Snabbkoll: Använder du någon spelstreamingtjänst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Näe, den hette nåt med exile vill jag bestämt minnas
https://en.wikipedia.org/wiki/Exile_(1995_video_game_series)
Exile hette den visst. "bara".

Coolt, det spelet kommer jag inte ihåg.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

jag har byggt en egen via immou och gpu passthrough så att jag inte behöver ha en tjock dator vid skrivbordet längre. Men jag skulle nog inte subba till nått. För dyrt.

Permalänk
Medlem

Använder Geforce Now Ultimate. Fungerar ypperligt och jag kan köra maxinställningar i spelen då det använder snabb SSD och RTX 4080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

Använder Geforce Now Ultimate. Fungerar ypperligt och jag kan köra maxinställningar i spelen då det använder snabb SSD och RTX 4080.

Fungerar det bra även med snabba FPS spel numera? Spelar mest Warzone och liknande.

Visa signatur

CPU : Intel Core i9 9900K
Moderkort : Asus ROG STRIX Z390-F GAMING
Grafikkort : Gigabyte RTX 4080 Super
Skärm: Acer Predator X34GS 180Hz

Permalänk
Medlem

Har testat att streama lokalt från stationär dator till laptop med hjälp av sunshine på stationära och moonlight på laptopen. Mest som fjärrskrivbord men testat något spel bara för att se om det funkade. Funkade även att streama till surfplatta och mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinto:

Kör Xbox Cloud med en Nacon MG-XA PRO och mobilen.
Funkar över förväntan, kan vara problem att koppla upp ibland men när väl spelet är igång så flyter det bra.

Kör exakt samma uppsättning! Sjukt nöjd med att ha det som "nöd-gaming" när man inte är hemma och kan spela på konsol eller PC, dessutom ingår det ju i abonnemanget redan så kostar inget extra.

Brukar dock nöja mig med att spela lite lugnare spel på mobilen, skärmen är lite för liten för att man ska kunna kötta i FPS-spelen. 😊

Bonus var att jag hittade Nacon-kontrollen felprisad på Amazon och betalade 77kr per controller, köpte de två som fanns i lager. 😁

Permalänk
Medlem

Så många? Trodde jag inte..
Testade endast GFN då det var gratis ett par månader. Spelade ett spel typ 2-3 gånger, använde det inte mer även fast jag kunde.

Permalänk
Medlem

Har testat flera olika tjänster, allt från gamla Onlive, till lite mer aktuella som Geforce Now och Xbox Cloud Gaming. Än så länge så det för dåligt för seriös gaming, även om det har blivit mycket bättre med åren.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBicce:

Fungerar det bra även med snabba FPS spel numera? Spelar mest Warzone och liknande.

Ja.

Permalänk
Medlem

Inte intresserad av online streaming som kräver tjänst från tredjepart.
Ska jag streama så är det antingen från hemmet och till annan enhet om jag är bort eller bara lokalt i LANet.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Det ingår väl i Netflix abbonemanget numera?

(( Eller nej, det är ju inte streaming ))

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Tror många bara klickar i ja utan att göra det. 8% är på tok för högt resultat.

Permalänk
Medlem

Sålde PS5 och gav speldatorn till barnen. GeForce Now är såpass bra att jag inte känner något behov av någon annan hårdvara.

Permalänk
Medlem

Använder ingen!
HAr aldrig provat nån!
Och kommer aldrig att prova nån!!!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Nej, testade Xbox Cloud Gaming men det var så våldsamt värdelöst att jag gjorde återköp på de 10kr som testperioden kostade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Nej, testade Xbox Cloud Gaming men det var så våldsamt värdelöst att jag gjorde återköp på de 10kr som testperioden kostade.

Xbox Cloud Gaming är i särklass den sämsta spelströmmningstjänsten. Inte en chans emot GFN Ultimate.

Permalänk
Medlem

Nej och kommer aldrig streama spel.

Visa signatur

Spel/multimedia burk: ASUS Prime B660-Plus D4. PNY CS2140 M.2 NVMe Gen 4 500GB. Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz. Intel Core i3 12100F 3.3 GHz 12MB. DeepCool AG400. PowerColor Radeon RX 6600 8GB Fighter. DeepCool PK650D 650W. Kolink Observatory HF Mesh. Skärmar: 3x MSI G2712F. Ljud: Yamaha 5.1 förstärkare. XTZ 93:22 frontar, Eltax Monitor III bak, Dynavoice Challenger 15" CSB-V15 subwoofer. Hörlurar: Audio Technica ATH-M50x och Sennheiser Accentum.

Permalänk
Medlem

Nej, och jag varken vill eller kommer att testa.

Istället sitter jag och hoppas att hela konceptet ska falla med ansiktet före i ett dike fyllt med diarré.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem

Har testat GFN för ett år sedan eller något där om. Det funkade bra tycker jag men sedan dess har jag slutat använda Steam och använder bara GOG och det funkar så vitt jag vet inte med GFN tyvärr.

Jag har funderat på att testa Xbox cloud men det är för få spel där som jag är intresserad av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Tror många bara klickar i ja utan att göra det. 8% är på tok för högt resultat.

Kanske är folk som tänker typ Twitch som en tjänst som streamar spel.

Permalänk

Typ? Via netflix, på min ipad. När jag reser har jag med mig min ps5 controller och kör GTA på ipad via netflix-kontot.
Kanske inte räknas, vet ej men det är väl det närmsta.

Permalänk
Medlem

Nej. Jag anser att spel ska spelas från sin egna dator eller konsol. Tänk om man blir beroende, köper alla spel via den spelstreamingtjänsten och så går internet ner. Nej, tack Sen spelar andra faktorer in för min del också.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.