Följ med när Apple visar upp Iphone 16 ikväll

Permalänk
Medlem

För egen del lutar det åt en 16 Pro, framförallt den förbättrade kameran jämfört med min nuvarande 14 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

För egen del lutar det åt en 16 Pro, framförallt den förbättrade kameran jämfört med min nuvarande 14 Pro.

Du kommer knappt märka någon skillnad.

F.ö. är det synd att vi inte har samma trade-in värden som de verkar få i USA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Most disappointing Apple Event yet!

Utveckla gärna. Tyckte det var en bra blandning av nyheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

De enda verkligt nya var action button, som det känns att de la till för de inte hade några riktiga hårdvaru nyheter.

Knappen en kopia av Sonys kamera-knapp som hängt med sedan X10 Mini.

Action button är den som ersätter switchen för ljud av eller på. Men som jag förstod det går att ha det som knapp till vad man vill och som kan vara olika saker olika tider på dygnet.
Den dedikerade kamera knappen som är det nya är väl enkelt förklarat en ”Sony”-knapp på steroider med vad det såg ut som fler funktioner.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Du kommer knappt märka någon skillnad.

Skillnaderna är givetvis inte natt och dag men t ex så kommer jag att uppskatta 5x zoom på 16 Pro. Om sedan skillnaderna motiverar priset är något helt annat och inte riktigt relevant för någon annan än den som köper tycker jag.

Permalänk
Medlem

Hur blir detta spelmässigt då? Är det värt med en Pro Max för spel och sportsändningar? Kan den rent av ersätta iPad Pro 11 tum eller är den för liten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

De enda verkligt nya var action button, som det känns att de la till för de inte hade några riktiga hårdvaru nyheter.

Knappen en kopia av Sonys kamera-knapp som hängt med sedan X10 Mini.

Action button är inte en nyhet, den finns på Pro/Pro Max av 15 generationen, nytt att den återfinns på icke Pro dock.

Kameraknappen, nej det är inget nytt, men som vanligt när Apple "kopierar" andras funktioner så gör dem det med sin egna stil och, enligt mitt tycke, med betydligt fler och väl genomtänkta funktioner än vad konkurrensen gjorde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Action button är den som ersätter switchen för ljud av eller på. Men som jag förstod det går att ha det som knapp till vad man vill och som kan vara olika saker olika tider på dygnet.
Den dedikerade kamera knappen som är det nya är väl enkelt förklarat en ”Sony”-knapp på steroider med vad det såg ut som fler funktioner.

Nja, såg ut som att det är en helt ny.

Sony-knappen har redan för 8-10 år sedan uppdateras med föer funktioner av andra androidtillverkare när det var vanligt med fingeravtrycksläsare på sidan av telefonen.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Nja, såg ut som att det är en helt ny.

Sony-knappen har redan för 8-10 år sedan uppdateras med föer funktioner av andra androidtillverkare när det var vanligt med fingeravtrycksläsare på sidan av telefonen.

Vilka andra har kört med dedikerad kamera knapp? Och vad för funktioner har de haft? Trodde det bara var Sony som kört med det

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

Utveckla gärna. Tyckte det var en bra blandning av nyheter.

Saknade främst SE-varianter av Apple Watch samt iPhone.

Sen var väl vanliga iPhone 16 en trevlig uppdatering med 48MP-kamera som får den närma sig iPhone 15 Pro. Även kul med lite ny design igen.

Dock så kändes inte iPhone 16 Pro inte lika imponerande. Hade väl helt enkelt hoppats på mer!

Sitter med iPhone 15 Pro 256GB idag och min sambo har en iPhone 13 Pro. Var inställd på en 16 Pro till henne innan eventet, men nu är jag mer tveksam.

Kanske ändrar mig efter att ha klämt och känt på den i verkligheten!

Hur som helst så kommer iOS 18 att installeras direkt

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är bra att Apple satsar på saker som kanske inte gemene man lägger märke till direkt när man läser specifikationerna men som ändå kan bättra på användarupplevelsen rejält. Bättre värmeavledning i chassit är en bra grej till exempel. Inte så kul när mobilen överhettar lätt och ljusstyrkan går ner. Även att man väljer att satsa på batterier av bättre kvalitet.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Två iPhone SE har tillkännagivits i mars och en i april. Vi får vänta tills runt mars 2025 för en ny iPhone SE.

Låter ju intressant. Men hittar inget vid snabb Googling. Vad har jag missat - var tillkännagavs dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexCooper:

Låter ju intressant. Men hittar inget vid snabb Googling. Vad har jag missat - var tillkännagavs dem?

Jag tror att det var via pressrelease.

https://www.apple.com/newsroom/2020/04/iphone-se-a-powerful-n...

https://www.apple.com/newsroom/2022/03/apple-announces-the-ne...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexCooper:

Vad jag sett så är den ungefär lika stor som iPhone 16 och väger aningens mindre. Känns märkligt. Man vill ju ha en liten lätt telefon…

Permalänk

Jag trodde du menade att ny(a) SE-modell(er) tillkännagivits detta år, och komma 2025. Länkarna går till två tidigare modeller.

Två iPhone SE har tillkännagivits i mars och en i april. Vi får vänta tills runt mars 2025 för en ny iPhone SE.