Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWretch:

FBA = Fullffilled By Amazon.
Amazon står alltså för "säkerheten" vad det gäller leverans, returer, garanti, etc.

inte sant, åtminstone delvis. amazon kommer alltid att be dig kontakta säljaren först i fall av garanti. säljaren har 48 timmar på sig att svara, annars går Amazon in och de brukar stå på kundens sida. Uppfyllt av Amazon betyder endast för frakt och retur, inte garanti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Återkom gärna om vilken WDC # modell aom satt i.

Brukar vara WD220EDGZ.
En Ultrastar DC HC570 med annan firmware.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Jag har inte superbra koll på hårddiskar och vad som är bra pris längre men detta känns väl som en bra deal?

Seagate Enterprise Capacity v6 10 TB intern hårddisk ST10000NM0046 SATA 3,5-tums HDD 256 MB cache https://amzn.eu/d/8jmmqGl

1300 kr för 10 TB

Står inget om vad det är för garanti på dessa. Någon som vet?

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

inte sant, åtminstone delvis. amazon kommer alltid att be dig kontakta säljaren först i fall av garanti. säljaren har 48 timmar på sig att svara, annars går Amazon in och de brukar stå på kundens sida. Uppfyllt av Amazon betyder endast för frakt och retur, inte garanti.

Amazon sköter mer än det även om de själva inte är säljare, fick mina hörlurar utbytta utan att ens höra av mig till Anker.

Permalänk
Medlem

"Produkt: Anker Nano Powerbank, 10000mAh, PD 30W
Länk: https://www.amazon.se/dp/B0C9CJKCH
Kategori: Övrigt
Pris: 399kr

Nedsatt från 699kr (43%), mycket smidig med inbyggd USB-C. Hade köpt en till om jag inte redan hade haft en"

Denna länk funkar inte. Borde nog vara

https://www.amazon.se/dp/B0C9CJKCH3

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Står inget om vad det är för garanti på dessa. Någon som vet?

Klicka på säljare: Digital Emporium, så ser du villkoren och omdömen.... personligen skulle jag inte köpa just hårddiskar därifrån

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Produkt: Devialet Phantom II 98dB
Länk: https://audioconcept.se/produkt/devialet-phantom-ii-98db-2/
Kategori: Ljud
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5735361
Pris: 9990kr

Aktiv högtalare med extrem kraft, väldigt tilltalande design också imo.
Ligger runt ~15k hos de flesta återförsäljare; aldrig sett den under 13k.

Detaljer:

Airplay 2
Spotify Connect
Bluetooth : A2D and AVRCP profiles, AAC, SBC audio codecs
Roon Ready (Inputs up to 24bits/96kHz)
UPnP Renderer (Inputs up to 24bits/96kHz)
Analog/Optical jack input (Inputs up to 24bits/96kHz)

Wi-Fi Dual-band (a/b/g/n/ac 2.4GHz & 5GHz)
Ethernet RJ-45 10/100/1000 Mbps (Gigabit)

Maximum Sound Level: 98 dB SPL at 1 meter
Total amplification power: 400 Watts RMS
Bandwidth: 18Hz to 21kHz (@-6dB)
Accuracy in frequency response : ± 1dB from 25Hz to 20kHz

Dold text

Den är demovara/begagnad, med en skada: "One smaller mark , therefor the low price. Contact us for pictures."

Permalänk
Medlem
Skrivet av razirone:

Produkt: TCL QLED 4K TV 139 cm 55T8B - QLED Pro 144Hz
Länk:TCL QLED 55
Kategori: TV
Prisjakt: 9999kr , Prisjakt nere vid postande av det här inlägget :).
Pris: 4682kr

Amazon Prime Deal 53% off.

Kan inte levereras oavsett vilken adress jag väljer?..

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Samma för mig.

”This item cannot be shipped to your selected delivery location. Please choose a different delivery location.”

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | Philips 28” CRT | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 + FMCB | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: 3770K/GTX970/16GB DDR3/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Är det en bra tv?

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Har hemadress som standard och hit verkar de inte heller kunna leverera. Men väljer jag adressen till mitt lokala postombud så kan de leverera.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Naki:

Har hemadress som standard och hit verkar de inte heller kunna leverera. Men väljer jag adressen till mitt lokala postombud så kan de leverera.

Prova gå vidare i kassan så fungerar inte det heller, tyvärr.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Det är mycket skumt på amazon när det kommer till leveranser.
Jag har min vanliga address i stockholm, och haft en annan temporärt i västra götaland, ibland när jag valde leverans dit ner, så påstår den att det är en address nånstans i usa p.g.a. postnumret av någon anledning och då kunde de inte leverera till den addressen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Korrekt, men det känns skumt. Varför fungerar det på produktsidan i sådana fall? Lite buggigt. Vad säger Amazon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Korrekt, men det känns skumt. Varför fungerar det på produktsidan i sådana fall? Lite buggigt. Vad säger Amazon?

Provade chatta med dem och enligt den jag chattade med så verkar det vara en bug som de ska försöka lösa tills ikväll.

Fel tangent.
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Naki:

Skrivet av Naki:

Provade chatta med dem och enligt den jag chayyade med så verkar det vara en bug som de ska försöka lösa tills ikväll.

Vet inte om de verkligen skeppar alla typer av varor från utlandet (stod att det är från EU när jag hade den i kassan), men skulle de fixa till det så pinga till så lägger vi tillbaka tipset.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Provade chatta med dem och enligt den jag chattade med så verkar det vara en bug som de ska försöka lösa tills ikväll.

TV:n verkar redan slutsålt så det hjälper nog föga om de fixar leveransen tills ikväll.

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | Philips 28” CRT | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 + FMCB | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: 3770K/GTX970/16GB DDR3/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

TV:n verkar redan slutsålt så det hjälper nog föga om de fixar leveransen tills ikväll.

Var inte slutsåld när jag chattade med dem och enligt Amazon gick det då inte att beställa den till någon adress i Sverige så konstigt om den tagit helt slut. Men får väl titta till den senare ikväll efter jobbet.

Enligt vad jag hittat verkar det vara en marginellt omgjord C745, eventuellt minus FALD. C745 går får runt 8k så kanske finns bättre att satsa på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Produkt: Garmin Fenix 7 steel
Länk: https://www.amazon.se/Garmin-010-02540-01-Smartwatch-Silver-G...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5957303
Pris: 3738 kr

Prime Blixterbjudande. För dig dragit dig för att uppgradera men inte ser poängen med Amoled och 4 gånger så högt pris så funkar nog en gammal beprövad modell.

Åh, rackarns var det sög i villhövertarmen nu! Har idag en Fenix 5 Plus som fungerar alldeles för bra för att jag med gott samvete skall byta ut den.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Naki:

Var inte slutsåld när jag chattade med dem och enligt Amazon gick det då inte att beställa den till någon adress i Sverige så konstigt om den tagit helt slut. Men får väl titta till den senare ikväll efter jobbet.

Enligt vad jag hittat verkar det vara en marginellt omgjord C745, eventuellt minus FALD. C745 går får runt 8k så kanske finns bättre att satsa på?

Med tanke på att den skickades från EU-lagret så är det nog inte otroligt att den kanske var på bra deal på andra ställen och tog slut där, men det kanske visar sig.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Fått hem min watch ultra nu ifrån ditur, fick även med ett extra original samsung trailband till! Mycket nöjd för dem pengarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oflytbara:

Fått hem min watch ultra nu ifrån ditur, fick även med ett extra original samsung trailband till! Mycket nöjd för dem pengarna!

Använde du mecenat 10% extra rabatt?

Delvis raderat. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiiii86:

Använde du mecenat 10% extra rabatt?

Går inte att kombinera mecenat koden med rabatten som redan tillämpas på klockan

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Går inte att kombinera mecenat koden med rabatten som redan tillämpas på klockan

Taget!
Ingår trailband på alla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Tror vissa varor bara kan levereras med ett specifikt bud. Kan vara bra att lägga till en adress per leveranssätt till närmaste ombuden. Det vill säga ett bring-ombud, ett instabox osv

Permalänk

Hej,
är det någon som skall till Powers invigning i Länna imorgon så har jag en vinst av ett exemplar FC25 någon kan .
Helst någon som kommer använda det själv och spela..

Jag har mail på vem som skall kontaktas under invigningen, som jag tänker att jag vidarebefordrar och sen håller vi tummarna för att det går att låtsas vara jag.

Reserverar mig från allt tänkbart ansvar eller tänkbara skadestånd etc OM det inte skulle fungera för någon annan att hämta ut priset

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rejält rensad på spekulationer och vissa otrevligheter.*

Inlägg i fyndtråden tas ibland bort på grund av att de, av en eller annan anledning inte hör hemma där, främst skinande och återkommande exemplet är förmodligen kommentarer som postats, istället för här i rätta tråden.
Det kan även handla om felaktiga priser, eller i princip vad som helst annat som antingen är felaktigt eller generellt i strid mot de reglerna som gäller i tråden.
Ett exempel är gällande att det ska vara lägsta pris, vilket det inte var i det här fallet.

Har man frågor kring en åtgärd så tas det, precis som vanligt, i https://sweclockers.com/kontakt

Tillbaks till fynden!

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Fick hem min OnePlus 2 watch idag med hemleverans. Verkar superbra.

Dom verkar ha sänkt priset ytterligare till 3290:- inkl extra armband, laddare och OnePlus buds pro 2.
10% till som student
Och 2% på Refunder plus 100 kronor om det är första gången du använder Refunder.

Billigt!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

2st cashbacks trillade in idag märkta europabetalning. Fick pinga dom manuellt via mail för att snabba igång det efter submitten. Väntade 20 dagar innan jag mailade dom. Men nu kom den 10 dagar senare efter mailet.

Hade 1 för moderkort droppen på main sidan och en annan för en asus AIO

282,29kr
282,29kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Produkt: JLab Talk GO USB-mikrofon – kondensormikrofon för PC, streaming, spel och kontorsdatorskrivbord, bärbara podcast-mikrofoner, Plug & Play, professionell klassinspelning, studiokvalitetsupplösning
Länk: https://www.amazon.se/JLab-USB-mikrofon-kontorsdatorskrivbord...
Pris: 349kr (-42% 599kr)

Använder den här mikrofonen sedan två år och är mycket nöjd med ljudet.
Möjligheten att kunna växla mellan riktad och rundupptagande funktion är mycket praktisk.

Visa signatur

Tar en paus från Swec och har gått in i ett passivt lyssningsläge med enstaka, oregelbundna besök här.
Ha det gôtt allihop!