Permalänk
Medlem

någon som varit på kinnarps outlet?

funderar på att köpa ny kinnarps kontorsstol. är det någon som varit på deras outlet butik och isåfall finns det mycket stolar till försäljning där? känns lite dumt att åka dit för att sedan komma hem tomhänt.

hade väl framförallt tänkt mig en 8000 eller 6000 stol.

Permalänk
Medlem

Har inte varit på denna outleten men en tjej som jag talade med sa att stolarna är superbra.

Jag tror att tjejen hade en vän som jobbade på Kinnarp.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem

Jag har varit där och köpt en 8000. Kostade 5000 plus 500 för huvudstöd för ett drygt år sedan om jag minns rätt - finns ett annat inlägg någonstans på Sweclockers om detta. Helt ny stol i perfekt skick, såvitt jag kan bedöma.

Nej, urvalet som finns till försäljning är kasst. Åk inte dit på vinst och förlust och tro att något du vill ha finns där. Det gjorde jag och fick åka dit igen senare. Själva lokalen är mest en oorganiserad avstjälpningsyta snarare än en butik.

Jag fick dock uppfattningen att man mer eller minde kan beställa de vanligaste modellerna som ändå är under tillverkning direkt från fabriken. Gentlemannen som har hand om outleten var inte svår att ha att göra med, så mitt tips är att ha en lista på modeller du är intresserad av, inte vara kinkig på färger och slå en signal till honom.

Posta gärna aktuella priser här. Stolen jag köpte verkar ha blivit permanent utlånad till morsan, så jag är sugen på en till.

Permalänk

Jag kanske har blivit en fanboy men jag tycker HÅG har mer intressanta saker än Kinnarps. Någon som har koll på om de har en liknande outlet?

Permalänk
Medlem

Jag har också varit intresserad att svänga förbi outletten i falköping, men tittar man på sidan finns det "aldrig" en 6000/8000-modell.

Permalänk
Skrivet av VinterSolen:

Jag har också varit intresserad att svänga förbi outletten i falköping, men tittar man på sidan finns det "aldrig" en 6000/8000-modell.

Är för att 6000 och 8000 modellerna är väldigt populära så de i princip flyger av hyllan samma dag den kommer in och kvar blir tyvärr hyllvärmarna.

Har blivit samma fenomen även på blocket i vissa regioner typ omöjligt att hitta en här om krung utan att minst behöva åka 20 mil enkel för att hämta den.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Är för att 6000 och 8000 modellerna är väldigt populära så de i princip flyger av hyllan samma dag den kommer in och kvar blir tyvärr hyllvärmarna.

Har blivit samma fenomen även på blocket i vissa regioner typ omöjligt att hitta en här om krung utan att minst behöva åka 20 mil enkel för att hämta den.

mm
sitter på en 6000-ish modell på jobbet här, enda stolen jag hittat som inte gör att blodflödet stryps i benen på några sekunder. Inte ens min 24/7 BEGE funkar då sätet är för tjock på höjden funkar.

Permalänk

Vi var där i måndags, ringde innan och kollade vad som fanns, blev 2 "Plus" stolar för 13,125 inkl moms. Mycket nöjd, och eftersom armstöden inte håller i evighet så fick jag även veta att han tar bara 500 ex moms för 2 nya.

Peter hette han som vi blev kopplade till på 0515-380 00

Lycka till!

Visa signatur

Semipassive build 0dB up to 55-60°

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAD:

Jag har varit där och köpt en 8000. Kostade 5000 plus 500 för huvudstöd för ett drygt år sedan om jag minns rätt - finns ett annat inlägg någonstans på Sweclockers om detta. Helt ny stol i perfekt skick, såvitt jag kan bedöma.

Nej, urvalet som finns till försäljning är kasst. Åk inte dit på vinst och förlust och tro att något du vill ha finns där. Det gjorde jag och fick åka dit igen senare. Själva lokalen är mest en oorganiserad avstjälpningsyta snarare än en butik.

Jag fick dock uppfattningen att man mer eller minde kan beställa de vanligaste modellerna som ändå är under tillverkning direkt från fabriken. Gentlemannen som har hand om outleten var inte svår att ha att göra med, så mitt tips är att ha en lista på modeller du är intresserad av, inte vara kinkig på färger och slå en signal till honom.

Posta gärna aktuella priser här. Stolen jag köpte verkar ha blivit permanent utlånad till morsan, så jag är sugen på en till.

tack för svaret. jag ringde och kollade först och han sa att han hade "ett par stolar". så jag behövde inte lägga undan någon om jag kom samma dag. några timmar senare var jag där och hämtade upp en mörkblå plus variant med nackstöd. kostade mig 6250kr (inkl moms).

när jag var där kunde jag se 3 plus stolar i olika färger och 2 stycken 9000 stolar. stolarna var utan nackstöd men han satte på ett direkt om man ville ha det till en låg kostnad (500 kr kanske?).

om ni ringer innan för att kolla vilka stolar som finns så fråga också vilka färger det är. av dom tre plus stolarna som fanns där idag var två rätt udda färger enligt mig.