VPS för Modded Minecraft?

Permalänk
Medlem

VPS för Modded Minecraft?

Tjenare,

Vilken VPS ska man välja? Är student, så vill ha ett billigt pris också, om möjligt.

Antal mods: ~200
Antal spelare: 2-4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yone:

Tjenare,

Vilken VPS ska man välja? Är student, så vill ha ett billigt pris också, om möjligt.

Antal mods: ~200
Antal spelare: 2-4

• GleSyS

• Hetzner

• Linode

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Rekommenderar ultraservers.com. Är inte en renodlad VPS men är otroligt prisvärd och grym support. Är tydligen ett systerbolag till ultra.cc som har mer än 10år i hostingbranschen.

Visa signatur

THINKPAD X280 ARCH
DEFINE S | I5 8600K | AP-Z370P | 32GB | GTX 1080
DEFINE 7 XL | I5 7600K | GA-Z270N | 64GB | 4x18TB
MX3S | KEYCHRON Q1V2 | P3421W + XF270H + XF270H
OLED65C1 + OLED55B7 | STRDH790 | KLIPSCH 5.1.4 | PS5 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:
  • GleSyS

• Hetzner

• Linode

Ska undersöka, tack!

Skrivet av E15597:

Rekommenderar ultraservers.com. Är inte en renodlad VPS men är otroligt prisvärd och grym support. Är tydligen ett systerbolag till ultra.cc som har mer än 10år i hostingbranschen.

Tack du med. Men ni har listat väldigt många val, är dom alla lika bra, olika användingsområden, eller varför har ni listat så många? Jag letar efter en som verkligen känns som "BÄST" för er, något som NI verkligen tycker "Ahh, detta är min #1".

Självklart, jag letar efter något som verkligen är bäst för priset dock, eftersom jag är student och det är för 2-4 personer. Jag har self-hostat förut, men vill ha den igång 24/7 denna gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yone:

Ska undersöka, tack!

Tack du med. Men ni har listat väldigt många val, är dom alla lika bra, olika användingsområden, eller varför har ni listat så många? Jag letar efter en som verkligen känns som "BÄST" för er, något som NI verkligen tycker "Ahh, detta är min #1".

Självklart, jag letar efter något som verkligen är bäst för priset dock, eftersom jag är student och det är för 2-4 personer. Jag har self-hostat förut, men vill ha den igång 24/7 denna gång.

Kolla på priserna och välj därefter, eftersom du ska hosta en mindre spelserver så fungerar nog det mesta

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte56:

Kolla på priserna och välj därefter, eftersom du ska hosta en mindre spelserver så fungerar nog det mesta

Klok hahaha, ska göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yone:

Klok hahaha, ska göra.

Och specs då självklart, på någon får du 4GiB RAM vs 2GiB hos någon annan leverantör...

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yone:

Ska undersöka, tack!

Som sagt, ultraservers har den bästa prissättningen i branschen. Du hittar ingen med lägre $ per GB RAM. Deras support är också av högsta klass. Du kommer inte bli besviken.

Visa signatur

THINKPAD X280 ARCH

Permalänk
Medlem
Skrivet av E15597:

Som sagt, ultraservers har den bästa prissättningen i branschen. Du hittar ingen med lägre $ per GB RAM. Deras support är också av högsta klass. Du kommer inte bli besviken.

Jag kör dom just nu, dom erbjöd 2-3 dagar gratis period. Ska säga, sjukt lätt att sätta upp.

Permalänk

Lånar tråden lite av nyfikenhetsskäl. Hoppas ok

Vad ska man välja om man har en webbsida/api med backend, webbhotell eller krävs det en vps?

Visa signatur

Tålamod och disciplin!

Permalänk
Medlem
Skrivet av surrogate activity:

Lånar tråden lite av nyfikenhetsskäl. Hoppas ok

Vad ska man välja om man har en webbsida/api med backend, webbhotell eller krävs det en vps?

Tror det beror lite på, om du har en enkel webbsida/API kan ett webbhotell räcka. Men om du behöver mer kontroll över servern, prestanda eller säkerhet (t.ex. för större projekt eller skalbarhet), så hade VPS varit bättre i mina ögon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yone:

Jag kör dom just nu, dom erbjöd 2-3 dagar gratis period. Ska säga, sjukt lätt att sätta upp.

Ah dom har gjort det väldigt enkelt. Har du haft anledning att kontakta deras support än? Är nyfiken på din upplevelse då min personliga upplevelse är den bästa supporten jag någonsin fått

Visa signatur

THINKPAD X280 ARCH

Permalänk
Medlem
Skrivet av E15597:

Ah dom har gjort det väldigt enkelt. Har du haft anledning att kontakta deras support än? Är nyfiken på din upplevelse då min personliga upplevelse är den bästa supporten jag någonsin fått

Faktiskt, aa haha. Ville fråga om dom hade rabatter eller billigare pris för studenter (dom har redan billigt ändå så hade varit lugnt om dom inte hade, men lönar sig att fråga). Vi kom fram till att jag kunde göra en ticket på deras discord server, så kunde vi ha en diskussion istället (jag använde support-ticket på deras hemsida, vilket också funkar men lite segare än discord).

Tillslut så kom vi fram till att 6GB Ram gick lugnt för mig istället för 8GB, vi lade in några mods som Chunky, C2ME osv för optimizering, och voilà, allt funkar prima. Gick från 11$ månad till 9$ månad, rätt schysst pris.

5/5 på Trustpilot, rekommenderar

Permalänk
Medlem

Ingen av er kan hosta själva? 2-4 spelare borde inte vara några problem att ha på sin egen dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Ingen av er kan hosta själva? 2-4 spelare borde inte vara några problem att ha på sin egen dator.

Vi hade en tidigare server där jag hostade, gick prima, men problemet är att ibland kanske hon vill spela men jag har föreläsning, osv.