Permalänk
Medlem

Sjukt bra kundservice

Inets kundservice är helt otrolig. Jag dabbade mig när jag installerade en processor på ett AM5 moderkort så jag fick CPU overvolt error i bios. Chattade med kundtjänst som misstänkte fel på moderkortet. Skickade tillbaka mobo, de felsökte och såg att jag böjt två stift. De böjde tillbaka och skickade tillbaka kortet kostnadsfritt.

Har jag råd kommer jag alltid lägga några hundringar extra och köpa av Inet även om konkurrenterna är billigare.

Visa signatur

Ryzen 7700x + Peerless Assassin | B650 plus wifi | 6750 XT | LG Ultragear+Samsung Odyssey | Vengeance DDR5 5300 MHz

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med. Har haft tre ärenden genom åren; försvunnet grafikkort hos budfirman, retur av dyra hifi-hörlurar som inte motsvarade bilden jag fått av alla recensioner, och AIO som slutade fungera efter några månader. Allt löstes snabbt och utan krångel. Sen att de har snabba leveranstider på det gör det ju än mer värt eventuella extra hundringar (sen att postnord o.dyl. klantar till det ibland är ju inte deras fel)

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem

Haft 1 ärende hos Inet gällande service av GPU. Fick vänta 4-5 månader ca (var några år sedan nu).
Kan inte hålla med alls gällande bra service, flera kontakt via mail/telefon och olika svar flera gånger.
Var en mardrömsupplevelse.

Andra grejer som returer osv har ju fungerar bra, men det har det gjort hos alla andra ÅF också så inget speciellt.

PS. Tur de kunde böja tillbaka pinsen, hade de gått sönder så är de bara köpa nytt moderkort.
Man har ju sett flera bli nekade retur tom på nya oanvända moderkort med böjda pins genom åren (har gällt alla ÅF dock, inkl inet).