Logitech släpper uppföljare till populära G915

Permalänk
Melding Plague

Logitech släpper uppföljare till populära G915

Lilla julafton för e-sportare när Logitechs gamingdivision visade uppföljare till uppskattade tangentbordet G915 och nya tangentbord och möss i G Pro-serien.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Logitech, zzzzzz.

Permalänk
Medlem

Pro 2 Lightspeed skulle vara kul testa, har kört Steelseries ett tag nu...men prislappen avskräcker tyvärr.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Den enda produkten jag vill ha från Logitech är den enda produkten de verkar vägra att göra. Jag vill ha en Powerplay platta som inte är så liten, typ 50x50cm eller nått sånt så man även kan använd andra musmattor.

De släppte 1 variant för 100 år sen och inget nytt sedan dess???

Permalänk
Medlem

Synd att de inte visade upp någon MMO mus

Permalänk
Medlem

2.5 för en mus och 2.5 för ett tangentbord ?

Jag lägger de pengarna på GPU istället...

Edit

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Den enda produkten jag vill ha från Logitech är den enda produkten de verkar vägra att göra. Jag vill ha en Powerplay platta som inte är så liten, typ 50x50cm eller nått sånt så man även kan använd andra musmattor.

De släppte 1 variant för 100 år sen och inget nytt sedan dess???

Håller med haft min powerplay sen den kom ut beställde direkt från logitech då jag länge kört trådlösa möss men var så trött på att plugga in för att ladda hela tiden. Bättre batteritid nu iofs men skönt att inte behöva tänka på det då musen konstant har 80-85% laddning.

Men en större powerplay med usb-c och stöd för möss med högre polling rate än 1khz vore nice.

Har min powerplay under en xxl mus matta. Man får dock ha en till lite tunnare musmatta under för att få till det lite bättre.
Om man inte vill försöka skära ut ett hål för powerplay mattan förståss

Visa signatur

CPU: i9 13900kf MB: Strix z790-F RAM: 32GB Dominator Platinum RGB 6400cl36
GPU: RTX 4090 Suprim X Main Display: MSI Optix MAG281URF
SSD: Samsung 980 Pro & 990 Pro 1TB, WD SN850X 2TB, Kingston KC3000 4TB
Cooler: h150i Elite LCD PSU:AX1200i Case: Phanteks P600S TG
Peripherals: Logitech G915, Superlight 2 DEX, Pro X Wireless, Powerplay

Permalänk
Medlem

Jag har Logitech G915 TKL tangentbordet och är jättenöjd!

Men efter att ha läst uppdateringarna i artikeln och specifikationer på deras Logitechs hemsida, så får jag känslan av nylansering. Vi tar en befintlig populär produkt, uppdaterar tangenterna lite, ger den usb-c (gamla har micro-usb) och sätter X i namnet. Vips så har vi lanserat en ny produkt och kan hålla uppe marginalerna för nypris och utvecklingskostnaden är redan tagen.

Nej, jag undrar om uppdateringen kommer för usb-c och EU:s nya regelverk om kontaktdon och laddning som börjar gälla. Så passar man på att nylansera produkter samtidigt. Men vad vet jag, säg gärna emot mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acherry:

Men efter att ha läst uppdateringarna i artikeln och specifikationer på deras Logitechs hemsida, så får jag känslan av nylansering. Vi tar en befintlig populär produkt, uppdaterar tangenterna lite, ger den usb-c (gamla har micro-usb) och sätter X i namnet. Vips så har vi lanserat en ny produkt och kan hålla uppe marginalerna för nypris och utvecklingskostnaden är redan tagen.

Nej, jag undrar om uppdateringen kommer för usb-c och EU:s nya regelverk om kontaktdon och laddning som börjar gälla. Så passar man på att nylansera produkter samtidigt. Men vad vet jag, säg gärna emot mig.

Jag gillade G915 TKL tills en tangent gick sönder (saxlyft-konstruktionen som gav sig på vänster shift iirc). Aldrig hänt mina mekaniska tangentbord med normala switchar. Inte den mest premium skrivkänslan, men skönt att både lira och skriva på överlag!

Om det släpper ett nytt likadant med USB-C och vettigare switchar/keycap-hållare så hatar jag inte tanken på't. Även om det är osannolikt just nu då mitt Wooting 80HE fraktas av Postnord i skrivande stund.

Permalänk
Snusfri

Undras om det kommer en uppdaterad version av den bästa musen någonsin, MX Master (1/2/3/3s).
Skulle gärna se i lite roligare färger som typ rosa, vit, blå, orange osv, vet att Logitech kan det och släpper möss i roliga färger men tyvärr inte MX Master serien (ännu).

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av thadriem:

Jag gillade G915 TKL tills en tangent gick sönder (saxlyft-konstruktionen som gav sig på vänster shift iirc). Aldrig hänt mina mekaniska tangentbord med normala switchar. Inte den mest premium skrivkänslan, men skönt att både lira och skriva på överlag!

Om det släpper ett nytt likadant med USB-C och vettigare switchar/keycap-hållare så hatar jag inte tanken på't. Även om det är osannolikt just nu då mitt Wooting 80HE fraktas av Postnord i skrivande stund.

Jag är helt för uppdateringar och tekniska förbättringar

Jag älskar själv mitt G915 TKL tangentbord som fungerar felfritt och just usb-c är det enda som jag har saknat. Jag har bara två produkter kvar hemma som använder micro-usb för laddning, tangentbordet som sagt, och mina trådlösa hörlurar Steelseries Arctic 7. Det är tämligen ett i-lands problem att behöva ta fram micro-usb sladden och börja fippla vid laddning haha, så uppdateringen är välkommen!

Permalänk
Medlem

Pro 2 Lightspeed har väl funnits i över ett år?

Visa signatur

Core i9 12900K | RTX 3090 FE | Odyssey G80SD |

Permalänk
Skrivet av RekiN:

Det va en ny version som var anpassad för högerhänta.

Visa signatur

Asus P5W-DH Deluxe (1707 BIOS, rev 1.04G), Conroe E6600 L632A604 @ 400x8 - BIOS vCore 1.43, Corsair TWIN2x2048-6400C4D Dominator, Geforce 8800GTS, Tagan EasyConnect 530W, Seagate Barracuda 120 GB (for OS's), Samsung 400 GB (data), NEC 3550A DVD, Noctua NH-U12, Antec P182B. WD Raptor 74/150 GB (for OS's) Ska inhandlas[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Den som kom förut var Superlight 2, det här är Lightspeed som ser ut at vara en ny G Pro som har knappar på båda sidorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Undras om det kommer en uppdaterad version av den bästa musen någonsin, MX Master (1/2/3/3s).
Skulle gärna se i lite roligare färger som typ rosa, vit, blå, orange osv, vet att Logitech kan det och släpper möss i roliga färger men tyvärr inte MX Master serien (ännu).

Hade varit nice med en modell som inte vägde som en tegelsten. Älskar min 3s och har haft 1, 2 också, men de är verkligen sjukt tunga.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Synd att de inte visade upp någon MMO mus

https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datortillbeh...

Denna släpps ju snart. Har Logitech haft mmo-möss? Känns som en ganska liten målgrupp idag.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

2.5 för en mus och 2.5 för ett tangentbord ?

Jag lägger dem pengarna på GPU istället...

Du menar de pengarna…

Blir lite väl mycket med både tangentbord och mus för den summan, ja. Måste vara riktigt bra grejer för att det ska kännas värt det. Får väl invänta lite recensioner och se.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Denna släpps ju snart. Har Logitech haft mmo-möss? Känns som en ganska liten målgrupp idag.

G600-serien var väl det? Verkar dock som att de slutat tillverka dem. G602 har jag för mig var ganska omtyckt, men den senaste modellen i serien (G604) verkar ha upphört sedan något år tillbaka utan någon ny modell som ersätter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

WoW går bättre än någonsin så visst kan de få en hel del köpare

Permalänk
Medlem

Synd att de inte tog bort makro-knapparna på vänstersidan av de tangentborden. Hatar när det finns en ytterligare rad där. Det är egentligen det enda jag inte gillar med originalet. TKL-versionen saknar ju dessa, men jag vill ha en numpad.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Vad är det för belysning i chassit?

Permalänk
Medlem

De verkar köra en rea på en del av de befintliga modellerna på sin egen butik, däribland G915, G915 TKL och G815. Gillar man Tactile finns det bättre priser i de vanliga butikerna just nu, men gillar man Clicky så är Logitechs butik billigast ser det ut som.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Över 2000kr för lite kringutrustning? Nej tack, inte är mina pengar så lite värda

Permalänk

Var rätt sugen på G915 X tills jag såg priset. Herrejösses 😂

Permalänk
Medlem

G915 X såg bra ut tills man såg G tangenterna på vänster sida. Där gick det bort!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Produkterna såg väl helt okej ut, jag behöver en ny mus men min budget ligger runt 700kr sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

WoW går bättre än någonsin så visst kan de få en hel del köpare

Tvek på det, jag har spelat WoW i 20 år och min b.net lista är tom på retail spelare, har 2 gamla vänner som lirar lite SoD och de få minuterna om dagen jag orkar spela känns det tomt även om jag spelar alliance på Ravencrest som är high pop med typ 90% alliance.

TWW känns som dragonflight s5 med lite samma samma som vi i någon form sett sen legion nu och alla irriterande system från DF är kvar som embellishments, grindiga professions deluxe och rankade crafting material.

Känns inte som rätt tillfälle att satsa på en mmo mus alls, men kanske är något stort spel på gång?

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Tvek på det, jag har spelat WoW i 20 år och min b.net lista är tom på retail spelare, har 2 gamla vänner som lirar lite SoD och de få minuterna om dagen jag orkar spela känns det tomt även om jag spelar alliance på Ravencrest som är high pop med typ 90% alliance.

TWW känns som dragonflight s5 med lite samma samma som vi i någon form sett sen legion nu och alla irriterande system från DF är kvar som embellishments, grindiga professions deluxe och rankade crafting material.

Känns inte som rätt tillfälle att satsa på en mmo mus alls, men kanske är något stort spel på gång?

Dom har ju 60% mer subscriptions än vad Dragonflight som peak under sin livstid så det om något säger ju att folk är MMO sugna. Att WW är samma som Dragonflight är lite som en oseriös take , storyn är kortare men betydligt mer seriös än Disney placebo som Dragonflight var.

Självklart ska det satsas på MMO möss finns ju 90 pro varianter att välja emellan för FPS spelare så förstår inte varför utbuded till MMO skulle vara tillräckligt när det finns typ 4 MMO musar i jämförelse

Permalänk
Medlem

Ingen ny g cloud =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Dom har ju 60% mer subscriptions än vad Dragonflight som peak under sin livstid så det om något säger ju att folk är MMO sugna. Att WW är samma som Dragonflight är lite som en oseriös take , storyn är kortare men betydligt mer seriös än Disney placebo som Dragonflight var.

Självklart ska det satsas på MMO möss finns ju 90 pro varianter att välja emellan för FPS spelare så förstår inte varför utbuded till MMO skulle vara tillräckligt när det finns typ 4 MMO musar i jämförelse

Mer subs säger inte mycket, köer till servrarna brukar vara ett tecken på många spelare och det har inte upplevts, jag är subbad till juni 2025 men spelar absolut inte aktivt längre, blir lite under 20 års jubileumet.

Trådlös MMO mus för en lägre prislapp utan RGB och massa funktioner saknade jag förr när jag lirade mycket med 6+ knappar på sidan.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.