Allsvenskan i fotboll/ Svenska Cupen 2024

Permalänk
Medlem

Europakvällar!
💛❤️💙

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Europakvällar!
💛❤️💙

Ska bli kul att följa MFF 💙⭐⭐💙 , men även de andra svenska lagen.
Det behövs mer svensk fotboll i Europa så att folk får upp ögonen för just Allsvenskan.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Nu var det ett tag sen jag skrev här. Har hänt mycket sedan sist.
Vem fan hade kunnat ana vilket tåg mitt kära AIK skulle bli efter tränarbytet?

Efter derbyvinsten igår känns det på riktigt som vi har häng på andraplatsen. Diffen ser ganska svaga ut även om de har bättre schema än oss. Häcken nästa helg, nu åker vi.

Permalänk
Medlem

AIK har hittat storformen. Nu ser vi spelarnas fulla kapacitet. De lyser!

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Zipparn:

AIK har hittat storformen. Nu ser vi spelarnas fulla kapacitet. De lyser!

Det är faktiskt helt otroligt vilken skillnad ett tränarbyte har gjort med samma gubbar. Alla springer alltid. Backlinjen har hittat formen och kolla vilka hemåtlöpningar Salétros och Pittas tar så fort vi blir av med boll för att inte tala om den höga pressen långt in på motståndarens planhalva. Det största lyftet i min mening är dock Tychosen. Alltså jävlar vad snabb och bra han har blivit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Det är faktiskt helt otroligt vilken skillnad ett tränarbyte har gjort med samma gubbar. Alla springer alltid. Backlinjen har hittat formen och kolla vilka hemåtlöpningar Salétros och Pittas tar så fort vi blir av med boll för att inte tala om den höga pressen långt in på motståndarens planhalva. Det största lyftet i min mening är dock Tychosen. Alltså jävlar vad snabb och bra han har blivit.

Tur för oss i himmelsblått att detta tränarbyte kom så pass sent, riktigt stark formkurva för AIK!

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Mangee75:

Tur för oss i himmelsblått att detta tränarbyte kom så pass sent, riktigt stark formkurva för AIK!

I ärlighetens namn så borde nog Malmö vinna ändå men så klart man vet aldrig.
Får se om effekten blöder över i nästa säsong och att grabbarna inte tar lugnar ner sig nu inför de sista omgångarna. Vi hoppas det finns tillräckligt med bränsle kvar i tanken för att verkligen ge allt hela vägen in i mål.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Happ det där var ju piss.
Blev frustrerad som fan att titta på torsken mot Häcken. Det kändes trött och viljelöst och är jävligt segt att en saknad Fanne och Tychosen skulle ha sån stor effekt. Björnström fungerar inte alls på sin kant och allt för många försvarsmissar gjorde mig ordentligt matt.

Men men, blåvitt efter uppehållet, är bara att ladda om batterierna och köra igen.

Permalänk
Medlem

Ja då var säsongen över för denna gången i allsvenskan
Är jävligt nöjd med Mjällbys insats i år! Visst hade chans på Europaspel varit trevligt, men en 5e plats är jag riktigt nöjd med!

Känns väl tyvärr som att det är några viktiga spelare som kommer lämna, men får hoppas att Hasse Larsson hittar några andra talanger!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Flutters:

Ja då var säsongen över för denna gången i allsvenskan
Är jävligt nöjd med Mjällbys insats i år! Visst hade chans på Europaspel varit trevligt, men en 5e plats är jag riktigt nöjd med!

Känns väl tyvärr som att det är några viktiga spelare som kommer lämna, men får hoppas att Hasse Larsson hittar några andra talanger!

Ruskigt stark säsong för Mjällby! Är en sjukt imponerande resa som har genomförts senaste åren!

Permalänk
Medlem

AIK vinner allsvenskan 2025 om de håller den här formen!

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Zipparn:

Asså jinxa inte.

Men jag är lite orolig.
Vi har typ inga pengar nu vilket är en av anledningarna att vi inte förlänger med Milo. Stort tapp såklart, en riktig ledare även om han inte alltid varit i fysiskt perfekt form.

Det finns en risk att Salétros försvinner. Nu är han ordinarie landslagsspelare och det finns absolut intressenter där ute. Han kom hem för att hjälpa oss ur den värsta skiten men är ytterst oklart om han är här för att stanna.

Pittas blir nog svår att behålla. Visst är jag förtjust i honom men han är en sann legosoldat och kommer inte stanna en sekund om det blir större pengar någon annanstans.

Lamine Fanne försvinner och har ju varit en av seriens bästa på sin position.

Ovan är typ ryggraden i vår trupp och jag är orolig på riktigt att vi inte kommer kunna återuppbygga ordentligt. Nu går vi ju dock till Conference-league minst vilket borde göra det möjligt att budgetera mer för att stärka truppen. Typ lösa ut lånet på Isherwood och Valakari samt förstärka med fler där det behövs. Truppen är för stor och för gammal som den är nu.

Permalänk
Medlem

Nu är man lite nojjig inför att Hammarby skall "ut i europa", vi har inte en bra historik av att förstärka truppen på ett bra sätt när vi skall satsa. Se senast Veton Berisha.

Nej, hammarby behöver inte ett europaäventyr :/

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Näää 😁
Det blir Malmö igen 💙⭐⭐💙😉

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Mangee75:

Näää 😁
Det blir Malmö igen 💙⭐⭐💙😉

Med tanke på ekonomiskt läge samt trupp så vore det fan misslyckande om ni inte vinner varje år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Med tanke på ekonomiskt läge samt trupp så vore det fan misslyckande om ni inte vinner varje år.

Inte varje år, blir alltid en skit säsong då och då.
Men man vill ju va vid liv när stjärna Nr3 ska sys fast på matchtröjan.
Jaja, nu är denna säsong över och man längtar redan till nästa.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Mangee75:

Inte varje år, blir alltid en skit säsong då och då.
Men man vill ju va vid liv när stjärna Nr3 ska sys fast på matchtröjan.
Jaja, nu är denna säsong över och man längtar redan till nästa.

Så klart! Får hoppas ni har en skitsäsong nästa år då så Lennart kommer hem till Solna.
Så är det, man längtar redan.

Permalänk
Medlem

Ni som är gnagare. Hur tror ni att ni kommer hantera Europa (förutsatt att det kvalas in) och Allsvenskan? Känns inte som att det finns bredd att tillgå.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av norrgrd:

Ni som är gnagare. Hur tror ni att ni kommer hantera Europa (förutsatt att det kvalas in) och Allsvenskan? Känns inte som att det finns bredd att tillgå.

Det kommer bli en ordentlig jäkla utmaning med tanke på att vi har typ två dammråttor på bankkontot.
Det har ju påbörjats ett ganska stort paket för att spara in kostnader där stabsfolk har fått gå samtidigt som det har ersatts vissa funktioner med nya som är mer optimala för den strategi vi har.

En del smärtsamma beslut har behövts tas med bland annat Milos avsked och jag skulle räkna med att fler stora löneposter behöver tas bort. Därtill behöver vi värva smart och effektivt för att ha försäljningspotential, samt konkurrenskraft nog för att hålla igång. Det kommer bli svårt som fasiken. Personligen ser jag helst att vi satsar på att i första hand kvalar in i år och sedan fokuserar fullt på allsvenskan för att säkra en plats till nästa år. Blir allsvenskan lidande pga europa försvinner en återkommande inkomstkälla som är av enorm vikt för att bygga framgång över tid.

Malmös framgångar stavas ju till stor del extremt smarta satsningar, tålamod och återkommande europaspel. Visst är vi lidande av att ha två stora konkurrenter i samma stad vilket gör vikten av en akademi i toppklass ännu mer viktigt för att få fram stora försäljningar.

Men men det är mäktiga gnaget vi snackar om och tålamod är inte vår starka sida.