Köpa nu eller vänta på Black Friday?

Permalänk

Köpa nu eller vänta på Black Friday?

Tjena, jag har velat fram och tillbaka om jag ska köpa en ny dator för cirka 20k men jag kan inte riktigt motivera det och har börjat fundera på en billigare burk för runt 10-13k.
Jag har generellt ganska dålig koll på datorer och mitt behov,
Jag spelar mest Path of exile och WoW.

Den här fastnade jag för först, mest pågrund av det påstådda rabatterade priset
https://www.komplett.se/product/1303096/gaming/gamingdator/ga...

Men jag är som sagt inte säker på att jag vill lägga så mycket pengar och sneglade lite mer åt det här hållet
https://www.komplett.se/product/1303082/gaming/gamingdator/ga....

Min magkänsla säger att en "billig" dator är pengar i sjön då den blir utdaterad snabbare

Tror ni det är mer värt att vänta till Black Friday och kanske bygga ihop något själv? Och slutligen, om det är mer prisvärt att bygga en själv, finns det en vänlig själ som kan sätta ihop en egen variant för 10-13k samt 18-20.
Tack på förhand Mvh en dad gamer

Permalänk
Medlem

Jag hade definitivt undvikit Intel, pga alla bekymmer nyligen och att deras sockel inte är lika framtidssäker som AM5.

Under BF kör kanske Ines gratis byggnation (dock med längre väntetid), samt fler rabatter. Jag hade väntat in BF då det är 5 veckor bort.

Men, kan du avvakta till Januari 2025, så kommer troligtvis Nvidia lanserat nya 5-serien som kan påverka priser för just grafikkort.

Permalänk
Medlem

Jag hade väntat till Black Friday, det är en månad bort bara.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Asus Rog Strix B850-A | Thermalright Peerless Assassin 120 SE Vit ARGB | G.Skill Trident Z5 Royal Silver 32GB @6400Mhz | Crucial P3 M.2 NVMe SSD 4TB | WD Black 7200RPM 4Tb| Fractal Torrent Compact Vit RGB | Thermaltake 850W Snow | LG 1440p @144Hz | Radeon RX 9070 XT Reaper

Permalänk
Medlem

Ja som tidigare personer sagt så vänta in Black Friday. Oavsett vad du tänker köpa går det säkert spara in en bra slant. Skulle inte förvåna mig om butikerna höjt priserna nu precis innan oxå...