Tack!!
Jo men jag har kört min 7a med Graphene som daily driver i 2-3 veckor nu. Jag har bestämt mig för att överge iphone och köpa en Pixel 9 Pro och köra Graphene på den.
Men det lär med appar, jag är ju fan beroende av en smartphone och vissa appar även om jag önskade att jag inte var det. Sen har vi vissa saker som bara vägrar att fungera.
Kollegan ville att vi skulle åka iväg en bit bort på lunch, så vi bestämde oss för att hyra elsparkcyklar från Voi. Slutade med att han fick betala för mig för även om jag installerade den via sandboxade Google eller Aurora så gick det inte att lägga till en betalningsmetod...
Sen fungerar inte Kivra via webbläsare, vägrar starta bankid.
Sen har vi ju det här med Android Auto, tänkte att jag var smart å la det i en egen profil, slutade med att jag inte längre använder Android auto, för meckigt att hålla på att byta profiler...
Installerade Gboard, får ta å testa openboard.
Sen vet jag inte heller vafan som menas med Sandboxad Google Play Services, för mig om något är sandboxat så kommer man inte åt något utanför bubblan, och inte utifrån å in heller...
Men en webläsare från FDROID kan starta BankID som är installerat i sandboxen... En app i sandboxen kan komma åt filer i min nextcloud som är installerad från FDROID... Vart är sandboxen??!!
Nej men, ogillar stock Android, ogillar apple. Så GrapheneOS är det som gäller... Får bara vänja mig av med en jävla massa bekvämligheter...
Jag är lite orolig för framtiden dock med denna lösning. Läste på Reddit under Privacy att Ticketmaster börjat med nån ny variant av biljett som krävde app/plånbok för QR koden och att de inte längre godkände utskriven biljett. Detta var inte i Sverige men kommer garanterat att komma hit
Jag kommer nog behöva köra sandboxat Google i min main profile... Denna pixel 7a är den första privata mobil jag köpt på 13 år. Notifieringar från teams, Outlook Authenticator måste fungera då det är en jobbmobil