Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Nutid? Betyder det Ukrainakriget? Men gissar att de inte vågar spel om det.

Jag älskade Bad Company 2 på 360 inkl Vietnam expansionen. BF3 var ok men gillade inte ändringarna. Sedan dess har jag inte spelat knappt.

Inget gav samma känsla som BC2. Gillade klasserna där och att husen kunde raseras med artellery och var inga flygplan som jag minns det. Tror det var helikopter bara.

Exakt mina tankar… hade varit ’kul’ att poppa lite ryssar i Krim, men gissar att de inte skulle våga ha Sevastopol som karta, eller för den delen Gaza City 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av FierceBrosnan:

Settingen var aldrig problemet med 2042 om du frågar mig. Problemet var att spelet inte kom igång förrän s02 och på riktigt efter s04 när alla katastrof release maps var fixade. Skönt att det inte är ww2 iaf. Attbde går ut o säger att det är deras satsogaste BR hittills gör mig mer orolig än taggad. Bf4 och framåt har ju fungerat sådär första 2 veckorna efter release, ibland har det tagit längre tid än så.

Men jag vill att det ska bli bra för ingen annan har knäckt BF i all out warfare med vehicles.

Dem säger i EA Investors Day att EA har spelat nya Battlefield i drygt 1 år redan, dem spelar och testar varje vecka med. Början på nästa år så kommer det att släppas "community program". Hoppas det blir likt CTE som till Battlefield 4.

Permalänk
Medlem

Så länge de håller all futuristisk dynga borta är jag intresserad. Hur de ska hantera alla fuskare vet jag inte. Var det inte ett AI baserat anti-cheat program på gång som tydligen ska funka sjukt bra?

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Haha, ja, det blev en nitlott den här gången. Jag tror att min förbeställning kostade 1100kr för att få spela lite tidigare. Jag har spelat totalt 67 timmar, och det är det sämsta Battlefield-spelet sedan BF2142. Jag kommer definitivt att vänta med att köpa det här spelet.

Woah! Shittalking 2142 som ändå hade det fetaste gaming modet - Titan!

Men 2042 var dogshit all the way, minst pang för pengarna någonsin.

Permalänk

Inte länkat hittills, men kommit mer info

https://www.youtube.com/watch?v=ZPa5DGUpsHk

Permalänk
Medlem

Se nu till att ha minne hur det gick förra gången

Det ska till väldigt mycket innan jag släpper in DICE i mitt hus igen, förra var verkligen att skita på sina fans...

Skrivet av tjobbo:

Haha, ja, det blev en nitlott den här gången. Jag tror att min förbeställning kostade 1100kr för att få spela lite tidigare. Jag har spelat totalt 67 timmar, och det är det sämsta Battlefield-spelet sedan BF2142. Jag kommer definitivt att vänta med att köpa det här spelet.

Nu tar vi det lite passivt här, Titan i 2142 var fantastiskt men så tyckte jag ju dessutom om Vietnam (det första) så ha det med i åtanke...

Edit*
Inte ens IGN orkade ha med Vietnam i sin lista över alla Battlefieldspel...lol

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valetudo_swe:

Zampella har aldrig varit på Dice. Att han är involverad säger dock att spelet kommer bli väsentligt bättre än dom senaste BF spelen

Nä har aldrig sagt det men han har erfarenhet och varit med och skapat bra spel tidigare som medal of honor, cod 1-2, og mw2, titan fall, star wars etc så ingen färsking direkt i gemet.

OnT: Hoppa inte på hype tåget, de säger det man vill höra, gamla säljarsnacket.. När det svikit och inte lyssnat på communityn de senaste 3 spelen. hazard operations & firestorm behöver man inte ens nämna..

Kommer iaf vänta med att köpa detta bf, har inte stora förhoppningar har inte spelat mycket battlefield sedan 3/4.
Tyckte bf1 var ett helt ok spel men gillar inte köra med ironsight och ww1 & ww2 känns rätt förlegat.
Har runt 120h på bf1, 30 på battlefield 5.

Kommer inte Battlefield 2025 ha samma destruction som bfbc 2 & känsla kommer jag bli mycket besviken.

Visa signatur

RTX 5080, i9 13900k, Kingston FURY Beast DDR5 6000MHz, Seasonic 1000w, Odyssey Neo G8, Kingston KC3000

Permalänk
Medlem

Har lite små förhoppningar att de faktiskt får till det och är det i närheten av BF3 eller ännu bättre så kommer jag spela mer BF än jag gjort i 2042 som var en besvikelse på alla sätt. Dyrt och alpha version när det släpptes.

Visa signatur

| AMD 5700X3D | ASUS PRIME B550-PLUS | Corsair 32gb 3600MHz | PowerColor Radeon RX 7900 GRE Hellhound | Asus TUF 1000w | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | En HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Dem säger i EA Investors Day att EA har spelat nya Battlefield i drygt 1 år redan, dem spelar och testar varje vecka med. Början på nästa år så kommer det att släppas "community program". Hoppas det blir likt CTE som till Battlefield 4.

Jag tror på det när jag ser det. Jag vill att nästa BF ska bli bra men det är lite sista chansen för dem nu så det är på tiden att de tar franchisen på stort allvar och lägger ner tid på att hålla en viss kvalitet.

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem

Får väl hoppas att det äntligen är Bad Company 3 denna gången, men jag tvivlar, den serien verkar vara 100% död.

F.ö. skrattar högt åt alla som säger att dem inte tänker pre-ordra vi har hört den förr grabbar, eller hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

Får väl hoppas att det äntligen är Bad Company 3 denna gången, men jag tvivlar, den serien verkar vara 100% död.

F.ö. skrattar högt åt alla som säger att dem inte tänker pre-ordra vi har hört den förr grabbar, eller hur?

BC3 hade varit så sjukt najs, massvis med destruction och varför inte en expansion eller kartor som utspelar sig runt omkring Gulfkriget?

Ja den lilla klicken på Sweclockers som skriver att inte pre-order skiter nog EA fullständigt i. Lär vara en del som gör det ändå, men skriver "Don't pre-order"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

250 miljoner timmar de senaste 12 månaderna? Hur många jobbar på det egentligen lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

BC3 hade varit så sjukt najs, massvis med destruction och varför inte en expansion eller kartor som utspelar sig runt omkring Gulfkriget?

Ja eller Battlefield 2142 !! med carrier gamemode

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

250 miljoner timmar de senaste 12 månaderna? Hur många jobbar på det egentligen lol

250 miljoner spelade timmar i Battlefield serien menar dem

"Battlefield players have invested over 250 million hours in the series over the last 12 months, EA says."

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av IceKey:

250 miljoner spelade timmar i Battlefield serien menar dem

"Battlefield players have invested over 250 million hours in the series over the last 12 months, EA says."

Jävligt otydligt och klart upplagt för lite skämt:)
Just nu anser jag DICE och EA vara skit så jag kommer inte dyka ner speciellt mycket i det (än)

Permalänk
Medlem

Detta kommer bara bli mer av den gamla vanliga soppan. Battlefield-serien sedan Bad Company 2 är i något märkligt tillstånd av konstgjord andning, eller identitetskris. Många tycks önska att spelet blir som det var på den gamla goda tiden. Men utgivarna har för mycket att säga till om och produktionen är för stor för att lyckas i annat än kommersiell mening. Så serien blir mer och mer damp-Call of Duty där alla dimensioner av lagspel får backa för att istället lägga emfas på enskilda spelares poängsamling. Tryggt - och skittråkigt.

Battlefield 2 och Battlefield 2142 har i mycket åldrats väldigt dåligt. Men det som fungerar är lagspelet och fokus på rätt saker. Vilket gör att spelen ändå fungerar rätt väl att spela även idag. En begriplig grupp- och lagstruktur med fokus på att ta över och kontrollera terräng. En befälhavare med översyn, gruppledare som är kärnfigurer för att hålla ihop gruppen, och med fokus på samarbete mellan gruppmedlemmarna för att klara utmaningarna från fiendelaget. Enskilda spelare jagar såklart poäng, men utan några meningsfulla saker att låsa upp som distraherar från att kombinera poängjakten med de faktiska uppdragen i spelet.

Bad Company-serien tycks ha behandlats som ett enkelt sidouppdrag för EA, något att fylla ut ett vakuum med i väntan på en riktig satsning. Resultatet: fullträff. Kreativiteten från utvecklarna har fått leva ut sin potential med lagom stora begränsningar i form av hårdvara (med Xbox 360 och Playstation 3 som primära plattformar), översyn samt tid och budget för att hålla fokus på rätt saker.

Sedan Battlefield 3 har i princip alla Battlefield-spel varit karbonkopior stöpta i samma trötta form. Spel som ser ut som de vore kul att spela, men som bara är Call of Duty i Battlefield-skrud. Bättre blir det inte heller av det undermåliga stödet från EA, när spelen omedelbart efter lansering plågas av fuskare och som får fritt spelrum att torpedera server efter server.

Att hoppas på något vettigt från Dice och EA är ett uttryck för en institutionaliserad dårskap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

🔹 Natural disasters/events

Alltid tyckt att detta varit mer av ett irritationsmoment och något man tröttnar på efter att samma storm dragit in över kartan för sjuttioelfte gången.

Håller med. Det här är en av de riktigt dåliga aspekterna med BF2042...

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Endast spawn på squad leader är ett måste för att få tillbaka någon form av taktiskt spelform. Och Commander för det strategiska. CoD kan syssla med tanklös action.

Visa signatur

CPU: 9800X3D GPU: RTX 4080 Super Moderkort: ASUS Rog Strix B650E-F
RAM:
G.Skill 32GB DDR5 CL30 @6000Mhz Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: Corsair RM1000x SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB
Skärm:
AOC Agon AG271QG 27" G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem

I vanlig ordning så avvaktar jag lovorden från den stora pöbeln innan jag köper. Är inte sugen på att lägga dyra pengar på halvklara buggiga spel där man ska agera ofrivillig betatestare. Under tiden drar jag mina rundor i BF1942 och BF1 😁

Visa signatur

5600X | Asus A520M-A II | Samsung 1TB | 32GB 3200MHz | EVGA 1070 8GB (Musikprodd)
MBA M1 8GB 256GB (Jobb)

Permalänk
Skrivet av dagas:

Inget gav samma känsla som BC2. Gillade klasserna där och att husen kunde raseras med artellery och var inga flygplan som jag minns det. Tror det var helikopter bara.

Inget kan slå BC2. Det kom på en tid då det inte fanns så mycket liknande spel innan och man fick då köra stridsvagnar och liknande.

När jag var ung så diskutera vissa vilket spel som var bäst Simcity vs simcity 2000. Där vissa tyckte första var bättre för det var enklare mer rakt på. Samma sak kan jag se i andra spel som FPS, mer saker och funktioner i spelet kan göra spelet tråkigare.

För 20år sedan spelade jag multiplattform spel där vissa spelgrupper hade regeln 1 liv per runda. Om man joinade pågående spel var man tvungen att döda sig själv direkt.
Detta ledde till ett helt annat tänk. De flesta var superfega, dog man i spelet fick man vänta upp till 30minuter innan man fick spela igen. När alla var så fega så var det vissa som ändå vissa som utnyttjade detta och gick rakt på och därför överraskade de andra.

Med det sagt hoppas jag på att nästa Battlefeild också kommer innehålla lite taktiktänkande och inte mer bara ett fps spel där alla skjuter helt vilt.

Permalänk
Medlem

Lite mera matnyttig information har kommit

"To start, let’s focus on the core of the game. Insider Gaming understands that the game will take place somewhere between 2027 and 2030, with the campaign focused on a massive private military going up against NATO. The game will be set in various locations worldwide, including Gibraltar (as seen in the game’s first released concept art) and the USA, which is also believed to be the setting for the Battle Royale experience (tropical location)."

" But let’s cut to the chase and talk multiplayer. The aim is currently for 45 different weapons on launch, double that of what Battlefield 2042’s core multiplayer experience launched with. In addition, the goal is for around 10 multiplayer maps, putting it in line with the likes of Battlefield 1, 3, and 4."

EXCLUSIVE – New Details on The Next Battlefield Game

Permalänk
Medlem
Skrivet av fidde66:

Metro och Karkand SNÄLLA!! Och reducera sniper scope glare....

Pearl Market MÅSTE finnas. Finns inget som är skojigare i kategorin än 63 puftas och jag (med två hagelbrakare) i Pearl Market.

Permalänk
Medlem

BF2 var senaste bra Battlefield-spelet och BF 2142 det senaste som gick att spela i någon form av det vi boomers kallar klanspel, det låter väl lite för otäckt nu så "competetive" eller "e-sport"

Men favoritspelet var ju att spela modden Desert Combat till BF1942, det var otroligt vad ett gäng moddare kunde göra med det spelet, helikoptrar som fungerade bättre än de gjorde i BF2...ahhh nej nu kom jag bort mig i nostalgin.

Lär aldrig mer spela BF tyvärr helt enkelt, de här zoomer-mode grejerna de kör med orkar jag inte med. Spelar Squad ibland nu, det get mer känsla av BF för mig än BF-spelen ger nu för tiden.

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem

3:an och till viss del 4:an är enligt mig de två överlägset bästa delarna i serien och jag är glad att de utgår från dem. Hade dock tyckt det vore kul om även denna del möjliggör för 128 spelare samt remix, för den idén var ändå ball. Om de även kunde dra det liiiite mer från action till "realism" hade jag inte heller klagat. Mmm, blir nostalgisk av BF 3 i hardcore mode...

2042s största brist var "operators" som helt tog bort illusionen av av man spelade som en kugge i ett större maskineri. Att alla karaktärer dessutom talade artigt, mjukt och övertydligt PK var bara spiken i kistan. Nä, heroshooter-mekanik hör inte till BF.
Spelade någon vecka efter launch men lade snabbt ner skiten.

Visa signatur

CPU: 5600X - NH-D15S. GPU: 9070 XT
RAM: 16GB DDR4 3600MHz Cl 14-15-15-35.
Moderkort: MSI X570 Tomahawk.
Nätagg: Corsair RMX 850W

Permalänk
Medlem

BF2, 3 & 4 var najs. BF1 behöll ändå krigskänslan, gemenskapen, momentum och intensitet. Än idag spelar jag BF1. 2042 var det sämsta jag spelat på superlänge och det svängde de flesta i gänget jag lirar med vidare till CoD....

Förhoppningsvis anammar dom det som en gång varit och kanske börjar att även erbjuda BR i viss mån vid senare skede. CoD har tagit över....

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Det märktes verkligen på BF2042 att de gamla spelutvecklarna hade lämnat DICE. Projektansvaret fördelades över till nya personer och studios som löste sina deluppgifter var för sig, och pliktskyldigt tickade av de checkboxar som cheferna högre upp hade bestämt att spelet skulle innehålla. 128 spelare, check. Militärprylar, check. Mångfald, check. Mikrotransaktioner, check. Battlefield i namnet, check.

Sen slängde man ihop delarna till produkten BF2042, ett rörigt frankensteins monster utan själ eller sammanhållande spelidé om vad spelet skulle vara.

Jag fattar rent krasst ekonomiskt varför de försökte kränga in element från kassakor som Fortnite, som ärligt talat till skillnad från BF-serien, sprutar in pengar till företaget. Men, kommité-produkter som inte respekterar legacyn och som försöker tilltala alla sorters spelare slutar bara med att de inte tilltalar någon.

Sen har man, med viss framgång, i efterhand satt mindre team på att knåda om BF2042 till att faktiskt vara ett BF-spel. Jag föreslår att de börjar i den änden istället till nästa spel.

Permalänk
Medlem

Kommer inte att kasta mig över spelet, men hoppas att det blir ett "förfinat BF4" (som fortfarande är jävligt kul).

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVclocker:

Du ach skönheten Battlefield, må du komma tillbaka till gyllene tiderna.

Må så hoppas i min bara knän. <3

aldrig vart närmare en stroke än när jag läste den här kommentaren

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

BF3 var tillräckligt bra i min mening.

Om de skulle omlansera BF3 med garanterad livstids hårdvarublockning av alla fuskare skulle jag gärna betala en prenumeration.

Permalänk
Inaktiv

Efter 5 och 2042 så får inte Dice mina pengar igen.