Ny telefon till frugan köpråd

Permalänk

Ny telefon till frugan köpråd

Hej,

Frugan behöver en ny telefon troligtvis rätt snart, hennes gamla poco x3 pro börjar gå sönder i bakstycket runt kameran.

Vi sa pris runt 5000kr gärna lägre, behöver lite input då man inte har sån koll längre.

Det hon gör, Facebook, instagram, tar lite bilder på barnen, spelar nått passivt spel som inte verkar jätte krävande.

Det som söks är en telefon som kommer hålla en längre period och gärna med lite uppdateringar och ett vanligt plastskal/gummi är ett måste

Det jag tittat på
Samsung a55
Oneplus nord 3
Nothing 2a
Xiaomi redmi note 13

Permalänk
Medlem

Bra val.
Skulle säja att lägg till en Google Pixel (brukar få bra i kamera tester)
Och en begagnad/lite äldre iPhone. Mjuvarusuporten är lång och har varit det länge. Vilket något som de andra just har typ börjat ta efter lite.
Edit: usb-c laddning kom på 15 för iPhone och det kan ju vara trevligt att ha.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahouse132:

Hej,

Frugan behöver en ny telefon troligtvis rätt snart, hennes gamla poco x3 pro börjar gå sönder i bakstycket runt kameran.

Vi sa pris runt 5000kr gärna lägre, behöver lite input då man inte har sån koll längre.

Det hon gör, Facebook, instagram, tar lite bilder på barnen, spelar nått passivt spel som inte verkar jätte krävande.

Det som söks är en telefon som kommer hålla en längre period och gärna med lite uppdateringar och ett vanligt plastskal/gummi är ett måste

Det jag tittat på
Samsung a55
Oneplus nord 3
Nothing 2a
Xiaomi redmi note 13

Kolla på Pixel 8a eller 7a. 7a har jag definitivt sett under 5000:- och Pixel telefonerna har bra kamera. 7a får säkerhetsuppdateringar i 5 år från lanseringsdatumet och 8a 7 års Android uppgraderingar

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Snusfri

Pixel 8a helt klart.
Elgiganten har kampanj på dem just nu för 5590:-

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Bra val.
Skulle säja att lägg till en Google Pixel (brukar få bra i kamera tester)
Och en begagnad/lite äldre iPhone. Mjuvarusuporten är lång och har varit det länge. Vilket något som de andra just har typ börjat ta efter lite.
Edit: usb-c laddning kom på 15 för iPhone och det kan ju vara trevligt att ha.

Skrivet av jnsson:

Kolla på Pixel 8a eller 7a. 7a har jag definitivt sett under 5000:- och Pixel telefonerna har bra kamera. 7a får säkerhetsuppdateringar i 5 år från lanseringsdatumet och 8a 7 års Android uppgraderingar

Skrivet av THB:

Pixel 8a helt klart.

Iphone är nej nej, vi håller oss till Android här, jag var mest inne på samsungen eller oneplus nord 3 men pixel kanske är ett bra val då när det ändå kom några snabba rekommendationer

Permalänk
Medlem

Tittat på Motorola Moto G-serien? Power har haft en del modeller på kampanj. Ingen bra deal just nu.

Du får inga sju år med uppdateringar. Mer två-tre år. Klart en nackdel, men du kan hitta en modell för halva priset jämfört med Google Pixel.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Tjejen har Pixel 7a och den är väldigt värd sitt pris. Just nu kan man få den på Elgiganten för fyra papp, men ibland är den ännu billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Pixel 8a helt klart.

pixel 8a
Telenor 4320:-

https://telenor.se/handla/mobiler/google-pixel/pixel-8a/

Permalänk

Synd att man inte hade Telenor som abonnemang

Permalänk
Snusfri

Kom på att Motorola Razr 40 Ultra Ultra finns till riktigt bra pris just nu.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Skrivet av THB:

Kom på att Motorola Razr 40 Ultra Ultra finns till riktigt bra pris just nu.

Har sett den men hon vill ha en vanlig ingen flip

Permalänk
Skrivet av dahouse132:

Synd att man inte hade Telenor som abonnemang

kanske värt att byta om priset för abonnemanget inte överstiger priset för att köpa den löst.

eller du kan ju betal den för samma pris direkt ta billigaste abonnemanget utan bindningstid och säga upp abonnemanget direkt.

telefoner är inte operatörslåsta längre sedan ett gäng år tillbaka.

så slutsumman skulle väl bli typ 4320:- för telefonen + 269:- för första månaden med billigaste abonnemanget du kan välja utan bindningstid:- = 4589:-

enligt telenor
https://www.telenor.se/support/mobiltelefoni/abonnemang/hante...
Uppsägningstid

Uppsägningstiden för mobilabonnemang är en månad.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

kanske värt att byta om priset för abonnemanget inte överstiger priset för att köpa den löst.

eller du kan ju betal den för samma pris direkt ta billigaste abonnemanget utan bindningstid och säga upp abonnemanget direkt.

telefoner är inte operatörslåsta längre sedan ett gäng år tillbaka.

så slutsumman skulle väl bli typ 4320:- för telefonen + 269:- för första månaden med billigaste abonnemanget du kan välja utan bindningstid:- = 4589:-

enligt telenor
https://www.telenor.se/support/mobiltelefoni/abonnemang/hante...
Uppsägningstid

Uppsägningstiden för mobilabonnemang är en månad.

Ja, det är sant ju, tänkte jag inte på smart 🙂

Permalänk
Medlem

Comviq har jue vissa mobiler som ingår om man binder sig då betalar man dock bara för abonnemanget under förutsättning att man går på nån av mobilerna som ingår.
Just nu bla Oneplus nord 3ce lite samt Samsung Galaxy a35.

Permalänk
Medlem

Den här ser ut att ge väldigt mycket för pengarna.

https://www.elgiganten.se/product/outlet/oneplus-nord-ce-3-li...

Permalänk

Det blev en pixel 8 från Google store den va nere på 5032 med rabatter