Permalänk
Medlem

Hjälp gällande macbook air

Tja,

Brorsans dotter behöver byta ut sin Air från 2017 då den verkar ha gjort sitt.
Jag kan inget om dessa maskiner så funderar på vilken modell man ska satsa på.

Den används till studier (ordebehandling), slösurf samt titta på film/youtube.

Jag är en sån där som gärna vill fläska på när man ändå shoppar, för att det ska hålla ett gäng år (M3, 16gb, 512gb) men jag gissar att detta är sjukt overkill för hennes behov, och som studerande är det ju begränsat med pengar.

Behöver hon 16gb för sina studier när det inte är bildbehandling? Kanske klarar hon sig t.o.m på en M2 med 8gb? Och kanske klarar hon sig på 256gb lagring. Apple är ju bra duktiga på prispåslag bara man hoppar upp en nivå eller två.

En M2 med 16gb kanske är bättre för henne än en M3 med 8gb?

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Behöver hon 16gb för sina studier när det inte är bildbehandling? Kanske klarar hon sig t.o.m på en M2 med 8gb? Och kanske klarar hon sig på 256gb lagring. Apple är ju bra duktiga på prispåslag bara man hoppar upp en nivå eller två.

En M2 med 16gb kanske är bättre för henne än en M3 med 8gb?

Det ska inte vara några problem att klara sig på 8GB egentligen men frågan är om man borde snåla in dom 2000kr? Svaret på den frågan är nej, man ska inte snåla.

Köp 16GB om du kan.

Utrymmet går att lösa med externa diskar om man vill.

Jag köpte en M2 med 8GB och 256GB åt dottern som går grafisk design på gymnasiet. Hon arbetar i Photoshop, Illustrator, After Effects m.m. utan problem. Hon använder också en 14" ritskärm ansluten till sin Macbook. Hon spelar Minecraft och Sims 4 med massvis av moddar.

Visa signatur

press nu1mlock