Permalänk
Medlem
Skrivet av Boomerino:

Bara för att kasta lite mer skit på högen: Min G603 hoppar lite slumpartat när jag skrollar. Ibland även när jag inte ens rör den. Men jag är så förtjust i musen i övrigt att jag arbetar runt det, så att säga. Försökte fixa det på egen hand en gång, och visst, problemet avstannade i ett par dagar, men sen var det tillbaka. Tydligen ett halvkänt fel vad jag kan läsa på internet. Den dagen jag köper ny mus så får det kanske bli annat märke. Kanske.

Har också så på en av mina 603:or.
Blåst med tryckluft och även försökt rengöra i övrigt så gott det går, men hjälper inte så mycket. Har sen en annan med dubbelklickande.
Båda har fungerat bra, men sen har plötsligt båda problem.

Fick tag på en M650 billigt, mest för att testa hur den känns och för att sen ha som sekundär till andra datorer el för att ha med.
Har en MX Master 3 också, blir nog att använda den sen istället.

För spel senare får vi se, har bl a en ny MX518 Legendary.

Permalänk
Avstängd

jag tycker logitech är kvalitet

Permalänk
Medlem

Mitt G610 tangentbord tappar sakta men säkert tangenter. 4 hittills, på tre år. Plasten är för svag.

Tänker undvika logitech i framtiden.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boomerino:

Bara för att kasta lite mer skit på högen: Min G603 hoppar lite slumpartat när jag skrollar. Ibland även när jag inte ens rör den. Men jag är så förtjust i musen i övrigt att jag arbetar runt det, så att säga. Försökte fixa det på egen hand en gång, och visst, problemet avstannade i ett par dagar, men sen var det tillbaka. Tydligen ett halvkänt fel vad jag kan läsa på internet. Den dagen jag köper ny mus så får det kanske bli annat märke. Kanske.

Min första G603 jag fick i jobbet höll typ ett år. Hade slutat det jobbet så kunde inte reklamera. Köpte då en ny privat som höll typ året den med.
Jag testade då nån "fix" jag hittade på nätet där man satte i nån papperstuss i scrollen för mer tryck. Hjälpte föga.
Köpte sen en ny sensor/kretskort på ebay för <200. Det har hållt typ 2år nu iaf (tidsuppfattning är inte 100...) utan problem

Permalänk
Medlem

Tycker kvaliteten har gått ner på möss i jakten efter lägre vikt, mina Pro X Superlight möss är de sämst jag haft sedan min hög med trasiga Razer Deathadder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Tycker kvaliteten har gått ner på möss i jakten efter lägre vikt, mina Pro X Superlight möss är de sämst jag haft sedan min hög med trasiga Razer Deathadder.

Absolut, jämför man hur ex mittenhjulet sitter monterat så är det rejält mycket mindre material i Pro X Superlight jämfört med ex G502X. Det är uppenbart att Pro X Superlight har en högre risk att slitas ut men jag har fullt förståelse för att den låga vikten är värt det.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide