Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Owlbeast:

Exakt samma som jag ser! Jag sitter i chatten nu och har lagt fram mina "krav". Hen sitter just nu och kollar om det går att applicera på befintliga kunder. Återkommer snart.

Jag provade samma. Blev ett tydligt nej till mig. Eventuellt säger jag upp det och lägger det på frugan, trist när man inte tar hand om sina kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapporun:

Nu är erbjudandet tillbaka, Samsung har till och med skrivit rätt nu (30% inte 10%).
Vet faktiskt inte vad som hände med min order, beställde fredag 11e okt 10:00 innan jag tipsade, verkar som den är på väg och kommer fram imorgon. Ingen aning varför det tagit sån tid, verkar ju som flera andra som beställde efteråt fick långt innan men samtidigt har jag inte direkt bråttom heller

https://i.imgur.com/p6fYzbG.png

Nice, kul att det bättre priset kom tillbaka, och stort tack för att du uppmärksammade mig på det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Vet inte om det gäller alla adresser eller bara specifika, ni får prova. Obs att rabatten är på 6 mån men bindningstiden är på 12 månader.

Bahnhof
250 Mbit/s - 1 000 Mbit/s Från 169 kr/mån i 6 månader Såhär gör du: Sök på din adress på bahnhof se och skriv in kampanjkoden: 169GC24

<Uppladdad bildlänk>

Fick nu upp priserna för de olika hastigheterna. Står att det endast gäller nya kunder men det vare ju ett erbjudande till mig som tidigare kund så vet inte exakt vad som gäller.

<Uppladdad bildlänk>

Stort tack för tipset! Jag ringde upp och tecknade 1000/1000 med start så fort mitt nuvarande Black Friday-kampanjpris från Telia löper ut.

För den som inte orkar räkna blir totalpriserna följande:

250/250: 329 kr/mån
500/500: 334 kr/mån
1000/1000: 359 kr/mån

Permalänk
Skrivet av lasseTM:

För mig står det ogiltig kampanjkod.

Verkar gälla vissa stadsnät/adresser.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av muli:

Jag provade samma. Blev ett tydligt nej till mig. Eventuellt säger jag upp det och lägger det på frugan, trist när man inte tar hand om sina kunder.

Verkar bli likadant här. De erbjuder endast nya kunder erbjudandet, jag fick ett moterbjudande på 1000/1000 för 459 kr i 12 månader men har sagt nej.

Nu blir det uppsagt istället, tack Bahnhof för att ni är så måna om era befintliga kunder!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Owlbeast:

Verkar bli likadant här. De erbjuder endast nya kunder erbjudandet, jag fick ett moterbjudande på 1000/1000 för 459 kr i 12 månader men har sagt nej.

Nu blir det uppsagt istället, tack Bahnhof för att ni är så måna om era befintliga kunder!

Ändå snällt, hon jag pratade med totalvägrade. Sa att enda vi kan erbjuda är det som finns på hemsidan... Ja så ren bs. Ska nog säga upp så det sägs upp i slutet av november eftersom blackfriday är då typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muli:

Ändå snällt, hon jag pratade med totalvägrade. Sa att enda vi kan erbjuda är det som finns på hemsidan... Ja så ren bs. Ska nog säga upp så det sägs upp i slutet av november eftersom blackfriday är då typ.

Absolut. Jag har blivit erbjuden 250/250 för 399 kr/mån nu, men det är fortfarande 840 kr mer per år än kampanjerbjudandet för nya kunder. Nu börjar det bli en principfråga känner jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Fungerar inte i nätet jag sitter i, Servanet...

Fungerar inte här heller, rättare sagt att koden är ogiltigt för mig.
(Skara)

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x6TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Perfekt med utökat internminne för tillfälliga behov. Taget! Men inte beställningsbar. Svårt att hitta en lika prisvärd.

Ja, den är man sugen på. Kommer den någonsin kunna gå å beställa till det priset?

Edit: Amazon har ingen "bevakafunktion"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Owlbeast:

De smyghöjer också för befintliga kunder, påstår höjda kostnader etc. etc., men kollar man vad det kostar att teckna nypris är det lägre än priset man får som befintlig kund. Bahnhof är väl den minst dåliga operatören, men de är inte bra på att behandla existerande kunder så bra som man kan tycka...

Permalänk
Medlem

Jag har nu tecknat Bahnhof 250/250 med start i april nästa år, pga bindningstid hos nuvarande operatör. Var inget problem att beställa så pass långt in i framtiden.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem

Ogiltig kampanjkod för mig med, Bra pris synd att det inte funkade.

Permalänk
Medlem

Nu är det uppsagt. Valde 1/12 som slutdatum. Nu är frågan om man ska invänta BF-erbjudanden från andra operatörer eller låta frugan beställa nytt abonnemang hos Bahnhof med kampanjerbjudandet? Absurd affärsmodell från Bahnhof om ni frågar mig, men vad ska man göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Owlbeast:

Nu är det uppsagt. Valde 1/12 som slutdatum. Nu är frågan om man ska invänta BF-erbjudanden från andra operatörer eller låta frugan beställa nytt abonnemang hos Bahnhof med kampanjerbjudandet? Absurd affärsmodell från Bahnhof om ni frågar mig, men vad ska man göra?

Kommer nog också säga upp... Hittar ingen anledning just nu till varför jag ska behålla dem faktiskt. Får också hålla utkik på BF. Alternativt så signar jag med frugans men då vinner dem ändå XD

Känns lite som anställning, du kan inte höja din lön men byter du jobb får du mycket bättre betalt.... Same same but different.

Permalänk
Medlem

Ni som ständigt tjatar om trogen kund. Det finns inget som heter så. Kanske på den lokala pizzerian.

Synd man satt på Bahnhof nu. Hoppas på Telia black friday.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Någon som lyckas köpa Samsung Tab? Inte jag, då det sker fel när man ska betala

Permalänk
Snusfri

Elgiganten, Netonnet, Proshop och Power kör samma erbjudanden med.
Några har med inbytes-deal, samma som Samsung, andra inte.

https://www.power.se/kampanj/galaxy-tab-s10/
https://www.inet.se/kampanj/9431/samsung-galaxy-tab-s10-lanse...
https://www.proshop.se/Samsung-Tab-S10

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Skrivet av Kanadagoose:

Någon som lyckas köpa Samsung Tab? Inte jag, då det sker fel när man ska betala

Jag får också felmeddelande "du måste välja leveranssätt" trots att jag valt leveranssätt.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Jag får också felmeddelande "du måste välja leveranssätt" trots att jag valt leveranssätt.

Då är vi två

Permalänk
Avstängd

Det har blivit galet dyrt med bredband

Permalänk
Skrivet av jussit:

<Uppladdad bildlänk>

Verkligen, glad att jag har kvar 10Gbit för 349kr/mån I knappt två års bindningstid till.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av jussit:

<Uppladdad bildlänk>

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

För mig står det ogiltig kampanjkod.

Samma här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jussit:

<Uppladdad bildlänk>

Av de priserna du ser tar nätägaren ca 350kr. Där har du svaret på höjningen. Och mer är på väg.

PTS har äntligen vaknat och börjat fundera på reglering. Detta är värre än elnätsmonopolet.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanadagoose:

Då är vi två

Jag får samma, och när jag försöker på nytt nu så tycker den att IMEI för min inbytes-telefon är "förbrukad"...

Permalänk

Försökte beställa Samsungs surfplatta flera gånger utan framgång, för er som har samma problem, använd och beställ via samsung shop appen istället, där kan man genomföra beställningen utan problem

Permalänk
Medlem

Skrivet av Kanadagoose:

Då är vi två

Jag fick igenom mitt köp för ett par timmar sedan, så det kan vara värt att prova igen nu!
Dock var det synd att den mobil jag tänkte använda för trade-in fortfarande står som "förbrukad", så jag fick ta en annan jag hade, men som är värd mindre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Produkt: DDR5 32gb, 2x16, 7000 cl32 Patriot Viper - PVV532G700C32K
Länk: https://www.amazon.se/dp/B0BT83L4B5
Kategori: RAM
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13686960
Pris: 1199kr

Om du ej bryr dig om utseende på din pc så kan du nog ej hitta bättre ddr5 än det här för priset.

7000mhz samt cl32 så är det garanterad A die. Kan enkelt justera timings om du kör amd. Bra o ha ifall framtida cpus kommer klara av högre mhz, alternativt bättre timings.

Vore det dumt att köpa dessa stickor till ett budget A620 bygge? Hade tänkt köra Kingston 6000mhz cl30 annars. Man kanske kan köra dessa 7000mhz stickor i 6000mhz ändå?

Visa signatur

🍏 MacBook Pro 16" 2023 [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM, 1 TB SSD]
🕹️ AMD Ryzen 9800X3D, NVIDIA RTX 5090 FE 32GB, Asrock A620I, 32GB DDR5, SF1000, NR200P
🖥️ ROG Swift OLED PG32UCDP

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Vore det dumt att köpa dessa stickor till ett budget A620 bygge? Hade tänkt köra Kingston 6000mhz cl30 annars. Man kanske kan köra dessa 7000mhz stickor i 6000mhz ändå?

Skulle också vilja veta ifall dessa är bra till 9800X3D eller 7800X3D?

Visa signatur

MOBO: Gigabyte B650E Aorus Elite X AX ICE | RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | GPU: Asrock Radeon RX 7900 XTX Phantom Gaming OC 24GB | CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | Kylning: Thermalright Peerless Assassin 120 | Skärm: 42" OLED 4K LG C3 | Tangentbord: Steelseries 6gv2 cherry | Mus: Razer Deathadder V2 X Hyperspeed | SSD: Kingston FURY Renegade PCIe M.2 NVME SSD 2TB | PSU: NZXT C1000 1000W ATX 3.1 | Chassi: be quiet! Shadow Base 800 FX | OS: Windows 11 | Internet: Fiberoptik 100/100Mbt/s

Permalänk
Medlem
Skrivet av sTEAK-_-:

Skulle också vilja veta ifall dessa är bra till 9800X3D eller 7800X3D?

Ja, sweet spot för åtminstone 7800X3D är 6000MT/s.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |