Youtube gör det svårare att skippa reklam på mobiler

Permalänk
Medlem

Går att köra batch-jobb också. Ingen reklam där heller. Brukar tömma diskmaskinen eller göra en kabel när TV visar reklam (finns en anledning till namnet).

Går att hämta hem i förväg och klippa bort reklam. Batch-jobb är bra på många sätt

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag antar att du inte räknar in Spotify eller Youtube i det? I övrigt har jag inga, har aldrig haft, kommer aldrig ha. Så de andra vet jag inget om. Men Spotify och Youtube har det inte. Det låter besynnerligt att de skulle lägga in reklam för betalande användare.

Så har ju linjär kabeltv fungerat i decennier... Tyvärr

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Då är betalversionen död. Varför skulle man betala om man ändå får reklam?

Skrivet av Sweckid:

Du menar som varenda streamingtjänst har numera?

Och bio?

Permalänk
Medlem

Skippable ad, give it a try ;=]

Jag har märkt att när man tittar på youtube på tvn är det nästa alltid skip 20sec, medans på datorn är det skip 5s 🤔

Visa signatur

Jag gillar att försöka odla tropiska växter från frön, i ett nordiskt klimat.
🌱 Min YouTube-kanal: https://www.youtube.com/c/NordicPlantLover 🌱

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesam2k:

Så har ju linjär kabeltv fungerat i decennier... Tyvärr

Skrivet av Syltmunken:

Har aldrig haft kabel-TV och går nästan aldrig på bio, men jag förstår vad ni menar.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Önskar det fanns andra alternativ

Om USA kommer loss och tvingar Google att sälja av delar så känns det som att vi kan börja gå åt rätt håll. Annars är Google alldeles för stora för att lägga kundernas behov först.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem

Nä du, Youtube får adblock behandlingen både på datorn och mobilen. Funkar fint med Firefox och tillägg.

Visa signatur

Spel/multimedia burk: ASUS Prime B660-Plus D4. PNY CS2140 M.2 NVMe Gen 4 500GB. Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz. Intel Core i3 12100F 3.3 GHz 12MB. DeepCool AG400. PowerColor Radeon RX 6600 8GB Fighter. DeepCool PK650D 650W. Kolink Observatory HF Mesh. Skärmar: 3x MSI G2712F. Ljud: Yamaha 5.1 förstärkare. XTZ 93:22 frontar, Eltax Monitor III bak, Dynavoice Challenger 15" CSB-V15 subwoofer. Hörlurar: Audio Technica ATH-M50x och Sennheiser Accentum.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andreas_dock:

Vad som krävs är att vi slutar använda tjänsten när vi inte håller med om deras terms of service!

YT är som knark, det hackar eran hjärna med dopamin och snabba kickar, det är därför man fortsätter titta, ”bara ett klipp till, bara ett till…” speciellt på shorts !

För att få verkan på detta kapitalistiska monster som någon så fint benämnde tjänsten ovan handlar det om att lämna. Gå därifrån, göra andra saker med min tid. ÄVEN OM DET TAR EMOT.

Om tillräckligt många gör det, så tappar de nyttjandegrad i tjänsten som går att mäta och, som så förhoppningsvis, kan härledas till när de extrema reklam/krav på premium -pusharna kom.
Det är så Netflix gjort, och andra följt efter.

Vi som användare måste stå upp för vad vi själva tycker är viktigt och vad vi tror på!

Sluta suga på tutten från mamma YT! För sålänge vi gör det, kommer mamma bestämma vilka kläder vi skall ha på oss och när vi skall gå till sängs etc…

Instämmer. Kollar ibland på enstaka kanaler via Smarttube men mitt tittande är extremt lågt mot tidigare. Egentligen skedde det inte medvetet utan är ett resultat av att inte bli rekommenderad massa videor. Väldigt skönt att inte bli rekommenderad något faktiskt utan att själv aktivt få söka upp det jag vill se. Även shorts har jag stängt av och har därför aldrig fastnat, men ser verkligen hur andra kan sitta i evigheter och glo på shorts. Jag föredrar längre videor med mer fördjupat innehåll.

Tror också vägen framåt är att folk helt enkelt slutar använda tjänsten. Det är inte lätt men ett steg är ju att drastiskt minska sin användning. Känner mer idag än tidigare att jag inte skulle bry mig så värst om Youtube försvann ens. Tror ändå de jag följer skulle uppstå på andra tjänster och faktum är att ingen tjänst varar för evigt, dags att gå vidare.

Permalänk
Skrivet av dagas:

De höjer priset och sen gör det sämre om man inte vill betala.

Om de åtminstone kunde göra det bättre när man betalar för höjningen på 100kr de gjorde på familjeabbonemang.

Något jag skulle uppskatta är automatiskt skippa av sponsorerna. Man betalar för att slippa reklam men nästan alla har egen reklam i sina videor ändå. Det är dessutom nästan alltid riktat för Amerikanska marknaden. Ändå ska man höra reklam för något som inte ens finns här.

Jag kör Edge samt tillägget "Sponsorblock for Youtube" funkar hur bra som helst. Kör du Chrome så finns tillägget där också, vet inte angåenda andra webbläsare dock, men tänkte tipsa bara.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700x MB: Gigabyte B550M-DS3H
GPU: Gigabyte RTX 3060 12GB
RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3200 MHz
Monitor: AOC G2490vxa 144 Hz
Headphones: JBL Tune 770 NC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Önskar det fanns andra alternativ

Kör brave istället för Chrome osv..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Har också märkt det på plattan. Trodde först det laggade....

Skrivet av MrRunaway:

Har Youtube fått någon ny chef med mindrevärdeskomplex? Som inbillat sig att man måste göra förändringar när man tillträder för att visa handlingskraft.

Gör inte de flesta chefer så?

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]