Veckans fråga: Vilken webbläsare använder du?

Permalänk
Medlem

Jag bytte för ett par dagar sedan till firefox. Fick byta lite addons men hittills har allt funkat.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Brave på alla enheter. Sällan som det uppstår några kompatibilitetsbuggar eftersom den baseras på Chromium och fungerar även bra på telefon och surfplatta, något man inte alltid kan säga om Firefox. Chrome använde jag under många långa år men ser ingen som helst anledning att använda den numera med undantag för ett fåtal udda sidor där andra webbläsare fungerar dåligt.

Permalänk
Medlem

använder Firefox,Chrome,Vivaldi,Opera och Brave..ofta samtidigt, för jag har ca 50 öppna flikar i varje läsare

Permalänk
Medlem

Använder: Firefox,Chrome,Edge

Permalänk
Medlem

Vivaldi, valde från början den för dess customizeability i looken, stannade för stackade och tileade tabbar, dess privacy och smidiga sidopanel.
Kör även Vivaldi på telefonen, men där mest för jag kan få adresssökbaren längst ner på skärmen, nåt som konstigt nog inte är default i alla webläsare.

Permalänk
Medlem

Firefox överallt, sedan ca 2015.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heliopause:

Firefox sedan det hette Netscape. Det är snart 30 år nu sedan jag började använda det.

Jag visste inte att Firefox byggde på Netscape, men jag föredrog Netscape skarpt över Exploader på 90-talet.
Det var nära jag lämnade Firefox för några år sedan när HTML5 lanserades och gav en del bekymmer, men det har hamrats ut sen ganska länge nu.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Kan vi inte få se lite officiella siffror från de som går in på Sweclockers med sin webbläsare? Har för mig att jag sett någon sån artikel förut.

Sweclockers har givetvis koll på hur det ser ut med denna statistik, så precis som alla andra omröstningstrådar, så är nog även denna främst till för att skapa engagemang och därmed fler annonsvisningar

Visa signatur

MSI PRO Z790-P WIFI | Intel i9 13900K | 128 GB DDR5
GTX 4070 12 GB
Samsung 990 Pro 4 TB | WD Black SN850X 2 TB Gen 4 | 2 x 1 TB Samsung 970 EVO Plus
3 x ASUS 27" | 1 x Philips 49"

Permalänk
Medlem

Librewolf

Permalänk

Chrome

Försökte använda firefox under en lång tid, men den hade ofta problem att ladda vissa sidor (stod bara och tuggade men provade jag samma länk på chrome eller edge så funkade det direkt), så till slut gav jag upp och återvände till chrome. Trist

Permalänk

har kör FireFox sen det kom ut. kommer inte byta heller, så länge det inte kommer annan bättre webbläsare som inte är bygg på chromium. före dess körde man Internet Explorer, innan FireFox kom.

Visa signatur

Chassi: In Win Gnone, GPU1: Gainward RTX 3080 GS Gpu 2: gigabyte 1080 ti OC HDD/SDD: Samsung 970 EVO Plus 2TB, samsung evo 1tb, samsung 970 pro 512gb, 2st Kingstone Fury Renegade 2TB, 5st 2TB, optisk läsare: Asus Blue ray brunner Ram: Team Group 64GB CL16 3200hz, Moderkort: ASUS ROG Crosshair VIII Extreme, CPU: AMD Ryzen 9 5950X, CPU Kylare: ek-aio elite 360 d-rgb, PSU: silverstone 1500w 80c guld ( Im Music Producer. Vibrations Is God Sound )

Permalänk
Skrivet av Cho-Arrim:

Försökte använda firefox under en lång tid, men den hade ofta problem att ladda vissa sidor (stod bara och tuggade men provade jag samma länk på chrome eller edge så funkade det direkt), så till slut gav jag upp och återvände till chrome. Trist

det måste bero på någon inställing du kör på eller haft på. har inte haft några problem alls med FireFox alls. då har jga kör det sen det kom ut...

Visa signatur

Chassi: In Win Gnone, GPU1: Gainward RTX 3080 GS Gpu 2: gigabyte 1080 ti OC HDD/SDD: Samsung 970 EVO Plus 2TB, samsung evo 1tb, samsung 970 pro 512gb, 2st Kingstone Fury Renegade 2TB, 5st 2TB, optisk läsare: Asus Blue ray brunner Ram: Team Group 64GB CL16 3200hz, Moderkort: ASUS ROG Crosshair VIII Extreme, CPU: AMD Ryzen 9 5950X, CPU Kylare: ek-aio elite 360 d-rgb, PSU: silverstone 1500w 80c guld ( Im Music Producer. Vibrations Is God Sound )

Permalänk
Medlem

Waterfox och Firefox.

Permalänk
Skrivet av Heliopause:

Firefox sedan det hette Netscape. Det är snart 30 år nu sedan jag började använda det.

nice, Netscape prova man i unga dagar. men tyvärr gilla jag inte det och kör Internet Explorer istället.
mins i plugget hade många dator på 90 talet Netscape och man fick då bekanta sig med den webbläsare.
men ogilla den skarpt här. inte förrän Firefox kom jag byte från Internet Explorer. sen dess har man bara kört Firefox här..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Opera då jag älskar mus gesterna

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasseb64:

Använder: Safari, Edge, FireFox, där FF blivit mindre intressant pga av reklamen, den irriterar.
Frågan är vad som händer? Edge känns bättre och bättre. Chrome är inget alternativ i min värld.
Inbillar mig att FF lever på lånad tid.

Reklam i FFX?

Permalänk
Skrivet av Extol:

Opera då jag älskar mus gesterna

Finns inte samma sak i Firefox?

Permalänk
Medlem

Sitter på en Firefox fork som heter Floorp. Riktigt nöjd hittills även fast jag inte använder vissa av specialfunktionerna som de skryter med på sin hemsida.

Permalänk
Medlem

Firefox eller floorp, finns ingen anledning att använda Chromiumskräp

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem

Firefox på datorn sedan urminnes tider. Edge som reserv när någon sida inte stödjer FF. Via på mobilen.

Permalänk
Medlem

Chrome, Firefox och Brave och safari ibland.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Brave på min nybyggda dator. Annars kört crome bra länge

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Körde främst Voyager på AmigaOS. Imponerade att IBrowse fortfarande lever

Hade varit kul att återskapa min gamla Amiga-installation i Icaros/AROS. Har bara kvar fronten till min gamla A4000 samt ett par 500:or (en med GVP-hårddisk) hårdvarumässigt.

Permalänk
Medlem

Brave som primär webbläsare både i datorn och telefonen.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Reklam i FF

Skrivet av sweisdapro:

vad är det för reklam du menar?
Använder floorp och FF, och tycker inte jag får någon reklam alls

Skrivet av Dunde:

Reklam i FFX?

nedre högra hörnet i FF --> "reklamrutor", va fan är det bara jag som får det?

Permalänk
Medlem

Floorp-Firefox på datorer.
Firefox-nightly på Android bara för att den har "about:config" kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Körde främst Voyager på AmigaOS. Imponerade att IBrowse fortfarande lever

Hade varit kul att återskapa min gamla Amiga-installation i Icaros/AROS. Har bara kvar fronten till min gamla A4000 samt ett par 500:or (en med GVP-hårddisk) hårdvarumässigt.

Ska köras på riktig hårdvara, annars får det vara.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasseb64:

nedre högra hörnet i FF --> "reklamrutor", va fan är det bara jag som får det?

Det finns ingen reklam i höger hörn. Kanske är det nån kass plugin som orsakar det? eller nåt annat program som lyckats smussla in adware i datorn? Vi har firefox på varenda dator på arbetsplatsen, har så varit i ca.18-20 år, aldrig sett någon reklam förekomma på det sättet.

Permalänk
Medlem

Portföljdator... Firefox, sällan inbakade webbläsaren.
NUC... Firefox 100%
Mobiltelefon... Firefox, ibland inbakade webbläsaren.

Ja, vi alla läcker information som såll...
Device Info...

Förra årets...
Veckans fråga: Vilken webbläsare använder du?

Permalänk
Medlem

Alltid Firefox.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4