Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem

Tidigare vid ~17 tiden.

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Inaktiv

Lite hemmagjort vin på hallon/granatäpple och en öl.
Skål.

Jag har nya minnen i som jag testar och har inte ändrat argbn än om någon undrar de märkliga färgerna där under.

Permalänk
Medlem

Arboga 10.2%, smakar godkänt och full blir jag på bara ett par stycken. Nej, är inte bara alkisar som dricker den.

Permalänk
Medlem

Maffigt värre. Men på ett behärskat sätt ändå...

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Hedersmedlem

Fermenterad maltdryck

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Jag tycker att när man festar festar man och då festar man rejält.

Visa signatur

Phanteks XT Pro Silent | Phanteks PH-TC14PE | Seasonic Core GX V2 850W | Asus Prime X370 Pro | Ryzen 9 5950X | Corsair 32GB 3600 MT/s | ASRock RX 9070 XT Steel Legend 16GB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

En skvätt Barbados Grande Reserve.

Permalänk
Medlem

Kvällen börjar på Jamaica, så får vi se åt vilket håll det bär vidare. Mest troligen Trinidad 😊

Först ut en sample av Velier EMB 2010 🥰
Nästa på tur blir en sample av Velier Long Pond 2019.

Permalänk
Medlem

Hämtade ut denna idag, så det blev att prova den lite.

Ganska trevlig. Förutom det som är ganska vanligt när det gäller mörk lagrad rom så fanns det andra toner där med, som kanske kan ha att göra med att den är lagrad på kastanj fat. Kul med lite breddning från Agitator.

Permalänk
Medlem

Skål på er och ha en trevlig vecka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Jag tycker att när man festar festar man och då festar man rejält.

Saknar Paulaner'n i din "setup":
https://www.systembolaget.se/produkt/ol/paulaner-132301/

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Inaktiv

Ikväll tar jag en 6a koskenkorva vodka samt cola och njuter.

Det va rätt länge sedan man drack denna 🙂

Permalänk
Medlem

Testar lite olika rom, äter en vällagrad Masdamer samt jämför systemets Limoncello mot hemmagjord baserad på vanlig Absolut.

Permalänk
Medlem

Det fick bli en Svarte Petter innan i kväll!

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Det fick bli en Svarte Petter innan i kväll!
<Uppladdad bildlänk>

Becksvart alkoholstark dubbelbock låter lite roligt (kan vara god, kan vara hopplös )
synd man inte kan beställa hit den

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Otori:

Testar lite olika rom, äter en vällagrad Masdamer samt jämför systemets Limoncello mot hemmagjord baserad på vanlig Absolut.

<Uppladdad bildlänk>

Mycket gott där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

<Uppladdad bildlänk>

Trevligt att se att det finns andra som har välfyllda bokhyllor med BÖCKER. Tycker de flesta, om de överhuvudtaget har några, fyller sina med krimskrams istället.

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Nobby:

Trevligt att se att det finns andra som har välfyllda bokhyllor med BÖCKER. Tycker de flesta, om de överhuvudtaget har några, fyller sina med krimskrams istället.

Kan tyvärr inte ta på mig den äran, det är hemma hos grannen.
Jag stod bara för drickan igår medan vi satt och började planera nästa års fiske och vandring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Har faktiskt hunnit med att testa alla oktoberöl på bolaget men man får dela upp det på flera tillfällen annars blir man rätt kalas

Visa signatur

Phanteks XT Pro Silent | Phanteks PH-TC14PE | Seasonic Core GX V2 850W | Asus Prime X370 Pro | Ryzen 9 5950X | Corsair 32GB 3600 MT/s | ASRock RX 9070 XT Steel Legend 16GB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Ikväll blev det ett besök på Barbados (Foursquare vet vd de sysslar med) och ett återbesök på Jamaica 🥰

Permalänk
Medlem

Just nu en To Öl - #DIPA
https://www.systembolaget.se/produkt/ol/to-l-dipa-153014/
Återkommer ganska ofta till den. Lite halvmörk/halvgrumlig så inte nån klassisk IPA direkt... Men mycket smak, och spretar lagom på ett sätt jag råkar gilla Stark och mycket smak utan att alhokolen helt tar över.

(lite i samma stil som tex Captain Lawrence - Pacific Dawn Imperial IPA, Clown Shoes Beer - Space Cake DIPA och Lagunitas Maximus DIPA men alla dem tycker jag kliver ett litet steg för långt och blir lite för spritiga)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Hedersmedlem

Kyrkan körde lite Brujos igår.. trodde de va idag och gled över efter Dungeons and Dragons. Fick prova det som fanns kvar.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Efterrätt. Kanske lite tunnare än jag skulle kalla imperial porter, men funkar.

Visa signatur

Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

En rätt bra, fast lite trist lager.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inget alls, jobbar natt, svårt att hålla sig vaken ändå

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|Switch2|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Funkar rätt bra att smutta på

Blir även en ganska bra Dark Daiquiri på den

4 av 5 solar

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Basil Hayden-bourbon. Gott.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Baltic Porter och ärtsoppa, lagom tätt regn och snålblåst ute.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skål på er

Permalänk
Medlem

Dags för en rökig whisky
Skål