Snabbkoll: Är din klocka smart?

Permalänk
Medlem

Nej, iofs digital och mäter puls och skit, men knappast smart, kostade 199 kr xD

Permalänk
Medlem

Aldrig ägt en klocka, alltid använt telefon även när jag vad yngre, innan jag hade telefon så sket man i vad klockan var, man gick hem när det blev mörkt ute. Vill inte ha något som hänger på armen.

Permalänk
Medlem

Har en gammal analog klocka som är över 10 år gammal. Batteriet går inte, och även efter byte så går den kanske i en vecka. Den fungerar endast som accessoar för utekvällar, därav valde jag att svara "äger ingen". Gillar generellt inte att ha saker runt armarna, och som andra redan sagt: Telefonen har ju klocka i sig.

Permalänk
Medlem

Klocka ?????

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Här är en totalt vild idé - tänk om man äger både en smart och analog klocka?!

Yeez..., det är så wild and crazy så det kan vi nästan inte greppa rent mentalt.

Permalänk
Medlem

Jag har klockor av olika slag.
Men oavsett vilken typ av klocka det är så slutar det alltid på samma sätt. Att jag inte har en klocka på armen.
Tycker det överlag är oskönt att ha något på armen helt enkelt.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Kör med en Garmin venu Sq 2. Funkar bra för tracking av träning av olika slag

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Min klocka är automatisk, det tycker jag är rätt smart. Men det är ju ingen "smart" klocka

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Visar den tiden och sitter runt handleden? Då är det en klocka.
Sen att den huvudsakligen är använt för annat skulle inte jag säga diskvalificerar den som en klocka.

Tänkte mer på att den inte är rund eller så stor som en klocka normalt sett är

Skrivet av Megacrash:

Vem fan använder armbandsklocka nuförtiden, "you guys not have phones??"

Jo då, men när man är i bullrig miljö märker man enklare att man får notis eller samtal via klockan

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Kör en TicWatch Pro 3 Ultra GPS. Den har allt jag behöver, och en hög till av möjligheter! Mycket "klocka" för $$..

Visa signatur

AMD 955BE @ 3,6ghz. MSI 790FX GD70. 6gb OCZ platinum. OS OCZ-VERTEX ATA Device SSD. 500gb WD black. Zalman 750w. R9 390 Vapor x.

I7 6700K. Noctua NH-U9B SE2. Gigabyte Z170 Gaming K3. Samsung Evo 500gb. Seagate Desktop SSHD 2TB 7200rpm 64MB. Kingston HyperX 32GB. Corsair RM750x. Vega 64 Nitro.

Ryzen 7 5800X. PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate, Phanteks Revolt. Pro 1000W. Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB. be quiet! Pure Rock 2.Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX. Win 11

Permalänk
Medlem

Alla armbandsur är dumma, jag vill inte ha en svettboja på armen, klocka har jag på mobiltelefonen om det inte finns en på en vägg eller kyrka i krokarna.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem

Hade en Apple Watch tidigare. Men jag störde mig otroligt mycket på att man behövde ladda den. Vill kunna ha den på så helst 24h om dygnet och även tracka min sömn. Men ja, prylar behöver ju batteri.. Så jag gjorde mig till slut av med den och köpte en mekanisk istället.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

"Morgonsoffan"s humorinslag 'Vad är klockan?', med Johan Glans, Petra Mede och David Batra är rätt kul.
Ber om ursäkt för detta offtopicinlägg. Humorbevandrade får kolla upp på youtube med egenpåhittat bevåg.

Visa signatur

Gapar ofta efter galen fågel i fel tunna.

Permalänk
Medlem

Enligt min definition av smart finns det inga "smarta" klockor eftersom man måste uppvisa intelligens för att var smart. Därmed är inte ens de mesta avancarade AI:erna vi har smarta eftersom de inte uppvisar någon form av medvetande.

Permalänk
Medlem

Nja. Men den visar både veckodag och datum!

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Min telefon är min klocka. Och telefonen är smart.

Är då min klocka smart?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Tycker armbandsur är något som är mer "fashion" över användbarhet, men det är bara en personlig åsikt.

Använder själv en automatisk Seiko Presage.

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Vilken har du på armen då? För det är det som pollen frågar

Eller kör du med två samtidigt?

Eftersom jag skiftar mellan dem så är det dag till dag, oavsett är det irrelevant i sammanhanget när det ånyo är en poll som kommer ge felaktiga resultat.

Skrivet av Dunde:

Yeez..., det är så wild and crazy så det kan vi nästan inte greppa rent mentalt.

Eller hur! 💩🤡

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Självklart har man en smart klocka, Apple watch! 👍

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Hade en Apple Watch tidigare. Men jag störde mig otroligt mycket på att man behövde ladda den. Vill kunna ha den på så helst 24h om dygnet och även tracka min sömn. Men ja, prylar behöver ju batteri.. Så jag gjorde mig till slut av med den och köpte en mekanisk istället.

Så du gick från en klocka som du behövde ladda till en klocka som du behöver dra upp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helllodar:

Tycker armbandsur är något som är mer "fashion" över användbarhet, men det är bara en personlig åsikt.

Använder själv en automatisk Seiko Presage.

Jag är tvärtom, har endast klocka som en "quality-of-life" grej som underlättar vardagen med Google Pay nfc betalning, aviseringar direkt på klockan (behöver ej sträcka efter telefonen i byxfickan osv), media spelare när man löper och hälso tracker osv

Förstår inte vitsen med dyra flashiga klockor, min TicWatch Pro 3 Ultra är ful som stryk men hade bra batteritid (laddar var 3-4:e dag) så därav valet, funktion över design alla dar i vecka.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk
Medlem

Den enda klockan jag har är den i telefonen.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

Den är överklockad.

Permalänk
Medlem

Haft smartklocka ett par år och köpte apple watch ultra när den släpptes, dock åkte den av för ett halvår sedan då jag störde mig mer och mer på alla notifikationer som kom i tid och otid som blev ett störningsmoment när man satt och jobbade.
Numera är det en traditionell analog klocka som sitter på handleden, senaste inköpet blev en Victorinox i.n.o.x Chrono.

Visa signatur

ASUS ROG Strix 550-I | Ryzen 5 5600x | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | WD m.2 1tb | Samsung M.2 500GB | Corsair SF750 750W | 2x16GB Corsair Vengeance LPX | EVGA Supernova G2 750W | Predator Ultrawide 34" 1440p | Coolermaster NR200P White

Permalänk
Medlem

Nej ingen smartklocka tycker 99% av dom är fula.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A GPU: XFX AMD Radeon RX 6750 XT Core Gaming Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: NZXT C750 750W v2Hd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem

Har en Samsung Galaxy Watch 6 44mm

Nöjd med den men batteritiden är riktigt dålig.
Sen önskar jag att man kunde stänga av massa onödiga saker. Tror jag hade fått bättre batteritid ifall jag bara hade media kontroll och klocka på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbz84:

Haft smartklocka ett par år och köpte apple watch ultra när den släpptes, dock åkte den av för ett halvår sedan då jag störde mig mer och mer på alla notifikationer som kom i tid och otid som blev ett störningsmoment när man satt och jobbade.

Det känns lite märkligt att störa sig på något som är så enkelt att åtgärda kan jag tycka. Stäng av alla notiser som du inte vill ha till klockan så slipper du bli störd.

Permalänk
Medlem

Första klockan på 20 år blev smart

Har inget behov av att veta vad klockan är så en vanlig klocka har ingen funktion då jag inte prioriterar mode-accessoarer.

Däremot är en smartwatch trevlig. Pulsmätare, tyst alarm på morgonen, apple pay utan att ta upp telefonen, påminnelse direkt på handleden för det man väljer att ha där är nice (betydligt mer diskret att slänga ett öga på klockan än att ta upp telefonen och kollar), lyssna på musik utan att ha telefonen med sig - bara airpods + watch.

Om jag inte skulle ha en smartwatch så skulle jag vilja ha en annan lika smidig enhet för sådant som ovan. Riktigt riktigt lätta glasögon kanske men det är ju meckigt.

Skrivet av robbz84:

Numera är det en traditionell analog klocka som sitter på handleden, senaste inköpet blev en Victorinox i.n.o.x Chrono.

Du funderade inte på att bara stänga av notifications? Sätt den i don't disturb mode så går ingen notifiering igenom men du kan själv använda all funktionalitet om du inte pallar stänga av olika appar.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem

Det finns som jag ser det endast 2 anledningar till att ha en smartklocka :

1. Rör sig i en miljö där det är svårt att komma åt telefonen men samtidigt behöver vissa uppdateringar från nätet
2. Använder klockan som ett viktig del av träning

Jag gör inget av det så jag nöjer mig med soldriven dum(även om den synkar tid) klocka som aldrig behöver laddas eller bytas batteri på och som tål extremt mycket stryk inkl vatten.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Det känns lite märkligt att störa sig på något som är så enkelt att åtgärda kan jag tycka. Stäng av alla notiser som du inte vill ha till klockan så slipper du bli störd.

Är inte själva grund iden med en smartklocka att det ska komma notiser?
Jag upplever det själv när man står och pratar med en kollega eller bekant att man i tid och otid kollar till klockan så snart det kommer en notis, ett otyg om du frågar mig.
Notiserna stängde jag av en efter en och tillslut blev det mer eller mindre bara en digital klocka och då finns det betydligt snyggare alternativ att hänga runt handleden än en smartklocka.

Visa signatur

ASUS ROG Strix 550-I | Ryzen 5 5600x | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | WD m.2 1tb | Samsung M.2 500GB | Corsair SF750 750W | 2x16GB Corsair Vengeance LPX | EVGA Supernova G2 750W | Predator Ultrawide 34" 1440p | Coolermaster NR200P White