Hur tar Snapchat upp 43GB utrymme på iPhone?

Permalänk

Hur tar Snapchat upp 43GB utrymme på iPhone?

Hallå!
Måste fråga!
jag köpte en iphone SE 64gb till min dotter
Och fick till mig att 64gb räcker i minne
Men igår så kom hon och sa att minnet var slut.
Då jag kollade runt så hade appen snapchat tagit runt 43gb ! Wtf!!

Hur är det möjligt? och finns den någon inställning för det
Fattar nada då jag själv inte har snapchat eller någon kunskap om iPhone
Så startar jag denna tråd!

Vore tacksam för tips!

Mvh Peter

Rubrik justerad. // MOD
Permalänk
Medlem

Gå till Snapchat-inställningar > sekretesskontroller > rensa data > rensa cache.

Permalänk
Medlem

Det kan bero på att din dotter sparar massa snapchats (bilder och videos). Finns en inställning där appen sparar både på kamerarullen samt i snapchat-appen så det blir dubbletter.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | ASUS GeForce RTX 4070 12GB GDDR6 ProArt OC | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | Corsair RM850x 850W v3 | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 4TB | Fractal Design North Svart TG

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hollowman71:

Hallå!
Måste fråga!
jag köpte en iphone SE 64gb till min dotter
Och fick till mig att 64gb räcker i minne
Men igår så kom hon och sa att minnet var slut.
Då jag kollade runt så hade appen snapchat tagit runt 43gb ! Wtf!!

Hur är det möjligt? och finns den någon inställning för det
Fattar nada då jag själv inte har snapchat eller någon kunskap om iPhone
Så startar jag denna tråd!

Vore tacksam för tips!

Mvh Peter

Samma problem här med sambons yngsta. I hennes fall är det Tiktok. Det leder till mycket gnäll, eftersom det tex inte går att ta emot sms om minnet är fullt. Personligen ser jag inte problemet. Barnet måste lära sig vad man gör på telefonen som tar mycket data och själv kunna rensa. För mig ingår det i ansvaret att ha en telefon. Jag tror att du förstår själv att det inte hjälper att köpa en telefon med 128GB eller 256GB. Det tar bara lite längre tid att fylla, men hon kommer fylla det också.

Här löses problemet med att tjejens pappa gör en nollställning av telefonen, men det brukar ta månader av gnäll innan det händer.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Samma problem här med sambons yngsta. I hennes fall är det Tiktok. Det leder till mycket gnäll, eftersom det tex inte går att ta emot sms om minnet är fullt. Personligen ser jag inte problemet. Barnet måste lära sig vad man gör på telefonen som tar mycket data och själv kunna rensa. För mig ingår det i ansvaret att ha en telefon. Jag tror att du förstår själv att det inte hjälper att köpa en telefon med 128GB eller 256GB. Det tar bara lite längre tid att fylla, men hon kommer fylla det också.

Här löses problemet med att tjejens pappa gör en nollställning av telefonen, men det brukar ta månader av gnäll innan det händer.

på iphone kan man bara radera appen och hämta om den.. om man inte kan rensa i appen då.

på android kan du rensa cache via inställningar/appar.

Resetta hela telefonen för en app är onödigt besvärligt.

Permalänk
Skrivet av Owlbeast:

Gå till Snapchat-inställningar > sekretesskontroller > rensa data > rensa cache.

Testat det men det försvinner inte mycket då!

Skrivet av Flundra:

Det kan bero på att din dotter sparar massa snapchats (bilder och videos). Finns en inställning där appen sparar både på kamerarullen samt i snapchat-appen så det blir dubbletter.

Okej det jag misstänkter! 😤 Hur fixar man att det inte sparar ner allt på telefon ocb hur får jag bort all sparad data?

Skrivet av boibo:

på iphone kan man bara radera appen och hämta om den.. om man inte kan rensa i appen då.

på android kan du rensa cache via inställningar/appar.

Resetta hela telefonen för en app är onödigt besvärligt.

Om man raderar snapchat appen nollställer man då datan. Eller finns den där i något moln som laddas tillbaka det till snapchat när dottern Loggar in efter ominstallation av appen?

Finns det ingen inställning som gör att snapchat inte sparar video mm dubbelt mm?

Inlägg sammanfogade, använd [Redigera] eller [Citera flera]. Inlägg i strid mot §4 raderat. // MOD