Vinn nätagg från Seasonic

Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Puh ca 1,5 år sedan man blev dumpad.. är på en bra plats nu och med en ny flickvän som visat mig hur jävla bra allt kan kännas.

Men! co-parenting med denna ex är en mardröm, både för mig och för barnet.. Här i veckan skickat brev via Advokat om att få ensam vårdnad.. vi får se hur det går men det lär bli en turbulent höst/vinter. Inte säkert det blir så, men det blir åtminstone uppstyrt vad som ska gälla så inte hon kan ändra vad som ska gälla utan mitt medhåll.

Men jag ser ingen annan väg, jag har fått stå ut med så mycket skit det senaste året från henne.. när hon inte får sin vilja igenom så ska det hotas, nedvärderas, hatas, anklagas.. Så sjukt less..

Vill inte lägga massa pengar på advokat, vill hellre lägga dom pengarna skapa minnen med mitt barn men hon ger mig inget val.

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Puh ca 1,5 år sedan man blev dumpad.. är på en bra plats nu och med en ny flickvän som visat mig hur jävla bra allt kan kännas.

Men! co-parenting med denna ex är en mardröm, både för mig och för barnet.. Här i veckan skickat brev via Advokat om att få ensam vårdnad.. vi får se hur det går men det lär bli en turbulent höst/vinter. Inte säkert det blir så, men det blir åtminstone uppstyrt vad som ska gälla så inte hon kan ändra vad som ska gälla utan mitt medhåll.

Men jag ser ingen annan väg, jag har fått stå ut med så mycket skit det senaste året från henne.. när hon inte får sin vilja igenom så ska det hotas, nedvärderas, hatas, anklagas.. Så sjukt less..

Vill inte lägga massa pengar på advokat, vill hellre lägga dom pengarna skapa minnen med mitt barn men hon ger mig inget val.

Bra du orkar ta fighten för att göra framtiden för ditt barn så bra som möjligt. Önskar dig all lycka!

Permalänk
Medlem

Tjena.
Här kommer en sorglig historia eller kanske rentav ren idioti?
Vi hade en vattenläcka i vårt hus där köket och vardagsrummet blev lite blöta " försäkringsärende "
Då byggfirman va på plats fråga vi om dom kunde lägga 12kvm golv i hallen, plus nya lister så att det blev samma i kök,vardagsrum och hall. Genomgående golv tror jag att det heter.
Inga problem sa arbetsledaren, vi skulle själv riva upp golvet i hallen och vi bad om en faktura med rotavdrag.
Byggfirman kom och börja jobba med det nya golvet i vardagsrummet sen hallen och till sist köket. Blev riktigt snyggt! En duktig målare fick vi också. Hittills har " allt " gått som planerat typ, sen skickar dom ut en ny snickare som ska sätta upp listerna och jag nästan grät när jag kom hem. Det såg ut som om en 5åring hade smällt upp dessa, spikar som stack ut och alla lister va lösa.
Ringde till dom som lagt golvet och fråga om dom hade vägarna förbi, dom kom in nån dag senare och dömde ut allt framför arbetsledaren och han som monterat listerna varpå han blev arg och smällde igen ytterdörren. Vi kom då överens att alla lister skull tas ner och nya skulle inhandlas och monteras.
Detta gjordes samma dag så det va ju skönt.
Nu kommer det komiska i hela historien, va rätt mycket strul utöver det jag skrivit men nu kör vi.
Detta gäller alltså bara 12Kvm golv i hallen, plus lister som vi själva ska betala för resten är ett försäkringsärende.
Först fakturan va på 56.000kr vilket vi inte tänker betala och bestrider denna.
Andra fakturan va på 38.000kr vilket vi inte tänker betala och bestrider denna.
Tredje fakturan va på 28.000kr vilket vi inte tänker betala och bestrider denna.
Fjärde fakturan va på 58.000kr vilket vi inte tänker betala och nu har vi tröttnat ordentligt och får till sist prata med högsta chefen och frågar vad dom håller på med.
Då ber han om ursäkt och ska själv ta tag i detta och vi frågar varför ingen av fakturorna specificerar arbetstid + material och allt som vi har kommit överens om.
Nu har vi efter ett antal månader fått en ny faktura på 20.000kr där allt står specificerat, men 22 timmar för att lägga ett 12kvm golv köper jag inte. Kanske om jag själv skulle lägga det efter ett par groggar i kroppen
Är ju inget företag jag kommer att rekommendera med undantag för dom 2 som la golven.
Då vi inte är klara med detta företag än så lägger jag inte ut namnet än.
Svara gärna vad ni tycker om detta och hur mycket ni hade betalt för detta jobb.
Mvh Mange

Permalänk
Medlem

Idioter som svänger först och blinkar sen. Höll på att cykla rätt in i en sån bilist nyss, som svängde tvärt för att komma in i ett parkeringsgarage, när jag konfronterade fanskapet pep han ynkligt, man jag blinkade ju. JA DITT JÄVLA ÅLAHUVVE, DU BLINKADE NÄR DU HADE BÖRJAT SVÄNGA. IDIOT

Permalänk
Medlem

Det är en stickande lukt från fakturan...

Skrivet av Mangee75:

Tjena.
Här kommer en sorglig historia eller kanske rentav ren idioti?
Vi hade en vattenläcka i vårt hus där köket och vardagsrummet blev lite blöta " försäkringsärende "
Då byggfirman va på plats fråga vi om dom kunde lägga 12kvm golv i hallen, plus nya lister så att det blev samma i kök,vardagsrum och hall. Genomgående golv tror jag att det heter.
Inga problem sa arbetsledaren, vi skulle själv riva upp golvet i hallen och vi bad om en faktura med rotavdrag.
Byggfirman kom och börja jobba med det nya golvet i vardagsrummet sen hallen och till sist köket. Blev riktigt snyggt! En duktig målare fick vi också. Hittills har " allt " gått som planerat typ, sen skickar dom ut en ny snickare som ska sätta upp listerna och jag nästan grät när jag kom hem. Det såg ut som om en 5åring hade smällt upp dessa, spikar som stack ut och alla lister va lösa.
Ringde till dom som lagt golvet och fråga om dom hade vägarna förbi, dom kom in nån dag senare och dömde ut allt framför arbetsledaren och han som monterat listerna varpå han blev arg och smällde igen ytterdörren. Vi kom då överens att alla lister skull tas ner och nya skulle inhandlas och monteras.
Detta gjordes samma dag så det va ju skönt.
Nu kommer det komiska i hela historien, va rätt mycket strul utöver det jag skrivit men nu kör vi.
Detta gäller alltså bara 12Kvm golv i hallen, plus lister som vi själva ska betala för resten är ett försäkringsärende.
Först fakturan va på 56.000kr vilket vi inte tänker betala och bestrider denna.
Andra fakturan va på 38.000kr vilket vi inte tänker betala och bestrider denna.
Tredje fakturan va på 28.000kr vilket vi inte tänker betala och bestrider denna.
Fjärde fakturan va på 58.000kr vilket vi inte tänker betala och nu har vi tröttnat ordentligt och får till sist prata med högsta chefen och frågar vad dom håller på med.
Då ber han om ursäkt och ska själv ta tag i detta och vi frågar varför ingen av fakturorna specificerar arbetstid + material och allt som vi har kommit överens om.
Nu har vi efter ett antal månader fått en ny faktura på 20.000kr där allt står specificerat, men 22 timmar för att lägga ett 12kvm golv köper jag inte. Kanske om jag själv skulle lägga det efter ett par groggar i kroppen
Är ju inget företag jag kommer att rekommendera med undantag för dom 2 som la golven.
Svara gärna vad ni tycker om detta och hur mycket ni hade betalt för detta jobb.
Mvh Mange

Det låter tufft, 12 kvm är ju typ som en skrubb... Nä saltad 🥒 faktura. Som en inlagd gurka... Tufft, det kommer en stickande lukt från fakturan. För mig är det typ raffinerat bedrägeri... :/ 😑

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Storken Han Svävar i skyn ovanför: Storken Skiter På Orättvisor med Energi ⚡ och Ligger i: Det Hurrar, Det Hurrar, Det Hurrar vi för! 😃 😃 Absolutely Vodka. 😊 Det är träning som gör Susen! 🪿

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av Mangee75:

*snipp*
Mvh Mange

Ja det där med timmar är ett helvete med hantverkare. Men samtidigt tar dem ju ibland betalt för körtid, tid att köpa materialet osv. 11 timmar per gubbe och 2st för att lägga golvet + fixa lister låter ju inte troligt dock. Dem kanske specat timmarna för hela jobbet?

Det här är varför det är superviktigt att få & godkänna en offert först på vad det faktiskt kommer kosta. Annars blir det lätt såhär med muntliga "när ni ändå är här" grejer.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | BakClockers | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

Det låter tufft, 12 kvm är ju typ som en skrubb... Nä saltad 🥒 faktura. Som en inlagd gurka... Tufft, det kommer en stickande lukt från fakturan. För mig är det typ raffinerat bedrägeri... :/ 😑

Skrivet av Moseby:

Ja det där med timmar är ett helvete med hantverkare. Men samtidigt tar dem ju ibland betalt för körtid, tid att köpa materialet osv. 11 timmar per gubbe och 2st för att lägga golvet + fixa lister låter ju inte troligt dock. Dem kanske specat timmarna för hela jobbet?

Det här är varför det är superviktigt att få & godkänna en offert först på vad det faktiskt kommer kosta. Annars blir det lätt såhär med muntliga "när ni ändå är här" grejer.

Japp, tänkte att detta är en stor firma så det ska väl inte vara några problem.
Men jag håller med, man skulle begärt detta direkt så där får jag skylla mig själv
Det står bara 22 arbetstimmar på fakturan, men vi ska bestrida även denna och hoppas att chefen hör av sig så vi kan få ett slut på detta. Jag hörde med en lokal firma vad dom skulle ta för jobbet inkl material, runt en 10-12.000kr beroende på vad golvet kostar per/kvm.
Mvh Mange

Permalänk
Medlem

Känns som det är det ena på det andra.
Fortfarande problem med andningen och torrhosta efter man var rejält sjuk för 1 månad sedan nu, fick inhalator jag skulle prova för lungorna.

I torsdags började jag få ont i nacken (inget trauma eller plötsligt) under dagen och sen har det bara blivit värre och värre efter det. Sovit 1h typ inatt. Alvedon + Ipren hjälper nada.
Sjuk bultande smärta i nacken konstant, hugger till i nacken som fan när man sväljer.
Ringa jouren när de öppnar och fråga om de finns något bättre mot smärtan, för den är fan outhärdlig.

Suck....

Har inte direkt varit sjuk på länge innan, känns som någon främmande makt slänger allt jag missat på en gång nu.

Permalänk
Medlem

Vafan?!

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av medbor:

<Uppladdad bildlänk>

Vafan?!

Fyfan. Blivit av med mycket grejer?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Fyfan. Blivit av med mycket grejer?

Inte en enda sak saknades vad vi kunde se

Vilket gör det nästan ännu värre, eller? I så fall är det ju bara slumpmässig onödig förstörelse, inget som behövdes för nästa mål mat eller annat…

Polisen ville inte ens undersöka platsen, stenen låg kvar på den glastäckta barnstolen i baksätet. Flera timmar att städa glas från bil och parkering

Flera tusen i självrisk på något som någon annan gjort mot mig, som kommer gå helt ostraffat vidare i livet…

Är det kanske en uttråkad tonåring som råkade gå förbi med en sten i handen? Vem vet? Kommer det hända igen? Står bilen kvar nästa gång?

Fy fan!

Det är väl mest bara tid och pengar, men så sjukt onödigt

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av medbor:

Vilket gör det nästan ännu värre, eller? I så fall är det ju bara slumpmässig onödig förstörelse, inget som behövdes för nästa mål mat eller annat…

Polisen ville inte ens undersöka platsen, stenen låg kvar på den glastäckta barnstolen i baksätet. Flera timmar att städa glas från bil och parkering

Flera tusen i självrisk på något som någon annan gjort mot mig, som kommer gå helt ostraffat vidare i livet…

Är det kanske en uttråkad tonåring som råkade gå förbi med en sten i handen? Vem vet? Kommer det hända igen? Står bilen kvar nästa gång?

Fy fan!

<Uppladdad bildlänk>

Åhfan. Vad konstigt att smälla en ruta för skojs skull. Och ni hade ingenting liggandes framme temporärt i baksätet som kunde sett ut som något dyrbart? Paket eller så?

Ja sjukt tråkiga pengar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Åhfan. Vad konstigt att smälla en ruta för skojs skull. Och ni hade ingenting liggandes framme temporärt i baksätet som kunde sett ut som något dyrbart? Paket eller så?

Ja sjukt tråkiga pengar.

Nej, vi hade precis kommit från stugan och rensat ganska bra. Det låg dock ett par nya skor i bakluckan som låg kvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Fy fan!

<Uppladdad bildlänk>

Bästa uttalandet.
Det jag har strukit under.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Storken Han Svävar i skyn ovanför: Storken Skiter På Orättvisor med Energi ⚡ och Ligger i: Det Hurrar, Det Hurrar, Det Hurrar vi för! 😃 😃 Absolutely Vodka. 😊 Det är träning som gör Susen! 🪿

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Fy fan!

<Uppladdad bildlänk>

Kom att tänka på en person som grovt vandaliserade bilar, när polisen fick tag i honom och frågade varför han förstörde bilarna, fick dom till svar, "jag bara kände för det". Han är långt ifrån ensam om att vara sådan. Polisens ignorans som du beskrev finns tyvärr i många städer i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

Bästa uttalandet.
Det jag har strukit under.

Då hade det ju i alla fall funnits någon poäng alls

Aja… jag lyckades hitta en begagnad ruta i alla fall, så förutom allt jobb så blev det inte så ekonomiskt kännbart i alla fall. 200kr och montera själv kan jag lev med

Nu kanske man borde skaffa en kamera eller något?

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av medbor:

Aja… jag lyckades hitta en begagnad ruta i alla fall, så förutom allt jobb så blev det inte så ekonomiskt kännbart i alla fall. 200kr och montera själv kan jag lev med

Kameran medför väl bara en extra utgift & du får ändå betala självrisken när något händer?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

om det går skaffa kameror som går igång när nån petar på bilen (som tesla).
Jag beklagar sorgen.

Skönt att du kunde sätta på rutan i slutändan. <3

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

om det går skaffa kameror som går igång när nån petar på bilen (som tesla).
Jag beklagar sorgen.

Skönt att du kunde sätta på rutan i slutändan. <3

Jag älskar att sätta på rutor, det blir som en ny upplevelse varje gång! Framförallt när man tar av för mycket, man får lite pinsamt åtgärda alla hål man blottat i onödan. Sen ska det fyllas och sättas på plats, och till slut är man klar och lägger sista klicken på plats och gnussar lite till. Sen är det bara att torka upp det som blev över och sen städa det som behövs och ta en dusch…

Den är satt på sin plats nu, men sabbade nog något på vägen

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag älskar att sätta på rutor, det blir som en ny upplevelse varje gång! Framförallt när man tar av för mycket, man får lite pinsamt åtgärda alla hål man blottat i onödan. Sen ska det fyllas och sättas på plats, och till slut är man klar och lägger sista klicken på plats och gnussar lite till. Sen är det bara att torka upp det som blev över och sen städa det som behövs och ta en dusch…

Den är satt på sin plats nu, men sabbade nog något på vägen

Jag SKÄMS...som Gnu... 🦡 🤕

🎶🎶 Den fina andan på Rotum är känd, den tar oss ur varje återvändsgränd: Rotum, Rotum världens bästa plats, Rotum Rotum vi bränner av en sats, Rotum, Rotum vi har vässat klon och hällt fullt med krut i vår patron. 🎶🎶 Det finns en anda på Rotums fabrik 🏭 som gör oss glada och en och annan riktigt rik.... 🎶 🎶

Helt Enkelt: Ibland går det bra ibland går det dåligt...🙂🙃

Denna brukar jag nynna på när man har sk#tigt i det blå skåpet, eller när man har satsat på fel häst, helt enkelt...😃😃

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Nedstämd men lycklig
Bekymmerfri och ekonomiskt oberoende 2025
På uppgång med egen kraft och gör inget som andra gör när det kommer till investeringar

Inte galen men udda och unik
Har en tjej för intimitet men söker en livskamrat och funderar på att avluta relationen
För jag tänker inte med vad som finns mellan benen
Även om det finns ett visst behov

Pengar gör mig lycklig och mer bekymmerfri
Har inte en stor summa utan att har vetskapen att skapa ur tomma intet likt en bank
Det räcker för tillgången är obegränsad i relation i hur mycket tid och kraft man vill lägga på oraklet

Mitt ex vill att jag håller det inom familjen och ligger lågt för har en förmåga att prata för mycket
En av mina brister, lyssna och locket på

Nya drag i min person är att jag inte vet allt men känner att 90% av människor i min omgivning är muppar och 10% är Naturliga Öppna Utåtriktade Kärvänliga Unika Vackra Människor

Energitjuvar
Status normer och spelregler
Accepterar vad samhället tycker att du har för behov att tillfredsställa
Strida till verket
Såsom vara slav inför ekorrhjulet och gnälla istället för att halvera tiden med en acceptabel inkomst och värdesätta annat i livet

Fattigmansbörsen
Fattar inte hur man kan underlåta sig betala 30% skatt
Underlåta sig med 6% riskfördelning och nöja sig med cykler av krasch 5 eller 10 år intervall och svälja återhämtning med flera år
Det är uträknat alternativ för Statar Mentalitet

Permalänk
Medlem

Fick nyss reda på att en granne somnat in 58år ung..

Dom vet inte vad orsaken är, men allt för många gånger har man intalat sig själv att leva NU. Men tyvärr fortsätter man ta livet för givet.

R.I.P Kent 🕊

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + Klipsch R-121SW

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Fick nyss reda på att en granne somnat in 58år ung..

Dom vet inte vad orsaken är, men allt för många gånger har man intalat sig själv att leva NU. Men tyvärr fortsätter man ta livet för givet.

R.I.P Kent 🕊

Samma sak hände med en granne för en herrans massa år sedan (jag har på riktigt förträngt datumet). Han blev sjukare och sjukare och dog helt plötsligt. Läkarna kunde inte hitta felet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har så jäkla ont i dag och är väldigt irriterad på mig själv.
Jag skulle hämta vatten på natten men blev akut illamående (tryckfall, jag drack för lite under fler dagars fastan) sedan minnas jag inget mer, vaknar av att frugan skriker och skakar på mig, tydligen har jag svimmat vid dörren till sovrummet och dragit huvudet i ett vägguttag så hela uttaget flugit bort och dragit med sig gips från väggen, är rätt trasig i munnen,hakan,och pannan och sinnessjuk smärta från nacke/ryggen samt värker ena knäet rätt bra och det det känns om det brinner i högerarmen var gång jag rör mig någon cm. smärtan kan jag ta och ja den är absolut själv orsakad, men det som stör mig som fan är att detta är sista hårda träningsveckan innan dotterns EM vilket kommer göra det väldigt svårt för mig att hjälpa henne nu när jag är sängbunden ett par dagar (är hennes instruktör/coach). Med andra ord, aldrig mer fasta innan viktiga tävlingar!

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Har så jäkla ont i dag och är väldigt irriterad på mig själv.
Jag skulle hämta vatten på natten men blev akut illamående (tryckfall, jag drack för lite under fler dagars fastan) sedan minnas jag inget mer, vaknar av att frugan skriker och skakar på mig, tydligen har jag svimmat vid dörren till sovrummet och dragit huvudet i ett vägguttag så hela uttaget flugit bort och dragit med sig gips från väggen, är rätt trasig i munnen,hakan,och pannan och sinnessjuk smärta från nacke/ryggen samt värker ena knäet rätt bra och det det känns om det brinner i högerarmen var gång jag rör mig någon cm. smärtan kan jag ta och ja den är absolut själv orsakad, men det som stör mig som fan är att detta är sista hårda träningsveckan innan dotterns EM vilket kommer göra det väldigt svårt för mig att hjälpa henne nu när jag är sängbunden ett par dagar (är hennes instruktör/coach). Med andra ord, aldrig mer fasta innan viktiga tävlingar!

Kanske trappa upp fastandet långsamt och hitta en nivå som passar just dig? Alla mår inte bra av det

Hoppas du återhämtar dig snabbt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Kanske trappa upp fastandet långsamt och hitta en nivå som passar just dig? Alla mår inte bra av det

Hoppas du återhämtar dig snabbt!

jo det var ett första test, först tänkte jag två dygn, men det var ju så enkelt att det blev tre dygn vilket inte heller var någon utmaning så då tänkte jag att 4 dygn eller 7 dygn kan nog fungera med. Men jag glömde helt bort vikten av salt och vatten mellan dag 3 och 4 vilket resulterade i ovan face plant. (lär ta ett tag innan jag testar detta igen)
kan ju nämna att det var dock effektivt, nu var jag redan i djup ketos, men denna fastan tycks dragit bort drygt 50% av det sista envisa bukfettet. Är man inte redan i ketos lär det kännas väldigt mycket mer, kommer ihåg att jag blev typ sjuk/keto flunsa när jag skulle in i ketos första gången för drygt 1 år sedan.

Tack så mycket,

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Är snart 61 år och har nu fått diagnosen autism.
Heja sjukvården som inte har hittat det förut

Tillägg:
Kan tillägga att jag sökte vård på 1980-1995 talen men tröttnade på att INTE få någon hjälp/diagnos.
Och nu får ja lida för det när jag söker sjukersättning
Så vad jag vill säga är att var hård mot vård och F-kassan om ni är sjuka/dåliga.
Speciellt om ni har en psykisk sjukdom rankas lågt hos F-kassan antar jag. Stå på er!
(Tyvärr är jag en som inte vill bråka med vård/myndigheter)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boelving:

Är snart 61 år och har nu fått diagnosen autism.
Heja sjukvården som inte har hittat det förut

Tillägg:
Kan tillägga att jag sökte vård på 1980-1995 talen men tröttnade på att INTE få någon hjälp/diagnos.
Och nu får ja lida för det när jag söker sjukersättning
Så vad jag vill säga är att var hård mot vård och F-kassan om ni är sjuka/dåliga.
Speciellt om ni har en psykisk sjukdom rankas lågt hos F-kassan antar jag. Stå på er!
(Tyvärr är jag en som inte vill bråka med vård/myndigheter)

Gratulerar att du äntligen kan få den vård du behöver!
Av ren nyfikenhet, hur har du fungerat i vardagen? Har du själv misstänkt att du haft någon diagnos och varför i så fall?

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Medlem

Första dagen som arbetslös på väldigt länge men jag klarade inte av en narcissist på jobbet. Tog den fega vägen ut men ibland måste man tänka på sig själv.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Skrivet av doerman:

Gratulerar att du äntligen kan få den vård du behöver!
Av ren nyfikenhet, hur har du fungerat i vardagen? Har du själv misstänkt att du haft någon diagnos och varför i så fall?

Vardagen har inte fungerat egentligen men det var något jag inte visade för andra ELLER mig själv.
Tog till alkohol för att dämpa symtomen. Inte bra Inget jag rekommenderar.
Kan säga så här har aldrig känt mig som "alla" andra. Att det var något fel. Vad var alltid en fråga.
Att "bråka" med vård, arbetsförmedlingen och F-kassan var inte något jag orkade med. Men MÅSTE nu.
Men nu ska jag söka sjukersättning (förtidspension) för andra gången. Något jag borde ha fått redan på 1980-1990 talet.
Har inte orkat med det förut Man måste vara fult frisk för att vara sjuk tyvärr.

Är någon i samma sits så rekommenderar jag att ni står på er fast det är jobbigt.

Från Spanarna på Hill Street:
All right, that's it, let's roll. And Hey!... let's be careful out there.