Övriga Fynd – Diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

Leverans uppskjuten tills imorgon, frågan är ju om dom kan stoppa Airmee, verkar ju omöjligt när man beställt fel och kontaktar Amazon, återkommer imorgon 😅

<Uppladdad bildlänk>

Vet inte om Amazon har den befogenheten men vissa företag har den befogenheten om leveransen avbokas/annulleras under transporttiden så kan företaget dirigera om paketet direkt hos Postnord/DHL/etc. så kommer paketet tillbaka till deras lager.

Har stött på det två ggr hos andra företag när jag har avbeställt men företagets handläggning är långsammare än deras lager.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Jag tror jag hade en j-a röta med Meater-termometrarna. Min stod som "Arriving Sunday" på dagen igår men fortfarande bara som ordered, nu på morgonen står det dispatched from Courier Facility och den har ett Airmee-tracking-ID och arriving Friday.

...så vi får väl se om de dyker upp.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem

Mina har också skickats - blev försenade tidigare och förväntas anlända imorgon - inget mail om felsatt pris eller så heller eller under cancelled orders.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

Ni hade tur. Beställde en för att kunna fixa till sonens mat pga hans diabetes. Men den blev cancelled direkt.
Jag är ju totalt tafatt i köket så🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Ni hade tur. Beställde en för att kunna fixa till sonens mat pga hans diabetes. Men den blev cancelled direkt.
Jag är ju totalt tafatt i köket så🤣

Lite OT, men hur hjälper en termometer dig med mat för diabetes, tänker du dig att grilla mer? Skulle varmt rekommendera sous vide, ångkokare eller airfryer om du känner dig tafatt i köket och behöver enkla sätt att tillaga grönsaker och kött med mindre tillsatt fett och minska snabba kolhydrater annars. (Airfryer var det ju ett tips om i tråden bara för nån dag sedan för att vara on topic igen. )

Visa signatur

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av Henrico:

Jag tror jag hade en j-a röta med Meater-termometrarna. Min stod som "Arriving Sunday" på dagen igår men fortfarande bara som ordered, nu på morgonen står det dispatched from Courier Facility och den har ett Airmee-tracking-ID och arriving Friday.

...så vi får väl se om de dyker upp.

Skrivet av Toss3:

Mina har också skickats - blev försenade tidigare och förväntas anlända imorgon - inget mail om felsatt pris eller så heller eller under cancelled orders.

Ni som faktiskt fått era skickade, när la ni er beställning? Och betalade ni extra för prioriterad leverans?

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Ni som faktiskt fått era skickade, när la ni er beställning? Och betalade ni extra för prioriterad leverans?

Beställde 26/8, Prime och valde hemleverans med Airmee.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Jag beställde 29 aug, har prime och leverans till ombud.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av frizzy10:

Jag beställde 29 aug, har prime och leverans till ombud.

Åhfan. Beställde också 29 Aug, utan prime. Så var väl där det sket sig. Fick nämligen min beställning annullerad

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Åhfan. Beställde också 29 Aug, utan prime. Så var väl där det sket sig. Fick nämligen min beställning annullerad

Jag och flera andra beställde den 29 augusti med Prime och har fått beställningen annullerad så inte bara det som påverkat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Kör Amazon Prime och beställde 29e augusti.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

Beställde 29e, ej Prime, den är skickad och ska komma på torsdag!

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av svintooo:

Beställde 29e, ej Prime, den är skickad och ska komma på torsdag!

Intressant. Vilken tid la du din beställning?

Edit: Är det någon som har beställt en enda som fått sin order annullerad? Ser flera i ett annat forum som fått leverans på beställning av 1st, men beställningar som gjorts direkt efter på flera har annullerats.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Edit: Är det någon som har beställt en enda som fått sin order annullerad? Ser flera i ett annat forum som fått leverans på beställning av 1st, men beställningar som gjorts direkt efter på flera har annullerats.

22:30 fick jag orderbekräftelsen.

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av svintooo:

22:30 fick jag orderbekräftelsen.

Beställde du en, eller flera?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Beställde du en, eller flera?

Sorry, skulle såklart skrivit det. Jag beställde bara en. Så din tes kanske håller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Lite OT, men hur hjälper en termometer dig med mat för diabetes, tänker du dig att grilla mer? Skulle varmt rekommendera sous vide, ångkokare eller airfryer om du känner dig tafatt i köket och behöver enkla sätt att tillaga grönsaker och kött med mindre tillsatt fett och minska snabba kolhydrater annars. (Airfryer var det ju ett tips om i tråden bara för nån dag sedan för att vara on topic igen. )

Nä är mer temperatur osv på hans lax och såna saker när vi äter sånt som vi vet att hans blodsocker skjuter i höjden snabbt efteråt. Så kan säga att han har lite specialkost för att hålla sockret någorlunda bra. Men då jag typ aldrig gör såna saker utan det är hans mamma som brukar så är en sån sak bra ha för min del då jag är skitdålig på matlagning

Permalänk
Medlem

En (1) beställd, makulerades tyvärr.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Beställde som sagt en den 25 augusti och blev
annullerad (eller ja ordern försvann som det brukar vara på amazon). Är prime och valde leverans till mitt ombud. Så kanske är airmee som gör att vissa får den eller är det ren slump.

Skrivet av Potatissallad:

Beställde en den 25 augusti. Inte hänt nått. Säkert väldigt många som beställt då priset legat på 85 kr ett bra tag nu så kommer nog inte skickas nått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potatissallad:

Beställde som sagt en den 25 augusti och blev
annullerad (eller ja ordern försvann som det brukar vara på amazon). Är prime och valde leverans till mitt ombud. Så kanske är airmee som gör att vissa får den eller är det ren slump.

Japp, skulle inte förvåna mig att det är så enkelt att de skiljer i hur de packar/samfraktar för olika typer av leveranspartners vilket gör att den diffar på timmar/dagar...

Känns som lite leveransroulette med Amazon ibland.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Jag beställda en den 25:e. Prime, hemleverans.
Sen den 30:e såg jag tipset igen och tänkte att jag nog aldrig fick lagt den där beställningen. Så beställda en (igen).
Kollade mina ordrar igår och hade då två.
Idag är båda borta.

Permalänk
Medlem

Jag la en order på två stycken 29e augusti 22.33, har prime, dom dök upp ikväll efter att ha blivit uppskjutna av Airmee sen i söndags av oklar anledning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

Jag la en order på två stycken 29e augusti 22.33, har prime, dom dök upp ikväll efter att ha blivit uppskjutna av Airmee sen i söndags av oklar anledning

Väldigt märkligt, la till 3 st kring 21:18 29/8 med Prime/Airmee men fick leveransdatum 14/9 som sagt.

Permalänk
Skrivet av Moseby:

Beställde en styck kl.11:24 fredagen den 30 augusti. Annullerad order kl.17:45 måndagen den 2 september.

Permalänk
Medlem

Kan vi bara acceptera att några fick sina termometrar och några inte? Alternativet är kanske en egen tråd om det skall fortsätta spekuleras och diskuteras?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Kan vi bara acceptera att några fick sina termometrar och några inte? Alternativet är kanske en egen tråd om det skall fortsätta spekuleras och diskuteras?

Håller med. Nya termometclockers det här. / tjurgubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Skrivet av Viktorph:

Håller med. Nya termometclockers det här. / tjurgubbe

Finns ju den här klassiska tråden man kan väcka till liv om man är trött på skiten:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1671886-samlingstrad-a...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem

Mina fem dök precis upp 👍🏻

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Toss3:

https://i.imgur.com/QZbq3IG.jpeg

Mina fem dök precis upp 👍🏻

(Inte saltig för att min avbokades.)