungerat. Men nu fungerar det inte längre.

Tredje alternativet är något "Whatsapp" som jag inte har och inte har minsta lust att skaffa.

Jag kommer inte in på facebook när jag försöker logga på nätet via telefonen heller. Samma problem då.

Hur löser jag detta?

Kontakta FB på annat sätt, låter nästan som ditt konto blivit kapat där man ställt om återställningsalternativen till annan mail och tel.nr.

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Kontakta FB på annat sätt, låter nästan som ditt konto blivit kapat där man ställt om återställningsalternativen till annan mail och tel.nr.

Vadå kontakta Facebook på annat sätt?

Det går ju inte kontakta dem på något sätt.

Jag försökte och fick en kod via mail som inte fungerade.

Jag har nu försökt i flera timmar, försökt återställa kontot, ändrat lösenord tre gånger men allt faller hela tiden på den där helidiotiska tvåstegsverifieringen där jag först får meddelandet:
Vi har skickat en avisering till Windows PC. Kontrollera dina Facebook-aviseringar där och godkänn inloggningen för att fortsätta."

Vilket "Windows PC"? De kan ju omöjligt skicka något till min dator då jag ej har någon mail på den. jag har ett gmail-konto.

När jag då försöker med annan metod, nämligen att få koden på telefonen via SMS, något som fungerat sedan jag skapade mitt facebook-konto för 14 år sedan så kommer det ingen kod till telefonen.

Och telefonen fungerar eftersom jag kan få andra SMS på den.

Så vad är det som är fel?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Northpower97:

Jag har nu försökt i flera timmar, försökt återställa kontot, ändrat lösenord tre gånger men allt faller hela tiden på den där helidiotiska tvåstegsverifieringen där jag först får meddelandet:
Vi har skickat en avisering till Windows PC. Kontrollera dina Facebook-aviseringar där och godkänn inloggningen för att fortsätta."

Vilket "Windows PC"? De kan ju omöjligt skicka något till min dator då jag ej har någon mail på den. jag har ett gmail-konto.

När jag då försöker med annan metod, nämligen att få koden på telefonen via SMS, något som fungerat sedan jag skapade mitt facebook-konto för 14 år sedan så kommer det ingen kod till telefonen.

vad han mena är att ditt facebook konto har nog blivit kapat. sen har personen som har gjord det ändrat kontaktuppgifter för det och satt som alternativ för 2 faktor att du måste vara inloggat på windows PC och få då på facebook i webläsaren eller desktop app en avisering om att du ska godkänna inloggningsförsöket.

kolla om du kan komma vidare genom nån av dessa länken:
https://www.facebook.com/help/203305893040179/?helpref=uf_sha...
https://www.facebook.com/hacked

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/ASUS PRIME Radeon RX 9070 OC 16GB/Corsair SF750 Platinum/Kingston Fury Beast 2x16GB 3600MHz CL18/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Northpower97:

Som beskrivits ovan finns det hjälp man kan få, hade inte dom länkarna när jag svarade tidigare.

Det är inte ovanligt att normala inloggningsförfarande ändras när någon kapar kontot och som det låter är det precis vad du råkat ut för.

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Som beskrivits ovan finns det hjälp man kan få, hade inte dom länkarna när jag svarade tidigare.

Det är inte ovanligt att normala inloggningsförfarande ändras när någon kapar kontot och som det låter är det precis vad du råkat ut för.

Men jag har lyckats att ändra lösenordet tre gånger!

Det går bra att ändra lösenordet och inleda inloggningsprocessen. det är när jag loggat in med lösenord och ska börja med verifieringen som problemen börjar.

Nu har det gått så långt att när jag försöker så får jag meddelanden om att "jag blivit tillfälligt avstängd för att jag försökt denna metod för många gånger".

Så det jag behöver nu är inte teoretiserande om kapningar eller annat utan adresser och liknande som jag kan nå fram till Facebook.

Har Zuckerberg ett mailkonto?

Omständigheterna har tvingat mig att att lägga till en mening
Permalänk

Jag har också testat att installera Whatsapp på telefonen.

Det fungerar inte heller. Det kommer inga koder dit.

Permalänk
Skrivet av Bernd_P1:

vad han mena är att ditt facebook konto har nog blivit kapat. sen har personen som har gjord det ändrat kontaktuppgifter för det och satt som alternativ för 2 faktor att du måste vara inloggat på windows PC och få då på facebook i webläsaren eller desktop app en avisering om att du ska godkänna inloggningsförsöket.

kolla om du kan komma vidare genom nån av dessa länken:
https://www.facebook.com/help/203305893040179/?helpref=uf_sha...
https://www.facebook.com/hacked

Jag har prövat dessa länkar och de metoder som finns tillgängliga flera gånger under veckan.

Inget fungerar!

Hela tiden hamnar jag på den sida där det förväntas att jag ska få koder sända till mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Northpower97:

Jag har prövat dessa länkar och de metoder som finns tillgängliga flera gånger under veckan.

Inget fungerar!

Hela tiden hamnar jag på den sida där det förväntas att jag ska få koder sända till mig.

Ja då låter det onekligen som att någon har lyckats logga in, kanske med återanvänt lösenord från annan hackad webbtjänst och därefter ändrat två-faktor-inställningarna så att endast den personen har fungerande två-faktor och därmed blir ensam om att kunna logga in som dig.

Det hände min mor för några år sedan, då kontot blev kapat av någon turkisk människa, som också hade ändrat i inställningarna så språket var turkiska utöver ompekning av två-faktor så där var det väldigt uppenbart att någon annan hade tagit över kontot. Jag fick hjälpa henne med att skicka in bild på körkort/legitimation och hela köret för att bevisa för Meta att hon var den riktiga konto-innehavaren, riktigt j..vla störigt. Hon kör numera med ett random-lösenord 25 tecken sparat i lösenordshanterare och påtvingad två-faktor knutet till hennes telefon så det kommer inte kunna hända igen iaf, eller ska väldigt mycket till eftersom de både behöver fiska lösenord och fiska två-faktor för att kunna komma in.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2690, 272GB, 3TB SSD, Nvidia Tesla P4
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2697v2, 256GB, 2TB SSD
Xpenology Storage - SuperMicro X10SLL-F/SC825TQ, Xeon E3-1231 v3, 16GB, 90TB HDD
Xpenology Backup - Dell PowerEdge R230, Xeon E3-1220v6, 16GB, 12TB HDD

Permalänk
Skrivet av Pitr-:

Ja då låter det onekligen som att någon har lyckats logga in, kanske med återanvänt lösenord från annan hackad webbtjänst och därefter ändrat två-faktor-inställningarna så att endast den personen har fungerande två-faktor och därmed blir ensam om att kunna logga in som dig.

Det hände min mor för några år sedan, då kontot blev kapat av någon turkisk människa, som också hade ändrat i inställningarna så språket var turkiska utöver ompekning av två-faktor så där var det väldigt uppenbart att någon annan hade tagit över kontot. Jag fick hjälpa henne med att skicka in bild på körkort/legitimation och hela köret för att bevisa för Meta att hon var den riktiga konto-innehavaren, riktigt j..vla störigt. Hon kör numera med ett random-lösenord 25 tecken sparat i lösenordshanterare och påtvingad två-faktor knutet till hennes telefon så det kommer inte kunna hända igen iaf, eller ska väldigt mycket till eftersom de både behöver fiska lösenord och fiska två-faktor för att kunna komma in.

Uppenbarligen fungerar inte den där tvåfaktorsautentiseringen som Facebook vill att den ska fungera.

I mitt fall används den nu av en eventuell hackare för att hindra mig att komma in på kontot.

Det värsta är att det finns ingen som helst hjälp att få från Facebook vad gäller detta. Nu har jag hållit på tjafsat i över en vecka och kommer ingenstans.

Hade detta varit ett normalt forum hade administratörerna för länge sedan hjälpt mig med detta, om inte annat för att låsa upp den där IDIOTISKA tvåfaktorsautentiseringen åtminstone temporärt så att jag kan komma åt mitt konto och dessutom kollat upp varför inga koder från Facebook når min telefon när koder från Google och andra meddelanden kommer fram utan problem.

Men inte Facebook inte!

Synd bara att det inte finns några alternativ till eländet.

Jag har för övrigt testat allt som finns på Facebooks parodi på "Hjälpcenter" och flera gånger skickat en bild på mitt körkort. Men till slut så hamnar jag alltid på helvetessidan som påstår att en kod skickats till min telefon, något som inte händer.

Permalänk
Avstängd

Beklagar att jag inte mycket till hjälp. Lyckades du lösa ditt problem med FB?

Bara en fråga rent allmänt som inte just berör dina problem ovan - någon som vet hur långt ett PW får vara hos FB? Ett långt PW är ju som de allra flesta känner till bra mycket bättre än ett kort. Gmail vill jag minnas ex accepterar upp till 99 tecken (versaler, gemener, siffror och specialtecken).

Visa signatur

Öland är faktiskt ett ganska coolt landskap att bo i. Vanligtvis svala vårar och milda höstar, varma somrar och milda vintrar. Öland kallas ju allmänt för "solen och vindarnas ö" och visst kan det blåsa och förvandla Kalmarsund och Östersjön till ett rytande inferno. Men vanligtvis blåser det betydligt MINDRE än 30 dagar per år.
Cheers... Oland4ever.com

Permalänk

Jag beklagar sent svar till denna tråd men det beror på att det tog så lång tid att lösa detta problem att jag faktiskt glömde bort att jag postat här!

Jag lyckades till slut att få tag på en representant på Facebook som hjälpte mig att lösa detta problem. Det visade sig då att kontot inte var hackat utan att något annat fel uppstått som gjorde att Facebook helt enkelt stängde av mig.

När jag till slut fick hjälp att komma in på kontot så fanns allt kvar så det var bara att köra på.

jag vill tacka alla som föresökt hjälpa mig i denna tråd och beklagar att jag inte svarat på detta förrän nu. Måstebero på att jag haft mycket att göra under det gångna året och upptäckte mitt misstag först nu!